pott träning // napp
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    pott träning // napp

    hur fgår det för er idag sa C att det var en prutt på gång och gick och hämta pottan i badrummet och satte sig på deni köket däar jag var och bajsade som hon sa "en liten klutt" och visade storleken med fingrarna så gulligt.

    Men det blir fortfarande olyckor ibland, på dgis får hon vara blöjfri tills de går ut då får hon blöja så jag slipper tvätta hela overall och allt om något händer, tar ju sådan tid att få av allt när det är dax.

    Hur mycket har era napp vi tänkte vänja av när vi flyttat klart inte mitt i nu när det ändå är oroligt med flytt och allt även om hon inte verkar ha något emot det hon skall ju få disney tapeter och så säger hon att hon skall bo i Folkabo och det är ju dit vi flyttar.
    Och kanske till jul att tomten får nappen.
    Njut av tiden som är just nu, för du får aldrig tillbaka den!

    Bloggen du gärna får titta in i. http://bloggiblogga.blogg.se/
  2. 1
    pott träning // napp hur fgår det för er idag sa C att det var en prutt på gång och gick och hämta pottan i badrummet och satte sig på deni köket däar jag var och bajsade som hon sa "en liten klutt" och visade storleken med fingrarna så gulligt.

    Men det blir fortfarande olyckor ibland, på dgis får hon vara blöjfri tills de går ut då får hon blöja så jag slipper tvätta hela overall och allt om något händer, tar ju sådan tid att få av allt när det är dax.

    Hur mycket har era napp vi tänkte vänja av när vi flyttat klart inte mitt i nu när det ändå är oroligt med flytt och allt även om hon inte verkar ha något emot det hon skall ju få disney tapeter och så säger hon att hon skall bo i Folkabo och det är ju dit vi flyttar.
    Och kanske till jul att tomten får nappen.
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Kul att det funkar så bra med pottan även om det fortfarande blir olyckor. Här har det fortfarande inte gjorts någonting i pottan överhuvudtaget. Så jag försöker inte ens. Men han har kommit så långt nu att han kommer och säger till när blöjan inte är skön längre. Det vill säga: När han har kissat. Då heter det att jag har bajsat! Han håller sig länge och kissar mycket så det är klart att den blir obehaglig direkt då. Men han gillar fortfarande inte att vara utan blöja så det är en liten kamp att få byta på honom.

    Nappen har han än och den kommer nog att få hänga med det här året med skulle jag tro. Kommer inte stressa med att vänja av med den. Det brukar ge sig självt när de kommer upp i 3 års åldern tycker jag.

    Hoppas nu att flytten kommer att gå bra. Snart är det klart med den och det kommer väl såklart bli jäteskönt för er. Möta våren i nytt hus och på nytt ställe.
  4. 2
    Kul att det funkar så bra med pottan även om det fortfarande blir olyckor. Här har det fortfarande inte gjorts någonting i pottan överhuvudtaget. Så jag försöker inte ens. Men han har kommit så långt nu att han kommer och säger till när blöjan inte är skön längre. Det vill säga: När han har kissat. Då heter det att jag har bajsat! Han håller sig länge och kissar mycket så det är klart att den blir obehaglig direkt då. Men han gillar fortfarande inte att vara utan blöja så det är en liten kamp att få byta på honom.

    Nappen har han än och den kommer nog att få hänga med det här året med skulle jag tro. Kommer inte stressa med att vänja av med den. Det brukar ge sig självt när de kommer upp i 3 års åldern tycker jag.

    Hoppas nu att flytten kommer att gå bra. Snart är det klart med den och det kommer väl såklart bli jäteskönt för er. Möta våren i nytt hus och på nytt ställe.
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Pottan står oanvänd för det mesta fast hon använder ibland på dagis så det går framåt iaf. Napp har vi inte använt eller hon ville inte ha rättar sagt så det problemet slipper vi ju iaf
    Kan nog va smart att vänta tills ni har flyttat och kommit till ro innan ni tar bort en så stor tröst och trygghet för henne som nappen trots allt är.
  6. 3
    Pottan står oanvänd för det mesta fast hon använder ibland på dagis så det går framåt iaf. Napp har vi inte använt eller hon ville inte ha rättar sagt så det problemet slipper vi ju iaf
    Kan nog va smart att vänta tills ni har flyttat och kommit till ro innan ni tar bort en så stor tröst och trygghet för henne som nappen trots allt är.

Liknande trådar

  1. Pott träning?
    By Jespers Mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-09-30, 23:03
  2. Pott-träning?
    By Fideli_76 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 00:10
  3. pott träning?
    By Ginis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 21:41
  4. ang pott-träning
    By ~Ida~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 22:56
  5. Pott-träning
    By Åsa m Agnes-04+bf17/4 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 08:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar