Förkylning o besök i badhus
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Förkylning o besök i badhus

    Sonen är lite förkyld (går i skolan som vanligt) och varje fredag brukar vi åka till badhuset. Frågan är om vi ska åka eller stanna hemma...

    Hur hade ni resnoerat? Jag vill ju inte att han ska bli riktigt sjuk och dra på sig massa annat men hur stor är den risken egentligen??
    "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan någon ge mig lift!"
  2. 1
    Förkylning o besök i badhus Sonen är lite förkyld (går i skolan som vanligt) och varje fredag brukar vi åka till badhuset. Frågan är om vi ska åka eller stanna hemma...

    Hur hade ni resnoerat? Jag vill ju inte att han ska bli riktigt sjuk och dra på sig massa annat men hur stor är den risken egentligen??
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Mina barn brukar kunna reagera på kloret då de är lite förkylda och är i badhuset (knottriga utslag), men är de så pigga att de fixar en dag i skolan/dagis så brukar vi åka till simskolan ändå.
    Ta med ordentliga kläder så att han inte blir kall efteråt, så är det säkert inga problem.
  4. 2
    Mina barn brukar kunna reagera på kloret då de är lite förkylda och är i badhuset (knottriga utslag), men är de så pigga att de fixar en dag i skolan/dagis så brukar vi åka till simskolan ändå.
    Ta med ordentliga kläder så att han inte blir kall efteråt, så är det säkert inga problem.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Jag tror inte han skulle bli mer sjuk av att vara på badhuset.. Så åk ni o bada, det hade jag gjort. Om han nu orkar vill säga.
  6. 3
    Jag tror inte han skulle bli mer sjuk av att vara på badhuset.. Så åk ni o bada, det hade jag gjort. Om han nu orkar vill säga.
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Jag skulle inte åka och bada när det är sådana här sjuktider även om dottern inte var superförkyld....
  8. 4
    Jag skulle inte åka och bada när det är sådana här sjuktider även om dottern inte var superförkyld....
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5
    Ja, han är pigg i övrigt men det är näsan som rinner emellanåt. Han har varit i skolan hela veckan och feberfri.

    Ska ta febern när han kommer hem och är det lugnt där så åker vi

    Tack för svar!!
  10. 5
    Ja, han är pigg i övrigt men det är näsan som rinner emellanåt. Han har varit i skolan hela veckan och feberfri.

    Ska ta febern när han kommer hem och är det lugnt där så åker vi

    Tack för svar!!
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6
    Om hon bvar lätt förkyld och pigg i övrigt, hade ni stannat hemma då?
  12. 6
    Om hon bvar lätt förkyld och pigg i övrigt, hade ni stannat hemma då?
  13. Salander
    #7
    Beror på . Ett vanligt grundfriskt barn med lite snuva, javisst skulle vi åka. Undantaget mellansonen som har astma och ändå har lite jobbigt i badhuset. Vore han förkyld fick vi ställa in.
  14. 7
    Beror på . Ett vanligt grundfriskt barn med lite snuva, javisst skulle vi åka. Undantaget mellansonen som har astma och ändå har lite jobbigt i badhuset. Vore han förkyld fick vi ställa in.
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8
    Ja jag hade gjort det i vinter- och sjuktider, när motståndskraften är sämre osv.. På sommaren hade jag definitivt inte hindrat något bad...
  16. 8
    Ja jag hade gjort det i vinter- och sjuktider, när motståndskraften är sämre osv.. På sommaren hade jag definitivt inte hindrat något bad...

Liknande trådar

  1. BM-besök och flunsa/förkylning
    By AmandaBrustad in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-13, 12:55
  2. Badhus besök
    By angylp in forum _1007 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-16, 19:46
  3. Badhus besök ?
    By angylp in forum _0907 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 10:47
  4. Förkylning på besök
    By märra in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 19:09
  5. Hur göra vid besök i badhus?
    By Nettan in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 19:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar