Jag är förvånad över hur bra allting flyter på.

På jobbet känns det väldigt bra faktiskt, jag har fått mkt nya uppgifter, mkt mer ansvar och känner mig allmänt mer behövd och nyttig, något som är viktigt för mig för att jag ska trivas.

På dagis fick Sophia beröm idag för att hon redan går och sätter sig på sin plats vid morgonsången, och hon har tydligen redan börjat äta lite bättre än vad hon gjorde dom första två dagarna. Idag hade hon bara sovit 45 min vid 09.30 och sen har hon inte sovit alls förren jag stoppade henne i säng nyss! Igår var det lite liknande fast hon sov vid 12-tiden och då vaknade hon 05.30 för välling som först så det känns ju som att det är på väg åt rätt håll.

Hemma är väl den största överraskningen. När jag kom hem efter första jobbdagen i tisdags så hade sambon diskat, plockat undan disken, gett Sophia mat (riktig mat, inte bara välling/gröt), bytt en tydligen enormt äcklig bajsblöja (), sorterat tvätten och börjat tvätta och lekt med Sophia en stund. Igår var det samma sak och han hade även lagat en matlåda till sig själv till idag och gjort en liten låda till mig också. Idag hade Sophia barnvakt när jag kom hem för sambon spelar innebandy mellan 18-20 (jag är hemma 19 ungefär) och det jag kan se att han har gjort är iaf disken. Jag är helt förvånad, vi har inte pratat om det någonting alls, utan han har bara bestämt sig för att bli vuxen helt plötsligt och i helt rätt tid tydligen. Jag är så himla glad att jag slipper tjata utan att han tar sitt ansvar på eget initiativ.

Allt känns faktiskt väldigt bra just nu

Hur är det mer er andra?