Mätte precis Theo
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Mätte precis Theo

    och han fortsätter att växa han! Tyckte alla byxor i 128 kändes lite korta, och nu förstår jag varför. 133,5 cm! 4½ cm längre än normallånga storasyster. :P
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  2. 1
    Mätte precis Theo och han fortsätter att växa han! Tyckte alla byxor i 128 kändes lite korta, och nu förstår jag varför. 133,5 cm! 4½ cm längre än normallånga storasyster. :P
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Wow! Vilken lång kille. Inte konstigt att byxorna blivit korta. När vi mätte A för ca en månad sedan var han 125 cm - och han är längre än de flesta av sina kompisar. (Fast jag tror i ärlighetens namn att han har rätt korta kompisar. Lillebror (4 år 4 mån) är ganska jämnlång med några av dem och har definitivt större fötter än flera av dem.) Det finns helt klart längre killar än han i förskoleklassen, men han hör inte till det korta gänget.
  4. 2
    Wow! Vilken lång kille. Inte konstigt att byxorna blivit korta. När vi mätte A för ca en månad sedan var han 125 cm - och han är längre än de flesta av sina kompisar. (Fast jag tror i ärlighetens namn att han har rätt korta kompisar. Lillebror (4 år 4 mån) är ganska jämnlång med några av dem och har definitivt större fötter än flera av dem.) Det finns helt klart längre killar än han i förskoleklassen, men han hör inte till det korta gänget.
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Jisses, vilken ståtlig karl han kommer att bli!

    Sara är bara ca 110 cm.... En liten men naggande go tjej

    Och ska ni ha en trea? Det har jag missat - supergrattis! Kan ju komma när som helst, spännande.
  6. 3
    Jisses, vilken ståtlig karl han kommer att bli!

    Sara är bara ca 110 cm.... En liten men naggande go tjej

    Och ska ni ha en trea? Det har jag missat - supergrattis! Kan ju komma när som helst, spännande.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Johan är något liknande, mätte i höstas och då var han 130,5 och han verkar ha vuxit sedan dess. Däremot väger han på tok för mycket, senast 35 kilo. Det är hur svårt som helst att hitta byxor.
  8. 4
    Johan är något liknande, mätte i höstas och då var han 130,5 och han verkar ha vuxit sedan dess. Däremot väger han på tok för mycket, senast 35 kilo. Det är hur svårt som helst att hitta byxor.
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5

    har ingen aning om vad

    som är normallängd på killar i den här åldern, men Theo är längst i sin klass. Finns en tjej till som inte ligger långt efter, men ofta tittar jag på de andra barnen och undrar hur sånna små knattar kan gå i 0:an. Theo har ju varit lång sedan han var ganska liten så det är inte direkt någon nyhet. Han följer sin kurva fint.
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  10. 5
    har ingen aning om vad som är normallängd på killar i den här åldern, men Theo är längst i sin klass. Finns en tjej till som inte ligger långt efter, men ofta tittar jag på de andra barnen och undrar hur sånna små knattar kan gå i 0:an. Theo har ju varit lång sedan han var ganska liten så det är inte direkt någon nyhet. Han följer sin kurva fint.
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6
    Tack!
    Ja nu kommer syskonet verkligen när som helst. BF på söndag. *längtar*
    Undra om det blir en lång bebis till eller normallång som syrran.
  12. 6
    Tack!
    Ja nu kommer syskonet verkligen när som helst. BF på söndag. *längtar*
    Undra om det blir en lång bebis till eller normallång som syrran.
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7
    Ja Johan har väl alltid varit ganska jämnlång med Theo väl? De blir nog inga Jockyer. :P
    Har för mig att Theo sa att han vägde 28,9 kg (han ropade från badrummet häromdagen). Han har tidigare varit väldigt spinkig, men det känns som han har blivit lite mer normal nu. Rätt svårt med byxor som trillar av, men han har vant sig vid att dra upp dem eller använda skärp. Då och då hittar man ju slim-modeller också.
    Det låter som att Johans vikt bekymrar er? Inte kul i sånna fall.
  14. 7
    Ja Johan har väl alltid varit ganska jämnlång med Theo väl? De blir nog inga Jockyer. :P
    Har för mig att Theo sa att han vägde 28,9 kg (han ropade från badrummet häromdagen). Han har tidigare varit väldigt spinkig, men det känns som han har blivit lite mer normal nu. Rätt svårt med byxor som trillar av, men han har vant sig vid att dra upp dem eller använda skärp. Då och då hittar man ju slim-modeller också.
    Det låter som att Johans vikt bekymrar er? Inte kul i sånna fall.
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8
    Oj det var en stor kille. Melinda är pytteliten med sina 110 cm och 18,4 kg. Det är väl ingen som blir häpen när jag säger att hon är minst i klassen. Fast hon har ju 2 korta föräldrar.
  16. 8
    Oj det var en stor kille. Melinda är pytteliten med sina 110 cm och 18,4 kg. Det är väl ingen som blir häpen när jag säger att hon är minst i klassen. Fast hon har ju 2 korta föräldrar.
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9
    Har inte mätt Selma på länge, hon ser ju lång ut eftersom hon är så smal. Ca 125 cm och väger knappt 18 kg. Hon är kortast i klassen här, i SE hörde hon till de längre i sin ålder men hon har stannat av lite. Sen tycker jag nog att barnen här är lite längre... Kanske också beror på att de har ett annat system för att räkna ut skolåldern här, de går efter skolåret. Alltså har flera av barnen redan fyllt sju andra halvåret av förra året, medan Selma fyller i maj.
  18. 9
    Har inte mätt Selma på länge, hon ser ju lång ut eftersom hon är så smal. Ca 125 cm och väger knappt 18 kg. Hon är kortast i klassen här, i SE hörde hon till de längre i sin ålder men hon har stannat av lite. Sen tycker jag nog att barnen här är lite längre... Kanske också beror på att de har ett annat system för att räkna ut skolåldern här, de går efter skolåret. Alltså har flera av barnen redan fyllt sju andra halvåret av förra året, medan Selma fyller i maj.

Liknande trådar

  1. Jag tog och mätte mig...
    By vivann in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 11:29
  2. Nån mer som mätte BMI
    By J m E +1 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 18:59
  3. mätte mig på kul
    By bra eller? in forum Vikt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 12:48
  4. Mätte min kropp precis o jämförde
    By tolovi in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 11:05
  5. Mätte precis mitt barns fötter
    By Hannah in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 18:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar