Zukits, grattis till lillebror!
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Zukits, grattis till lillebror!

    Jag har såklart spanat inne i din ankomstgrupp och ser att lillebror är ute nu!
    Stort grattis till hela familjen!

    Kram!
  2. 1
    Zukits, grattis till lillebror! Jag har såklart spanat inne i din ankomstgrupp och ser att lillebror är ute nu!
    Stort grattis till hela familjen!

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Tack! Vad gulligt av dig! Ja, nu är man trebarnsförälder
    :-) Och snart blir Astrid storasyster. Spännande.

    Har lagt upp lite bilder om nån vill se:

    http://www.flickr.com/photos/emblavagen17/
  4. 2
    Tack! Vad gulligt av dig! Ja, nu är man trebarnsförälder
    :-) Och snart blir Astrid storasyster. Spännande.

    Har lagt upp lite bilder om nån vill se:

    http://www.flickr.com/photos/emblavagen17/
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Åh vilken goding!!
    Man blir ju sjukt bebissugen, grattis!!
  6. 3
    Åh vilken goding!!
    Man blir ju sjukt bebissugen, grattis!!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Tack för grattis!
  8. 4
    Tack för grattis!
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Åhh, vad fin han är! Nu längtar jag ännu mer efter vår bebis!

    Hur tar Ella det? Tycker hon att det är mysigt, eller mest besvärligt? Astrid är inte särskilt mammig, men hon sovar alltid tillsammans med oss och jag är lite orolig för hur vi ska kunna lösa samsovandet när vi ska vara fyra i sängen. Antingen får vi vuxna ligga i mitten och bebisen bredvid mig och A bredvid pappa, eller så får vi kanske dela på oss, men det känns också lite trist.
  10. 5
    Åhh, vad fin han är! Nu längtar jag ännu mer efter vår bebis!

    Hur tar Ella det? Tycker hon att det är mysigt, eller mest besvärligt? Astrid är inte särskilt mammig, men hon sovar alltid tillsammans med oss och jag är lite orolig för hur vi ska kunna lösa samsovandet när vi ska vara fyra i sängen. Antingen får vi vuxna ligga i mitten och bebisen bredvid mig och A bredvid pappa, eller så får vi kanske dela på oss, men det känns också lite trist.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Tack!

    Ella har tagit det över förväntan. Hon är gullig mot honom och vill gärna hjälpa till vid tex blöjbyten. Det märks att hon är stolt storasyster!

    Jag visste inte att ni också samsover. Första natten tillsammans blev lite jobbig. Ella var ledsen över att inte få sova med mig. Hon brukar annars sova mellan mig och Johan. Men det märktes att hon förstod att hon inte kunde sova med mig eftersom Max behövde mig. Till slut somnade hon med Johan när hon fick ha min kjol som snutte. Vi flyttade alla (utom jag) ett steg åt vänster. Filip fick flytta ner till en madrass bredvid sängen, Ella fick flytta till Johan och Max sover mellan oss. Första natten kröp Filip upp sen bredvid Ella. Så 4 i sängen ska nog inte vara något problem :-)

    Men igår natt gick det redan lättare. Ella gick med på att sova bredvid Johan igen och vi sov helt ok!

    Ska bli roligt att följa dig i ankomstgruppen - jag är redan nyfiken på hur det kommer att gå!
  12. 6
    Tack!

    Ella har tagit det över förväntan. Hon är gullig mot honom och vill gärna hjälpa till vid tex blöjbyten. Det märks att hon är stolt storasyster!

    Jag visste inte att ni också samsover. Första natten tillsammans blev lite jobbig. Ella var ledsen över att inte få sova med mig. Hon brukar annars sova mellan mig och Johan. Men det märktes att hon förstod att hon inte kunde sova med mig eftersom Max behövde mig. Till slut somnade hon med Johan när hon fick ha min kjol som snutte. Vi flyttade alla (utom jag) ett steg åt vänster. Filip fick flytta ner till en madrass bredvid sängen, Ella fick flytta till Johan och Max sover mellan oss. Första natten kröp Filip upp sen bredvid Ella. Så 4 i sängen ska nog inte vara något problem :-)

    Men igår natt gick det redan lättare. Ella gick med på att sova bredvid Johan igen och vi sov helt ok!

    Ska bli roligt att följa dig i ankomstgruppen - jag är redan nyfiken på hur det kommer att gå!
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Så skönt att höra att det funkar bra med Ella!

    Astrid har alltid sovit minst halva natten med oss, första halvan i egen säng, men för ett halvår sedan ville hon somna i vår säng och eftersom vi också tycker att det är mysigt att ha henne där har hon blivit kvar. Tids nog lär hon väl vilja sova själv igen
  14. 7
    Så skönt att höra att det funkar bra med Ella!

    Astrid har alltid sovit minst halva natten med oss, första halvan i egen säng, men för ett halvår sedan ville hon somna i vår säng och eftersom vi också tycker att det är mysigt att ha henne där har hon blivit kvar. Tids nog lär hon väl vilja sova själv igen
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Säger också stort grattis!!! Kul!!! Har lillebror nåt namn ännu?
    /Mari med Alvin 18/6-07 och Pelle 7/7-09
  16. 8
    Säger också stort grattis!!! Kul!!! Har lillebror nåt namn ännu?
    /Mari med Alvin 18/6-07 och Pelle 7/7-09
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9
    Läser för slarvigt, ser att han heter Max, fint!!
  18. 9
    Läser för slarvigt, ser att han heter Max, fint!!
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Hänger på och säger GRATTIS! Jättemysigt, häftigt att vara trebarnsmamma Och jättesöt!
  20. 10
    Hänger på och säger GRATTIS! Jättemysigt, häftigt att vara trebarnsmamma Och jättesöt!
  21. *happy83*
    #11
    Ett stort grattis till er son Max. Hoppas allt är bra med er alla. Kram
  22. 11
    Ett stort grattis till er son Max. Hoppas allt är bra med er alla. Kram
  23. Medlem sedan
    Dec 2003
    #12
    Grattis grattis till lillebror!!!
  24. 12
    Grattis grattis till lillebror!!!

Liknande trådar

  1. Grattis till lillebror!
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 21:30
  2. Grattis zukits
    By happy83 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 20:21
  3. Grattis Zukits!
    By *Lottiz* in forum _0406 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-14, 06:22
  4. Grattis till Lillebror som
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 02:58
  5. Grattis till Lillebror som
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 01:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar