Idag fick mormor rycka ut
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Idag fick mormor rycka ut

    Här har det varit och är världens snökaos idag. Det började redan igår så vi var ute och skottade undan ett par gånger bara under kvällen. Min man jobbar som vaktmästare så han insåg ju att det blir till att kliva upp mitt i natten för att åka till jobbet och skotta. Så jag blev ju då tvungen att gå upp med barnen och få iväg dem till skola och dagis.

    Inte vilken vanlig morgon som helst heller eftersom båda skolpojkarna ska ha idrottsdag idag. Så det var att göra iordning två matsäckar och se till att de fick på sig alla kläder ordentligt och att väskorna var bra packade. De stackarna ska behöva gå 3 km till det stället de ska vara på. De kommer bli supertrötta av bara promenaden dit ju även om de nog hade plogat cykelbanan redan. Annars så ska de åka pulka hela dagen.

    Jakob skulle med upp och iväg. Deras avdelning skulle idag bada! Ännuvärre än för skolbarnen kan jag tycka. De går nämligen lika långt de för att komma till badhuset som ligger i motsatt riktning. Där får dessutom ganska små barn gå med tjocka vinterkläder och i mycket snö. Tur att min lilleplutt är bland de minsta så att han får sitta i en vagn som en stackars fröken i gengäld ska knuffa fram. Jaja, hoppas att alla barnen får en bra dag.

    Själv ställde jag till det när jag lämnat av barnen i skolan. Eller det var inte jag utan bilen själv. Vindrutetorkarna flög i småbitar så nu går de inte att använda alls. Jättebra när man måste använda bilen flera gånger om dagen. Vet ju inte om jag kan hämta hem alla barnen nu då om det är sådant väder så att man måste torka av rutan. Lär inte gå att få tag på nya torkare här idag där jag bor heller. Så nu får nog mannen försöka ta sig hem och hämta hem barnen när det blir dags. Men sedan ska jag iväg till skolan igen i eftermiddag på ett utvecklingssamtal och ikväll ska jag till dagiset igen för det ska vara ett klädparty där som jag ska gå på. Fast dit kan jag gå i värsta fall. Sakarias ska med så det kan ju bli en kvällspromenad för oss två då.

    Ja det är min dag det här.
  2. 1
    Idag fick mormor rycka ut Här har det varit och är världens snökaos idag. Det började redan igår så vi var ute och skottade undan ett par gånger bara under kvällen. Min man jobbar som vaktmästare så han insåg ju att det blir till att kliva upp mitt i natten för att åka till jobbet och skotta. Så jag blev ju då tvungen att gå upp med barnen och få iväg dem till skola och dagis.

    Inte vilken vanlig morgon som helst heller eftersom båda skolpojkarna ska ha idrottsdag idag. Så det var att göra iordning två matsäckar och se till att de fick på sig alla kläder ordentligt och att väskorna var bra packade. De stackarna ska behöva gå 3 km till det stället de ska vara på. De kommer bli supertrötta av bara promenaden dit ju även om de nog hade plogat cykelbanan redan. Annars så ska de åka pulka hela dagen.

    Jakob skulle med upp och iväg. Deras avdelning skulle idag bada! Ännuvärre än för skolbarnen kan jag tycka. De går nämligen lika långt de för att komma till badhuset som ligger i motsatt riktning. Där får dessutom ganska små barn gå med tjocka vinterkläder och i mycket snö. Tur att min lilleplutt är bland de minsta så att han får sitta i en vagn som en stackars fröken i gengäld ska knuffa fram. Jaja, hoppas att alla barnen får en bra dag.

    Själv ställde jag till det när jag lämnat av barnen i skolan. Eller det var inte jag utan bilen själv. Vindrutetorkarna flög i småbitar så nu går de inte att använda alls. Jättebra när man måste använda bilen flera gånger om dagen. Vet ju inte om jag kan hämta hem alla barnen nu då om det är sådant väder så att man måste torka av rutan. Lär inte gå att få tag på nya torkare här idag där jag bor heller. Så nu får nog mannen försöka ta sig hem och hämta hem barnen när det blir dags. Men sedan ska jag iväg till skolan igen i eftermiddag på ett utvecklingssamtal och ikväll ska jag till dagiset igen för det ska vara ett klädparty där som jag ska gå på. Fast dit kan jag gå i värsta fall. Sakarias ska med så det kan ju bli en kvällspromenad för oss två då.

    Ja det är min dag det här.
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Bra rubrik va när jag glömmer att skriva varför mormor fick rycka ut! Hon fick komma hit och passa Sakarias när jag körde runt de andra. Var tur att jag hann amma honom innan sådant kaos som det var vid skolan för det gick inte att ta sig ut från parkeringen som vanligt. Hela skolan hade idrottsdag och det stod flera bussar som lastade högstadieelever. Kaos var ordet!
  4. 2
    Bra rubrik va när jag glömmer att skriva varför mormor fick rycka ut! Hon fick komma hit och passa Sakarias när jag körde runt de andra. Var tur att jag hann amma honom innan sådant kaos som det var vid skolan för det gick inte att ta sig ut från parkeringen som vanligt. Hela skolan hade idrottsdag och det stod flera bussar som lastade högstadieelever. Kaos var ordet!
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    det var min tanke oxå vad gjorde mormor men nu vet jag, kul morgon du har haft låter som om du kommer somna ovaggad i kväll med en så full dag som denna!

    Och nu räcker det väll med snö va!!
  6. 3
    det var min tanke oxå vad gjorde mormor men nu vet jag, kul morgon du har haft låter som om du kommer somna ovaggad i kväll med en så full dag som denna!

    Och nu räcker det väll med snö va!!
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Ja det kan räcka med snö nu tycker jag med! Det är fint men mest besvärligt. Inte ens barnen vill vara ute i den längre.
  8. 4
    Ja det kan räcka med snö nu tycker jag med! Det är fint men mest besvärligt. Inte ens barnen vill vara ute i den längre.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Ja det behöver ju inte komma mer nu, men den får gärna ligga kvar ett tag :-)
  10. 5
    Ja det behöver ju inte komma mer nu, men den får gärna ligga kvar ett tag :-)
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Vi har sportlov vecka 7. Efter det kan det få smälta bort här hemma tycker jag.
  12. 6
    Vi har sportlov vecka 7. Efter det kan det få smälta bort här hemma tycker jag.

Liknande trådar

  1. Idag fick mormor rycka ut
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 00:31
  2. Min mormor dog idag
    By Nina med 3 busar in forum _0706 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 09:01
  3. Fick rycka ut akut och hämta
    By Rosalie in forum Ordet är fritt
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 22:14
  4. Fick rycka in och jobba i dag.
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 18:53
  5. Mormor fick svar på tal
    By Mia2+1 in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 11:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar