Jag blir mamma imorgon!
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2009
    #1

    Jag blir mamma imorgon!

    Gissa hur surrealistiskt den meningen kändes att skriva? Men jo, så är det. Imorgon förmiddag blir det ett "planerat akutsnitt" på Karolinska. Det vanliga vecko-UL:et idag blev inte riktigt som vi hade tänkt oss.

    Dels fanns det indikationer på början till havandeskapsförgiftning (jag tyckte väl att jag gått upp mycket på kort tid utan att fuska alltför mycket), dels hade veckans sammandragningar haft lite effekt på livmoderhalsen men det som framförallt ledde fram till beslutet om att tidigarelägga snittet var att Hugos magsäck även fått för sig att försöka ta sig ut genom bråcket på magen (där tarmarna redan är ute) och det vill man INTE ska ske. Så nu ska han ut...

    Imorgon får jag träffa min prins!
  2. 1
    Jag blir mamma imorgon! Gissa hur surrealistiskt den meningen kändes att skriva? Men jo, så är det. Imorgon förmiddag blir det ett "planerat akutsnitt" på Karolinska. Det vanliga vecko-UL:et idag blev inte riktigt som vi hade tänkt oss.

    Dels fanns det indikationer på början till havandeskapsförgiftning (jag tyckte väl att jag gått upp mycket på kort tid utan att fuska alltför mycket), dels hade veckans sammandragningar haft lite effekt på livmoderhalsen men det som framförallt ledde fram till beslutet om att tidigarelägga snittet var att Hugos magsäck även fått för sig att försöka ta sig ut genom bråcket på magen (där tarmarna redan är ute) och det vill man INTE ska ske. Så nu ska han ut...

    Imorgon får jag träffa min prins!
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    Lycka till!!!!!! Hoppas att allt går bra. Ska tänka på dig.
  4. 2
    Lycka till!!!!!! Hoppas att allt går bra. Ska tänka på dig.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Wow!!

    Grattis!!! Vad roligt! Ser fram emot rapport sen! Tänk att du får träffa din bebis så snart nu!
    Frida med Natanael -03, Love -05, Tyra -07 o Malte -10

    fridabloggar.blogspot.com
    www.lind.be
  6. 3
    Wow!! Grattis!!! Vad roligt! Ser fram emot rapport sen! Tänk att du får träffa din bebis så snart nu!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Åh, lycka till!!
    Härligt att få träffa prinsen
  8. 4
    Åh, lycka till!!
    Härligt att få träffa prinsen
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5
    Ett sort lycka till i morgon!!!
  10. 5
    Ett sort lycka till i morgon!!!
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Stort LYCKA TILL...

    imorgon! Ska tänka på er!

    Ser fram emot att höra från dig igen så snart du kan och orkar.

    Lycka till och grattis på födelsedagen i förskott Hugo
  12. 6
    Stort LYCKA TILL... imorgon! Ska tänka på er!

    Ser fram emot att höra från dig igen så snart du kan och orkar.

    Lycka till och grattis på födelsedagen i förskott Hugo
  13. Medlem sedan
    Dec 1998
    #7
    Ojojoj ALLA tummar och tankar från mig ska du få! och sen rapport om allt så snart du bara kan!!!!!
  14. 7
    Ojojoj ALLA tummar och tankar från mig ska du få! och sen rapport om allt så snart du bara kan!!!!!
  15. Medlem sedan
    Jul 2009
    #8
    Lycka till imorgon !!!
  16. 8
    Lycka till imorgon !!!
  17. Medlem sedan
    Jul 2007
    #9
    Åh vad häftigt och grattis i förskott!!
  18. 9
    Åh vad häftigt och grattis i förskott!!
  19. Medlem sedan
    Dec 2006
    #10
    Vilken härlig rubrik!!! Önskar dig all lycka imorgon och ska hålla tummarna stenhårt för att allt ska gå bra!!!
  20. 10
    Vilken härlig rubrik!!! Önskar dig all lycka imorgon och ska hålla tummarna stenhårt för att allt ska gå bra!!!
  21. Medlem sedan
    Nov 2009
    #11
    Gissa vem som inte kommer kunna sova i natt Jag har resefeber, myror i benen, fjärilar i magen och det känns som dan före julafton. Ni är gulliga, ni!
  22. 11
    Gissa vem som inte kommer kunna sova i natt Jag har resefeber, myror i benen, fjärilar i magen och det känns som dan före julafton. Ni är gulliga, ni!
  23. Medlem sedan
    Dec 1998
    #12
    DET förstår jag verkligen! Men försök ändå att få lite sömn, för sen blir det en bristvara

    Ska Hugo heta Hugo? Har ni bestämt? För oss är han ju Hugo o inget annat!!
  24. 12
    DET förstår jag verkligen! Men försök ändå att få lite sömn, för sen blir det en bristvara

    Ska Hugo heta Hugo? Har ni bestämt? För oss är han ju Hugo o inget annat!!
  25. Medlem sedan
    Dec 2009
    #13
    Grattis! Styrkekramar till dig!
  26. 13
    Grattis! Styrkekramar till dig!
  27. Medlem sedan
    Mar 2000
    #14
    Åh, så häftigt! Tänk att du får träffa Hugo i morgon! Jag tänker på er.
    lyrasmamma.wordpress.com
  28. 14
    Åh, så häftigt! Tänk att du får träffa Hugo i morgon! Jag tänker på er.
  29. Medlem sedan
    Nov 2009
    #15
    Jo, Hugo ska heta Hugo. Det är bestämt sen fostervattenprovet i v.18 och ett halvstort namngräl där Hugo var det enda vi kunde enas om
  30. 15
    Jo, Hugo ska heta Hugo. Det är bestämt sen fostervattenprovet i v.18 och ett halvstort namngräl där Hugo var det enda vi kunde enas om
  31. Medlem sedan
    Sep 2009
    #16
    Wiiiiieee! Åh vilken härligt känsla att äntligen få träffa den lilla godingen! Han tyckte väl att det var färdigstökat nu och ville visa det med allvar.

    Grattis i förskott och lycka till imorron. Kommer att tänka på er hela dagen (var tom tvungen att läsa upp för sambon att det blir bebis i min grupp imorron *fniss*)

    Kram på er!
  32. 16
    Wiiiiieee! Åh vilken härligt känsla att äntligen få träffa den lilla godingen! Han tyckte väl att det var färdigstökat nu och ville visa det med allvar.

    Grattis i förskott och lycka till imorron. Kommer att tänka på er hela dagen (var tom tvungen att läsa upp för sambon att det blir bebis i min grupp imorron *fniss*)

    Kram på er!
  33. Medlem sedan
    Oct 2009
    #17
    Önskar er all lycka. Ska hålla fingrar och tår för er i morr'n.
  34. 17
    Önskar er all lycka. Ska hålla fingrar och tår för er i morr'n.
  35. Medlem sedan
    Jul 2004
    #18
    ojoj, LYCKA TILL!!! SHit... redan liksom... Spännande! Håller tummar och tår för er imorgon!!
  36. 18
    ojoj, LYCKA TILL!!! SHit... redan liksom... Spännande! Håller tummar och tår för er imorgon!!
  37. Medlem sedan
    Jul 2009
    #19
    wow! Lycka till! Stor kram
  38. 19
    wow! Lycka till! Stor kram
  39. Medlem sedan
    Nov 2009
    #20
    Nä, det blev inte så mycket sovandes gjort. Och nu när det är dags att g upp 8fast fortfarande 10 min för tidigt) inser jag att nästan all förväntan har ersatts med ren nervositet och oro. Skit också, jag som tror på positiv energi och ljusa tankar. Vart tog ni vägen? Kom tillbaka?
  40. 20
    Nä, det blev inte så mycket sovandes gjort. Och nu när det är dags att g upp 8fast fortfarande 10 min för tidigt) inser jag att nästan all förväntan har ersatts med ren nervositet och oro. Skit också, jag som tror på positiv energi och ljusa tankar. Vart tog ni vägen? Kom tillbaka?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Imorgon blir det
    By jossan30 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 17:51
  2. Vad blir det imorgon nu då??
    By -LillaMy- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 21:59
  3. Myboo, som blir mamma imorgon! :)
    By hermelinen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 17:21
  4. Och imorgon blir min
    By Achelois in forum _98 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 05:01
  5. imorgon är jag 3:barns mamma
    By Ängla med 3 barn in forum _0307 Julibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 19:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar