Sakarias dop
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Sakarias dop

    Nu i eftermiddags har vi haft dopgudstjänst för Sakarias. Vi hade lånat både kyrka och församlingshem själva och hade en alldeles egen dopgudstjänst med egen präst. Vår präst har döpt alla våra barn och han var innan kyrkoherde här. Men eftersom han inte är det längre har vi fått bjuda in honom extra till våra dop. Inga problem eftersom han och hans familj är nära vänner till oss ändå. Både min far och min man och jag har jobbat tillsammans med honom. Det är en helt underbar familj. De har 8, nu vuxna, barn och det brukar alltid komma med några av dem när vi bjudit hit dem.

    Men idag var det ju Sakarias dag och han var helnöjd i kyrkan. Jag matade honom någon timme innan det var dags att åka till kyrkan och han var go och glad hela tiden. Tittade med stora ögon när hans Gudfar höll honom. Tittade lika stort när han fick vattnet på sig och gnydde bara till lite när han blev torkad igen. Efter ceremonin var de fotografering och han är frotfarande helt med på noterna och när det var avklarat så somnar han lugnt och stilla i min famn utan att ha skrikit eller ha behövt äta! Så skönt. Min bror spelade två stycken på trumpet. Var ett tag sedan jag hörde honom nu så det var kul att han ställde upp.

    Efteråt hade vi kalas i församlingshemmet. Smörgåstårta och sedan blå princesstårta. Det var uppskattat och folk åt för fullt. Ändå har vi nu ganska mycket smörgåstårta kvar och även lite av tårtan. Barnen lekte för fullt i församlingshemmet och vi vuxna hade det trevligt och fick pratat riktigt mycket. Några presenter fick ju Sakarias med. Ett halsband med månadssten, en barnservis i keramik och en i plast. Sedan var det ett fotoalbum som vi ska fylla åt honom och en dopram. Han fick Fem myror är fler än fyra elefanter på DVD samt pengar som ska in på någon fond. Ett halsband i form av ett träkors och en ikon.

    Dopklänningen han döptes i har nu jag och tre till av mina fyra syskon döpts i. Sedan har alla våra barn haft den samt min systers två barn och min brors pojk med. Börjar bli ganska många som haft den nu och då har jag två bröder som inte har barn än och kanske kanske den kommer till användning hos dem med. Jag ska ialla fall sätta mig och brodera in alla namn på oss som är döpta i den nu för det är inte gjort och vi har pratat om att det ska göras länge nu.
  2. 1
    Sakarias dop Nu i eftermiddags har vi haft dopgudstjänst för Sakarias. Vi hade lånat både kyrka och församlingshem själva och hade en alldeles egen dopgudstjänst med egen präst. Vår präst har döpt alla våra barn och han var innan kyrkoherde här. Men eftersom han inte är det längre har vi fått bjuda in honom extra till våra dop. Inga problem eftersom han och hans familj är nära vänner till oss ändå. Både min far och min man och jag har jobbat tillsammans med honom. Det är en helt underbar familj. De har 8, nu vuxna, barn och det brukar alltid komma med några av dem när vi bjudit hit dem.

    Men idag var det ju Sakarias dag och han var helnöjd i kyrkan. Jag matade honom någon timme innan det var dags att åka till kyrkan och han var go och glad hela tiden. Tittade med stora ögon när hans Gudfar höll honom. Tittade lika stort när han fick vattnet på sig och gnydde bara till lite när han blev torkad igen. Efter ceremonin var de fotografering och han är frotfarande helt med på noterna och när det var avklarat så somnar han lugnt och stilla i min famn utan att ha skrikit eller ha behövt äta! Så skönt. Min bror spelade två stycken på trumpet. Var ett tag sedan jag hörde honom nu så det var kul att han ställde upp.

    Efteråt hade vi kalas i församlingshemmet. Smörgåstårta och sedan blå princesstårta. Det var uppskattat och folk åt för fullt. Ändå har vi nu ganska mycket smörgåstårta kvar och även lite av tårtan. Barnen lekte för fullt i församlingshemmet och vi vuxna hade det trevligt och fick pratat riktigt mycket. Några presenter fick ju Sakarias med. Ett halsband med månadssten, en barnservis i keramik och en i plast. Sedan var det ett fotoalbum som vi ska fylla åt honom och en dopram. Han fick Fem myror är fler än fyra elefanter på DVD samt pengar som ska in på någon fond. Ett halsband i form av ett träkors och en ikon.

    Dopklänningen han döptes i har nu jag och tre till av mina fyra syskon döpts i. Sedan har alla våra barn haft den samt min systers två barn och min brors pojk med. Börjar bli ganska många som haft den nu och då har jag två bröder som inte har barn än och kanske kanske den kommer till användning hos dem med. Jag ska ialla fall sätta mig och brodera in alla namn på oss som är döpta i den nu för det är inte gjort och vi har pratat om att det ska göras länge nu.
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Vad mysigt, skönt att han var snäll hela tiden, hur gick det med Jakob och hans öron då?
  4. 2
    Vad mysigt, skönt att han var snäll hela tiden, hur gick det med Jakob och hans öron då?
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Han har fått Kåvepenin men hade ändå feber i går kväll. Idag verkar han piggare så jag hoppas det gett sig nu.
  6. 3
    Han har fått Kåvepenin men hade ändå feber i går kväll. Idag verkar han piggare så jag hoppas det gett sig nu.

Liknande trådar

  1. Sakarias
    By maximilian03 in forum _1006 Junibarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-07-20, 22:09
  2. Sakarias är här!
    By maximilian03 in forum _1006 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-02, 11:25
  3. Nu kan Sakarias
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 21:03
  4. Nu kan Sakarias
    By Gabricia in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 20:18
  5. BVC med Sakarias
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 12:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar