trombyl under graviditeten...
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    trombyl under graviditeten...

    är det någon här som har ätit trombyl (blodförtunnande) under en graviditet, jag fick idag utskrivet i förebyggande syfte mot havandeskapsförgiftning, den skall hindra att man får proppar i moderkakan om jag förstod rätt, detta kan helt enkelt förlänga min grav men fick aldrig veta biverkningar, kan detta vara farligt för barnet eller mig, hur blir förlossningen, blöder man mer bara för att man äter blodförtunnande, har tendens att förlora mycket blod annars oxå, är lite smått orolig försökte få svar på specmödra men de var så jäktade idag och om man nu vill ha nu tid får man säkert vänta i en månad då doktorn bara kommer till specmödra 4 gånger i månaden...
  2. 1
    trombyl under graviditeten... är det någon här som har ätit trombyl (blodförtunnande) under en graviditet, jag fick idag utskrivet i förebyggande syfte mot havandeskapsförgiftning, den skall hindra att man får proppar i moderkakan om jag förstod rätt, detta kan helt enkelt förlänga min grav men fick aldrig veta biverkningar, kan detta vara farligt för barnet eller mig, hur blir förlossningen, blöder man mer bara för att man äter blodförtunnande, har tendens att förlora mycket blod annars oxå, är lite smått orolig försökte få svar på specmödra men de var så jäktade idag och om man nu vill ha nu tid får man säkert vänta i en månad då doktorn bara kommer till specmödra 4 gånger i månaden...
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Att få trombyl utskrivet mot proppar är inget farligt alls, varken för dig eller barnet. I trombyl så är dosen så pass låg så den har ingen eg påverkan förutom att göra blodet lite tunnare. Trombyl är ju som en magnecyl (som en treo fast utan koffein) bara det att en magnecyl är på 500 mg och en trombyl brukar vara 50 el 75 (om jag minns rätt
    Att ta trombyl kommer inte påverka förlossningen i sig, den kommer inte starta tidigare eller göra mindre ont :P, dock kan det ju vara värt att kolla upp när du närmar dig bf om du ska sluta med trombylen just för blödningsbenägenheten. Det där har de nog rutiner på hur de brukar göra.. Antingen så slutar du innan och så är det precis som normalt eller så vet de att du har trombyl och har extra koll på dig ang sammandragande efteråt och blodförlust mm.. Och du lär ju hinna träffa edm igen innan bf..

    Oroa dig inte!
  4. 2
    Att få trombyl utskrivet mot proppar är inget farligt alls, varken för dig eller barnet. I trombyl så är dosen så pass låg så den har ingen eg påverkan förutom att göra blodet lite tunnare. Trombyl är ju som en magnecyl (som en treo fast utan koffein) bara det att en magnecyl är på 500 mg och en trombyl brukar vara 50 el 75 (om jag minns rätt
    Att ta trombyl kommer inte påverka förlossningen i sig, den kommer inte starta tidigare eller göra mindre ont :P, dock kan det ju vara värt att kolla upp när du närmar dig bf om du ska sluta med trombylen just för blödningsbenägenheten. Det där har de nog rutiner på hur de brukar göra.. Antingen så slutar du innan och så är det precis som normalt eller så vet de att du har trombyl och har extra koll på dig ang sammandragande efteråt och blodförlust mm.. Och du lär ju hinna träffa edm igen innan bf..

    Oroa dig inte!
  5. Medlem sedan
    Jan 2010
    #3
    tack det känns bättre, då kan jag lugnt börja medicinera mig, det verkar bara vara fördelar med att äta trombyl som är en låg dos på 75g...
  6. 3
    tack det känns bättre, då kan jag lugnt börja medicinera mig, det verkar bara vara fördelar med att äta trombyl som är en låg dos på 75g...
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Ja, ta trombylen! Om du har fått det utskrivet så finns det anledning. Det minskar risken betydligt för att få små proppar som kan göra att moderkakan inte fungerar. Många som har upprepade missfall äter det för den sakens skull. Och havandeskapsförgiftning är ju inte att leka med vare sig för dig eller ditt barn.

    Så kan du fråga om du ska sluta med dem närmare förlossningen nästa gång. Kanske är risken så mycket mindre för att du ska blöda mycket än den positiva efekten för dig och ditt barn att man hellre ska ta den risken.
  8. 4
    Ja, ta trombylen! Om du har fått det utskrivet så finns det anledning. Det minskar risken betydligt för att få små proppar som kan göra att moderkakan inte fungerar. Många som har upprepade missfall äter det för den sakens skull. Och havandeskapsförgiftning är ju inte att leka med vare sig för dig eller ditt barn.

    Så kan du fråga om du ska sluta med dem närmare förlossningen nästa gång. Kanske är risken så mycket mindre för att du ska blöda mycket än den positiva efekten för dig och ditt barn att man hellre ska ta den risken.
  9. Medlem sedan
    Feb 2009
    #5
    Hej, jag äter Trombyl (en tablett varje dag) just för att jag hade fått många tidiga missfall. Nu är jag i vecka 19 allt går som det ska. Jag ska fortsätta äta Trombyl fram till vecka 36. Helt ofarligt!
  10. 5
    Hej, jag äter Trombyl (en tablett varje dag) just för att jag hade fått många tidiga missfall. Nu är jag i vecka 19 allt går som det ska. Jag ska fortsätta äta Trombyl fram till vecka 36. Helt ofarligt!
  11. Medlem sedan
    Jan 2010
    #6
    tack för att ni tog er tid, känner mig absolut lugnare och har redan tagit min första dos idag, man gör ju allt för att barnet ska må bra, nu är det bara hålla tummarna och hoppas att havandeskapsförgiftning inte ställer till mer problem.
  12. 6
    tack för att ni tog er tid, känner mig absolut lugnare och har redan tagit min första dos idag, man gör ju allt för att barnet ska må bra, nu är det bara hålla tummarna och hoppas att havandeskapsförgiftning inte ställer till mer problem.

Liknande trådar

  1. Trombyl....ot
    By mamzen64 in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 08:46
  2. Trombyl?
    By Dehani in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 18:13
  3. Trombyl
    By D©lphin in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 20:01
  4. Trombyl?
    By Gabrielle in forum Komplikationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 22:02
  5. Sluta med Trombyl?
    By V69 v 38 in forum Komplikationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 21:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar