Progesteron ?
Efter Svårt att bli gravid/IVF
  1. Medlem sedan
    Dec 2009
    #1

    Progesteron ?

    Hej! Ja har haft flera MF nu senast i slutet av december och har nu fått Progesteron utskrivet med uppmaningen att ha det hemma och tlllhands nästa gång jag "plussar", Jag undrar om någon av er har nån erfarenhet av detta läkemdel? Skulle vara skönt att höra att man inte är ensam om denna problematik. Både jag och min man har genomgått det prover som finns att ta men man hittar inget avvikande.

    Tacksam för svar
  2. 1
    Progesteron ? Hej! Ja har haft flera MF nu senast i slutet av december och har nu fått Progesteron utskrivet med uppmaningen att ha det hemma och tlllhands nästa gång jag "plussar", Jag undrar om någon av er har nån erfarenhet av detta läkemdel? Skulle vara skönt att höra att man inte är ensam om denna problematik. Både jag och min man har genomgått det prover som finns att ta men man hittar inget avvikande.

    Tacksam för svar
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    Vad är det du vill veta? Det finns ett helt gäng med tjejer här som använt progesteron. Det skrivs ibland ut åt personer som har haft många missfall, just för att ge extra hormonstöd innan kroppen själv producerat tillräckligt med denna hormon.

    Många av oss som gjort IV-behandlingar får progesteronstd under tiden man "ruvar", alltså innan gravtest.

    Ett tips: Använd binda eller trosskydd. Otroligt kladdigt.
  4. 2
    Vad är det du vill veta? Det finns ett helt gäng med tjejer här som använt progesteron. Det skrivs ibland ut åt personer som har haft många missfall, just för att ge extra hormonstöd innan kroppen själv producerat tillräckligt med denna hormon.

    Många av oss som gjort IV-behandlingar får progesteronstd under tiden man "ruvar", alltså innan gravtest.

    Ett tips: Använd binda eller trosskydd. Otroligt kladdigt.
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Hej! Jag har fått progesteron i samband med min IVF-behandlingar, för att ge kroppen ett hormonstöd under ruvningen och sen också ett tag efter att jag blivit gravid. Har känts tryggt. Det är ett hemskt kladdande med dessa vagitorier, så trosskydd är ett måste. Blir annars fläckar i trosorna som inte går bort i tvätt. Annars vet jag inte vad mer jag ska skriva?

    Hoppas det kan hjälpa er så ni slipper fler MF hur som helst!

    Lycka till!
  6. 3
    Hej! Jag har fått progesteron i samband med min IVF-behandlingar, för att ge kroppen ett hormonstöd under ruvningen och sen också ett tag efter att jag blivit gravid. Har känts tryggt. Det är ett hemskt kladdande med dessa vagitorier, så trosskydd är ett måste. Blir annars fläckar i trosorna som inte går bort i tvätt. Annars vet jag inte vad mer jag ska skriva?

    Hoppas det kan hjälpa er så ni slipper fler MF hur som helst!

    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Ett annat tips är att ta dem som suppar istället för vagitorier - dvs att stoppa dem i rumpan istället. Det är kroppen som ska ta upp hormonerna, inte slidan i sig... Kladdar inte alls på samma sätt - förstås...
  8. 4
    Ett annat tips är att ta dem som suppar istället för vagitorier - dvs att stoppa dem i rumpan istället. Det är kroppen som ska ta upp hormonerna, inte slidan i sig... Kladdar inte alls på samma sätt - förstås...

Liknande trådar

  1. Progesteron
    By linn_74 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 20:32
  2. Progesteron .....
    By Titti på besök in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 09:20
  3. Progesteron Mic
    By Titti:) in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 07:07
  4. Progesteron MIc..
    By Titti:) in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 16:23
  5. Progesteron?
    By Yahoo in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar