visserligen aftonbladet men ändå.. :)
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1
    ******************************
    Inte helt galen...bara lite udda..


    When all was done and said, more was said than done.
  2. 1
    visserligen aftonbladet men ändå.. :) http://www.aftonbladet.se/debatt/article6553326.ab

    "
    Åttiotalisterna är bästa föräldrarna"
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Rubriken "Åsikter i min lilla kupa" hade också passar som rubrik. Man kan inte ta en hel generation så där. Det fanns föräldrar födda på 1920-talet som var högst medvetna och jämlika och det finns föräldrar födda på 1980-talet som inte har fattat något. Han utgår från sig själv och något han läst om Janne Josefsson och så gör han allt väldigt enkelt för sig.

    Själv kastar jag in en annan generalisering som är att 1980-talisterna är egoister i stor utsträckning och att det också syns i deras relationer och föräldraskap. De ska ha det enkelt och roligt hela tiden.
  4. 2
    Rubriken "Åsikter i min lilla kupa" hade också passar som rubrik. Man kan inte ta en hel generation så där. Det fanns föräldrar födda på 1920-talet som var högst medvetna och jämlika och det finns föräldrar födda på 1980-talet som inte har fattat något. Han utgår från sig själv och något han läst om Janne Josefsson och så gör han allt väldigt enkelt för sig.

    Själv kastar jag in en annan generalisering som är att 1980-talisterna är egoister i stor utsträckning och att det också syns i deras relationer och föräldraskap. De ska ha det enkelt och roligt hela tiden.

Liknande trådar

  1. Visserligen,
    By Hjul in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 14:34
  2. visserligen inte barnamun men ändå
    By smurfisen in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 08:08
  3. Visserligen ett plus
    By IngridMarie in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 14:48
  4. Visserligen lyxproblem men ändå
    By IngridMarie in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 06:43
  5. Visserligen
    By S-SWE in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 13:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar