Familjen Annorlunda
Många barn
  1. Anonym
    #1

    Familjen Annorlunda

    Apropå familjen A i tv så känner åtminstone jag det som om Uppsalafamiljen har den mesta och bästa kontrollen över familjen..de bor bra, har inte samma kaos.
    I de andra familjerna känns det som om de har några fler barn än vad de mäktar med. Men det kan vara bara min egen känsla, efter att ha sett bara ett enda program, och det var igår. Ursäkta men det känns inte ok att barn har det som i lägenheten i Märsta. Trångt och bara en toalett. Tyckte lite synd om barnen.
  2. 1
    Familjen Annorlunda Apropå familjen A i tv så känner åtminstone jag det som om Uppsalafamiljen har den mesta och bästa kontrollen över familjen..de bor bra, har inte samma kaos.
    I de andra familjerna känns det som om de har några fler barn än vad de mäktar med. Men det kan vara bara min egen känsla, efter att ha sett bara ett enda program, och det var igår. Ursäkta men det känns inte ok att barn har det som i lägenheten i Märsta. Trångt och bara en toalett. Tyckte lite synd om barnen.
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Jag fattar för mitt liv inte hur man kan stänga av ena toaletten till förråd! Det måste gå att ordna plats åt skräpet på annat ställe. En stor familj måste ha minst två badrum.
  4. 2
    Jag fattar för mitt liv inte hur man kan stänga av ena toaletten till förråd! Det måste gå att ordna plats åt skräpet på annat ställe. En stor familj måste ha minst två badrum.
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    Det förstod inte

    jag heller - en toalett till alla, vi som får kaos på landet m 1 toa och då är vi bara hälften så många. Annars gillar jag programmet jättemycket även om det ibland är lite "vinklat". Önskar vi hade det så lugnt på mornarna när vi ska iväg till skola och dagmamma, här är det rörigt då vill jag lova....Jag tycker alla familjer har sina poänger, ser fram mot nästa program
    Älskar mina troll ♥ Emil ♥ Oskar ♥ Viktor ♥ Vilma ♥ Nova ♥
  6. 3
    Det förstod inte jag heller - en toalett till alla, vi som får kaos på landet m 1 toa och då är vi bara hälften så många. Annars gillar jag programmet jättemycket även om det ibland är lite "vinklat". Önskar vi hade det så lugnt på mornarna när vi ska iväg till skola och dagmamma, här är det rörigt då vill jag lova....Jag tycker alla familjer har sina poänger, ser fram mot nästa program
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Jag gillar pappan i Älvdalen. Sån glad positiv pappa. Han behövde ju hjälp klara det där... och med sin kärlek fick han stora syskonen att hjälpa till UTAN att behöva skrika! Hur många pappor klarar det med 1-3 barn?
    Mina barn brukar få se programmet och känna igen sig i annan stor familj. För det är ju så få med 6 barn som vi.

    Jag ser en fördel att de bollar med släkten så några stora fick dit medan de små gör något annat.
    Nu skulle ju mamman ut och jobba... nyttigt för pappan ta hemma-rollen.
    Vilka alternativ har familjen i Märsta att bo större, ekonomiskt sett är ju hela sammhället styrt av 2 vuxna 2 barn på hotell och allt erbjudanden på resor.
    Själv kör jag minibussen upp till släkten på lovveckor och sommarlov. Kan man se glädjen i myrstackar, besäka släkt,vänner och äta gott.... med stor familj så är jag nöjd. De stora kunde jag ta med till Stockholm en helg...!! Någon Tailand blir det inte med min familj.
    Då får åka själva när de tjänar enga pengar - åkte till Israel 4 mån , Australien 8 mån, NyaZeland 1 mån själv när jag var ung!
    Längtar till nästa Familjen Annorlunda. ;o)
  8. 4
    Jag gillar pappan i Älvdalen. Sån glad positiv pappa. Han behövde ju hjälp klara det där... och med sin kärlek fick han stora syskonen att hjälpa till UTAN att behöva skrika! Hur många pappor klarar det med 1-3 barn?
    Mina barn brukar få se programmet och känna igen sig i annan stor familj. För det är ju så få med 6 barn som vi.

    Jag ser en fördel att de bollar med släkten så några stora fick dit medan de små gör något annat.
    Nu skulle ju mamman ut och jobba... nyttigt för pappan ta hemma-rollen.
    Vilka alternativ har familjen i Märsta att bo större, ekonomiskt sett är ju hela sammhället styrt av 2 vuxna 2 barn på hotell och allt erbjudanden på resor.
    Själv kör jag minibussen upp till släkten på lovveckor och sommarlov. Kan man se glädjen i myrstackar, besäka släkt,vänner och äta gott.... med stor familj så är jag nöjd. De stora kunde jag ta med till Stockholm en helg...!! Någon Tailand blir det inte med min familj.
    Då får åka själva när de tjänar enga pengar - åkte till Israel 4 mån , Australien 8 mån, NyaZeland 1 mån själv när jag var ung!
    Längtar till nästa Familjen Annorlunda. ;o)
  9. Anonym
    #5

    Ok att de bor trångt...

    ...familjen i Märsta men är det så himla farligt då? De utstrålar ju så mycket kärlek till sina barn och det är väl ändå det viktigaste? Sen att de bara har en toalett, det är ju deras val och att få vänta på sin tur kan barnen knappast ta skada av. Jag personligen hade inte stått ut med att bo så trångt och med bara en toalett men alla är ju olika och de vill ju ha ett annat boende.

    Tycker det verkar vara en mycket bra familj precis som alla andra, de lägger ju till och med undan en liten slant varje månad för att täcka upp alla födelsedagar och annat. Tycker att äldsta pojken fick en jättefin present, det är inte alla som får sådan kostsamma presenter fastän att de har färre syskon.
  10. 5
    Ok att de bor trångt... ...familjen i Märsta men är det så himla farligt då? De utstrålar ju så mycket kärlek till sina barn och det är väl ändå det viktigaste? Sen att de bara har en toalett, det är ju deras val och att få vänta på sin tur kan barnen knappast ta skada av. Jag personligen hade inte stått ut med att bo så trångt och med bara en toalett men alla är ju olika och de vill ju ha ett annat boende.

    Tycker det verkar vara en mycket bra familj precis som alla andra, de lägger ju till och med undan en liten slant varje månad för att täcka upp alla födelsedagar och annat. Tycker att äldsta pojken fick en jättefin present, det är inte alla som får sådan kostsamma presenter fastän att de har färre syskon.
  11. Anonym
    #6

    Dumt uttalande

    Jag tycker bra om alla familjerna, fast igår retade jag mig faktistk på ett av Carolas uttalande. Hon hade tydligen varit föräldraledig i 14 år och hon förstod inte hur man hellre åkte och jobbade än var hemma. Men hallå! Alla har inte möjlighet att sätta 8 barn till världen och vara hemma i 14-15 år. Jag vill inte heller jobba men måste.
  12. 6
    Dumt uttalande Jag tycker bra om alla familjerna, fast igår retade jag mig faktistk på ett av Carolas uttalande. Hon hade tydligen varit föräldraledig i 14 år och hon förstod inte hur man hellre åkte och jobbade än var hemma. Men hallå! Alla har inte möjlighet att sätta 8 barn till världen och vara hemma i 14-15 år. Jag vill inte heller jobba men måste.
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    Jag tyckte det hon sa var bra, hon menar att hon inte kan föredra en arbetsplats framför arbetsplatsen hemmet. Vissa kvinnor vill faktiskt inte vara hemma utan de längtar till jobbet när de är föräldralediga.

    Så Carolas uttalande handlade inte om att man inte ska arbeta, eller att man måste arbeta. Hon bara förklarade att hon valt att arbeta hemma.
  14. 7
    Jag tyckte det hon sa var bra, hon menar att hon inte kan föredra en arbetsplats framför arbetsplatsen hemmet. Vissa kvinnor vill faktiskt inte vara hemma utan de längtar till jobbet när de är föräldralediga.

    Så Carolas uttalande handlade inte om att man inte ska arbeta, eller att man måste arbeta. Hon bara förklarade att hon valt att arbeta hemma.
  15. Anonym
    #8
    Det fattar inte jag heller! Vi har själva 5 barn och har TRE toaletter. Visserligen bara ett dusch/badrum, men som sagt, tre toaletter md tvättställ intill.
  16. 8
    Det fattar inte jag heller! Vi har själva 5 barn och har TRE toaletter. Visserligen bara ett dusch/badrum, men som sagt, tre toaletter md tvättställ intill.
  17. Anonym
    #9
    Med risk för att få kritik nu så tyckte jag att Märstafamiljen verkar lite uppgiven. Hatar att behöva säga det men ibland måste man ta lite eget ansvar. Vi har hus men inte fick vi det av någon..känns lite som att Märstafamiljen väntar på att få en lgh via kommunen, då får de nog vänta.
  18. 9
    Med risk för att få kritik nu så tyckte jag att Märstafamiljen verkar lite uppgiven. Hatar att behöva säga det men ibland måste man ta lite eget ansvar. Vi har hus men inte fick vi det av någon..känns lite som att Märstafamiljen väntar på att få en lgh via kommunen, då får de nog vänta.
  19. Anonym
    #10
    Det är en fin familj/föräldrar som älskar sina barn innerligt precis som vi andra. Jag tycker att du verkar missförstå mig. Föräldrarna är bra, lugna, glada. Men de har det alltför rörigt, man måste tänka på någon form av organisering..
  20. 10
    Det är en fin familj/föräldrar som älskar sina barn innerligt precis som vi andra. Jag tycker att du verkar missförstå mig. Föräldrarna är bra, lugna, glada. Men de har det alltför rörigt, man måste tänka på någon form av organisering..
  21. Hoppas på större fam
    #11

    Så tolkade jag det också

    Inte som att hon syftade på de som inte har råd att vara hemma, utan de som VILL jobba ist för att vara hemma. Och det är många det.
    Men Carola är väl härinne själv så hon kan försvara sig
  22. 11
    Så tolkade jag det också Inte som att hon syftade på de som inte har råd att vara hemma, utan de som VILL jobba ist för att vara hemma. Och det är många det.
    Men Carola är väl härinne själv så hon kan försvara sig
  23. Medlem sedan
    May 2009
    #12
    Är hon här? Vi har en kändis här?
  24. 12
    Är hon här? Vi har en kändis här?
  25. Anonym ( TS)
    #13
    Exakt! Det var dessutom ett modigt uttalande! Jag förstår henne fullständigt. Jag har också varit hemma i många år men har dragit mig för att säga det till folk eftersom det väcker ren ilska och avsky faktiskt. ( hos vissa)
  26. 13
    Exakt! Det var dessutom ett modigt uttalande! Jag förstår henne fullständigt. Jag har också varit hemma i många år men har dragit mig för att säga det till folk eftersom det väcker ren ilska och avsky faktiskt. ( hos vissa)
  27. Hoppas på större fam
    #14

    Jo

    hon brukar skriva här
  28. 14
    Jo hon brukar skriva här
  29. Medlem sedan
    May 2009
    #15
    Pappan är industriarbetare så de har väl inte det så fett med pengar. Man gör sina val här i livet och har man väldigt många barn så kanske man inte har råd för ett hus, i alla fall inte nära stor stad.
  30. 15
    Pappan är industriarbetare så de har väl inte det så fett med pengar. Man gör sina val här i livet och har man väldigt många barn så kanske man inte har råd för ett hus, i alla fall inte nära stor stad.
  31. Medlem sedan
    May 2009
    #16
    Det är ju toppen att hon kan berätta lite mer än vad man ser på tv! Jag undrar hur pass vinklat allting är?
  32. 16
    Det är ju toppen att hon kan berätta lite mer än vad man ser på tv! Jag undrar hur pass vinklat allting är?
  33. Medlem sedan
    May 2009
    #17
    Precis som om man var hemma och latade sig eller nåt. Eller så kanske de som blir arga själva eg inte vill arbeta.
  34. 17
    Precis som om man var hemma och latade sig eller nåt. Eller så kanske de som blir arga själva eg inte vill arbeta.
  35. Medlem sedan
    May 2009
    #18
    Röran får mig att klia, jag får lust att rusa dit och organisera allt!
  36. 18
    Röran får mig att klia, jag får lust att rusa dit och organisera allt!
  37. Medlem sedan
    Jan 2007
    #19
    Jag kan heller inte riktigt fatta att man väljer ett förråd istället för toalett. Det känns som att det är enklare att fixa ett externt förråd än att bråka om toatider. Men som nån sa, alla är vi olika.
    Jag gillar faktiskt alla familjerna. Kan komma på mig själv med att nästan leta efter nåt att slå ned på, men det finns inte. Alla är verkligen superhärliga! Kärlek till barnen och familjen kommer ju alltid först!
    Tycker också att Carolas uttalande var lite...jag vet inte...inte dumt, utan kanske mer modigt. Jag vet ju hur folk irriterar sig på en kvinna som säger att hon vill vara hemma. Det får man tydligen inte vilja, det är ju en s k kvinnofälla. Skönt att hon säger som hon tycker. Mer sånt!
    Längtar till nästa program!
  38. 19
    Jag kan heller inte riktigt fatta att man väljer ett förråd istället för toalett. Det känns som att det är enklare att fixa ett externt förråd än att bråka om toatider. Men som nån sa, alla är vi olika.
    Jag gillar faktiskt alla familjerna. Kan komma på mig själv med att nästan leta efter nåt att slå ned på, men det finns inte. Alla är verkligen superhärliga! Kärlek till barnen och familjen kommer ju alltid först!
    Tycker också att Carolas uttalande var lite...jag vet inte...inte dumt, utan kanske mer modigt. Jag vet ju hur folk irriterar sig på en kvinna som säger att hon vill vara hemma. Det får man tydligen inte vilja, det är ju en s k kvinnofälla. Skönt att hon säger som hon tycker. Mer sånt!
    Längtar till nästa program!
  39. Anonym
    #20
    Tänk på vad ni skriver! Märsta mamman är här oxå!
    Hade jag varit henne hade jag blivit sårad,
    huvudsaken är väl att barnen har ett kärleksfullt hem?
    Jag beundrar dom verkligen, alla familjerna.
  40. 20
    Tänk på vad ni skriver! Märsta mamman är här oxå!
    Hade jag varit henne hade jag blivit sårad,
    huvudsaken är väl att barnen har ett kärleksfullt hem?
    Jag beundrar dom verkligen, alla familjerna.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. familjen annorlunda....
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 22:17
  2. Familjen Annorlunda
    By Eyrene in forum Många barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 16:35
  3. Familjen Annorlunda
    By Eyrene in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 13:17
  4. Familjen annorlunda
    By smulan-75 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 09:07
  5. Ser ni det här Familjen Annorlunda?
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 68
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 08:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar