Sipprande vatten vs flytningar
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Sipprande vatten vs flytningar

    Jag tror ju ändå mest på att det är graviditetsflytningar jag har MEN om det nu skulle vara sipprande vatten, hur vet man det? Hur kan man veta skillnad?

    Nån som vet?
  2. 1
    Sipprande vatten vs flytningar Jag tror ju ändå mest på att det är graviditetsflytningar jag har MEN om det nu skulle vara sipprande vatten, hur vet man det? Hur kan man veta skillnad?

    Nån som vet?
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Samma här. Vaknade imorse och trodde att vattnet hade gått/att jag kissat på mig. Men det var bara en massa flytningar.


    Har för övrigt hört att flytningarna ingår i kroppens fantastiska försvar. Det är för att rensa ut eventuella bakterier smart va?
  4. 2
    Samma här. Vaknade imorse och trodde att vattnet hade gått/att jag kissat på mig. Men det var bara en massa flytningar.


    Har för övrigt hört att flytningarna ingår i kroppens fantastiska försvar. Det är för att rensa ut eventuella bakterier smart va?
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Låter ju både smart o förnufitgt. Jag som varit magsjuk kanske har extra mkt därför då....
  6. 3
    Låter ju både smart o förnufitgt. Jag som varit magsjuk kanske har extra mkt därför då....
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4
    Fort men fel. FÖRNUFTIGT....

    Klarar inte felskrivningar, jag Måste rätta mig själv

    (och ja jag sitter fast vid datorn idag)
  8. 4
    Fort men fel. FÖRNUFTIGT....

    Klarar inte felskrivningar, jag Måste rätta mig själv

    (och ja jag sitter fast vid datorn idag)
  9. Medlem sedan
    Jul 2009
    #5
    Som jag förstod det på sjukhuset igår så är det flytningar så länge de är genomskinliga... Förstod det som att vattnet ofta har lite röda/bruna/bruna/gröna strimmor... Men ta mig inte på orden för det är som sagt bara som jag uppfattade det i all röra
  10. 5
    Som jag förstod det på sjukhuset igår så är det flytningar så länge de är genomskinliga... Förstod det som att vattnet ofta har lite röda/bruna/bruna/gröna strimmor... Men ta mig inte på orden för det är som sagt bara som jag uppfattade det i all röra
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Det kan vara svårt att avgöra själv - jag missade pyspunka med min trea och vi fick bakterieinfektioner båda två. Är du osäker tycker jag du ska ringa förlosningen och evt. be dem kolla.
  12. 6
    Det kan vara svårt att avgöra själv - jag missade pyspunka med min trea och vi fick bakterieinfektioner båda två. Är du osäker tycker jag du ska ringa förlosningen och evt. be dem kolla.
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7
    Har också funderat på det, och när jag frågade bm sa hon att om man är osäker är det bara att spara trosskyddet/trosorna och åka upp till förlossningen så kollar dom det.

    Fostervatten ska tydligen lukta lite sperma, och flytningarna luktar väl mest ingenting?
  14. 7
    Har också funderat på det, och när jag frågade bm sa hon att om man är osäker är det bara att spara trosskyddet/trosorna och åka upp till förlossningen så kollar dom det.

    Fostervatten ska tydligen lukta lite sperma, och flytningarna luktar väl mest ingenting?
  15. Medlem sedan
    Dec 2006
    #8
    Ja, det är inte lätt minsann...särskilt inte när det gäller mindre mängder. Om det är så att det ÄR vattnet och det bara småsipprar är det ju som sagt inte helt lätt att avgöra. Men fostervatten har ju en lite speciell doft som skiljer sig från flytningar och så slutar det ju inte sippra även om det kan komma i omgångar.

    När jag var inne på KK och fick konstaterat vattenavgång vid första grav. tänkte BM först kontrollera det genom att titta på min binda men det räckte med att hon kikade mellan mina ben när jag satt på en toalett och såg att det rann en tunn stråle oavbrutet och det kom mer om jag fick en sammandragning.

    Mitt fostervatten var helt klart, tunflytande och genomskinligt med små små vita flingor/gryn i (fosterfett).

    Hittade en spännande sida precis om "Inför förlossning":
    http://www.babyboom.nu/guider/GFAQ/Dags.html
    Där står lite om allt sånt!
  16. 8
    Ja, det är inte lätt minsann...särskilt inte när det gäller mindre mängder. Om det är så att det ÄR vattnet och det bara småsipprar är det ju som sagt inte helt lätt att avgöra. Men fostervatten har ju en lite speciell doft som skiljer sig från flytningar och så slutar det ju inte sippra även om det kan komma i omgångar.

    När jag var inne på KK och fick konstaterat vattenavgång vid första grav. tänkte BM först kontrollera det genom att titta på min binda men det räckte med att hon kikade mellan mina ben när jag satt på en toalett och såg att det rann en tunn stråle oavbrutet och det kom mer om jag fick en sammandragning.

    Mitt fostervatten var helt klart, tunflytande och genomskinligt med små små vita flingor/gryn i (fosterfett).

    Hittade en spännande sida precis om "Inför förlossning":
    http://www.babyboom.nu/guider/GFAQ/Dags.html
    Där står lite om allt sånt!
  17. Medlem sedan
    Jul 2009
    #9
    Tack för matnyttig sida
  18. 9
    Tack för matnyttig sida
  19. Medlem sedan
    Jun 2008
    #10
    Barnmorskorna luktar på det. Fostervatten har en särskild lukt som inte flytningarna har. Det närmaste är väl att det luktar sperma, har jag fått förklarat för mig.

    Men jag tror inte, som någon ovan ev trodde, att man kan säga att det är flytning så länge det är genomskinligt, det kan (eller ska) fostervattnet också vara. Däremot kan det ju vara lite blodblandat (röd/rosa eller levrat brunaktigt), det kan också vara vita flagor av fosterfett i. Det får dock inte vara grumligt, då måste man genast ringa förlossningen - för det kan vara ett tecken på att bebben inte mår bra (har bajsat).

    Är man minsta undrande ska man givetvis också ringa. Hellre få komma in och bli kollad.
  20. 10
    Barnmorskorna luktar på det. Fostervatten har en särskild lukt som inte flytningarna har. Det närmaste är väl att det luktar sperma, har jag fått förklarat för mig.

    Men jag tror inte, som någon ovan ev trodde, att man kan säga att det är flytning så länge det är genomskinligt, det kan (eller ska) fostervattnet också vara. Däremot kan det ju vara lite blodblandat (röd/rosa eller levrat brunaktigt), det kan också vara vita flagor av fosterfett i. Det får dock inte vara grumligt, då måste man genast ringa förlossningen - för det kan vara ett tecken på att bebben inte mår bra (har bajsat).

    Är man minsta undrande ska man givetvis också ringa. Hellre få komma in och bli kollad.

Liknande trådar

  1. Vattniga flytningar.. vatten?
    By Stigge in forum _1106 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 16:19
  2. Sipprande vatten, hur länge innan...
    By tingla_bu in forum Förlossning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 23:50
  3. mkt flytningar / sipprande vatten ?
    By TheresN78 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 19:25
  4. Flytningar VS vatten (intimt)
    By Bridz in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 22:44
  5. Sipprande vatten eller splasch...
    By MiaKL m Samuel-03,bf 26/3 in forum Förlossning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 09:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar