Idag fick mormor rycka ut
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Idag fick mormor rycka ut

    Här har det varit och är världens snökaos idag. Det började redan igår så vi var ute och skottade undan ett par gånger bara under kvällen. Min man jobbar som vaktmästare så han insåg ju att det blir till att kliva upp mitt i natten för att åka till jobbet och skotta. Så jag blev ju då tvungen att gå upp med barnen och få iväg dem till skola och dagis.

    Inte vilken vanlig morgon som helst heller eftersom båda skolpojkarna ska ha idrottsdag idag. Så det var att göra iordning två matsäckar och se till att de fick på sig alla kläder ordentligt och att väskorna var bra packade. De stackarna ska behöva gå 3 km till det stället de ska vara på. De kommer bli supertrötta av bara promenaden dit ju även om de nog hade plogat cykelbanan redan. Annars så ska de åka pulka hela dagen.

    Jakob skulle med upp och iväg. Deras avdelning skulle idag bada! Ännuvärre än för skolbarnen kan jag tycka. De går nämligen lika långt de för att komma till badhuset som ligger i motsatt riktning. Där får dessutom ganska små barn gå med tjocka vinterkläder och i mycket snö. Tur att min lilleplutt är bland de minsta så att han får sitta i en vagn som en stackars fröken i gengäld ska knuffa fram. Jaja, hoppas att alla barnen får en bra dag.