Hur känner ni för första kärleken?
Pappasnack
  1. Ojojojanonym
    #1

    Hur känner ni för första kärleken?

    Det var ca 18 år sedan vi var jättejättekära men det blev aldrig någonting eftersom vi var så blyga och pyttesmå båda två. Vi har kontakt sporadiskt fortfarande men är gifta på varsitt håll och har barn.

    Vi har aldrig pratat om vad som hände de där underbart pinsamt blyga tonåren men det var riktigt laddat och jag får fortfarande pirr i magen när jag tänker på det, trots att jag nu är över 30.

    Det händer rätt ofta att jag drömmer om honom, alltså drömmer på natten, omedvetet och det känns helt sjukt.

    Tänker ni killar på er första kärlek? Fortfarande, nästan 20 år efteråt?

    Jag är lyckligt gift men tänker ibland på hur mycket vi missade, min första kärlek och jag. Vi var SÅ tonårsförälskade båda två men ack så blyga så det blev inte ens en liten puss Men OOH vad det var laddat ändå! Kanske är det därför jag inte kan släppa honom riktigt.

    Det jag undrar egentligen är: tänker han på mig någon gång eller är det bara jag som är knäpp?
  2. 1
    Hur känner ni för första kärleken? Det var ca 18 år sedan vi var jättejättekära men det blev aldrig någonting eftersom vi var så blyga och pyttesmå båda två. Vi har kontakt sporadiskt fortfarande men är gifta på varsitt håll och har barn.

    Vi har aldrig pratat om vad som hände de där underbart pinsamt blyga tonåren men det var riktigt laddat och jag får fortfarande pirr i magen när jag tänker på det, trots att jag nu är över 30.

    Det händer rätt ofta att jag drömmer om honom, alltså drömmer på natten, omedvetet och det känns helt sjukt.

    Tänker ni killar på er första kärlek? Fortfarande, nästan 20 år efteråt?

    Jag är lyckligt gift men tänker ibland på hur mycket vi missade, min första kärlek och jag. Vi var SÅ tonårsförälskade båda två men ack så blyga så det blev inte ens en liten puss Men OOH vad det var laddat ändå! Kanske är det därför jag inte kan släppa honom riktigt.

    Det jag undrar egentligen är: tänker han på mig någon gång eller är det bara jag som är knäpp?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Njaee det..

    vet jag inte precis, vart går gränsen för att det ska räknas som första kärleken förresten?

    Jag har varit tillsammans med min hustru i 25 år nu, vi har känt varandra sen åk 3 i lågstadiet, hon är nog min första riktiga kärlek eftersom vi ännu håller ihop
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Njaee det.. vet jag inte precis, vart går gränsen för att det ska räknas som första kärleken förresten?

    Jag har varit tillsammans med min hustru i 25 år nu, vi har känt varandra sen åk 3 i lågstadiet, hon är nog min första riktiga kärlek eftersom vi ännu håller ihop
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    Kan inte svara på din sista fråga. Men nej, jag tänker inte på tonårskärleken.
  6. 3
    Kan inte svara på din sista fråga. Men nej, jag tänker inte på tonårskärleken.
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4
    Nej, jag funderar inte på henne ut över att jag hoppas att hon har det bra.

    Jag lever mitt liv efter var jag vill till, inte efter var jag har varit.
  8. 4
    Nej, jag funderar inte på henne ut över att jag hoppas att hon har det bra.

    Jag lever mitt liv efter var jag vill till, inte efter var jag har varit.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Nej, jag tänker inte på henne. Det tog slut och det finns inget jag saknar eller undrar över.
  10. 5
    Nej, jag tänker inte på henne. Det tog slut och det finns inget jag saknar eller undrar över.
  11. Medlem sedan
    Nov 2009
    #6
    Jag tänker på honom med ömhet och tacksamhet. Han öppnade världen för mig.

    Jag är inte på något sätt ledsen över att det tog slut. Jag är lycklig med vad jag har nu, jag lever med min stora kärlek. Men han kommer alltid att vara en viktig del av mitt förflutna.
  12. 6
    Jag tänker på honom med ömhet och tacksamhet. Han öppnade världen för mig.

    Jag är inte på något sätt ledsen över att det tog slut. Jag är lycklig med vad jag har nu, jag lever med min stora kärlek. Men han kommer alltid att vara en viktig del av mitt förflutna.
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7
    Hon dyker upp någon gång i mina tankar men inte som kärlek utan som det minnet det ändå är. Var hejdundrande kär men 25 år sedan. Den tjejen som jag älskade då finns inte nu, såklart. Hon liksom jag är en annan med nya erfarenheter om du förstår vad jag menar.
    "Det som varit har farit"
  14. 7
    Hon dyker upp någon gång i mina tankar men inte som kärlek utan som det minnet det ändå är. Var hejdundrande kär men 25 år sedan. Den tjejen som jag älskade då finns inte nu, såklart. Hon liksom jag är en annan med nya erfarenheter om du förstår vad jag menar.
    "Det som varit har farit"
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #8
    Tänker ni killar på er första kärlek? Fortfarande, nästan 20 år efteråt?

    Nej. Jag råkar på henne ibland, men kommer ändå inte att tänka på hur jag kände för 20 år sedan. Nu är nu och då var då.

    Det jag undrar egentligen är: tänker han på mig någon gång eller är det bara jag som är knäpp?

    Denna fråga är för svår för mig att svara på.
  16. 8
    Tänker ni killar på er första kärlek? Fortfarande, nästan 20 år efteråt?

    Nej. Jag råkar på henne ibland, men kommer ändå inte att tänka på hur jag kände för 20 år sedan. Nu är nu och då var då.

    Det jag undrar egentligen är: tänker han på mig någon gång eller är det bara jag som är knäpp?

    Denna fråga är för svår för mig att svara på.
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9
    Det finns de som klänger sig fast, helt klart...

    Nu gällde ju frågan den FÖRSTA och det kan jag inte helt svara ja på, men det finns en annan som var i mitt liv för länge sedan, som finns kvar. Både i mitt hjärta, i drömmar och faktiskt i mitt vakna liv också.
    Vi har ju givetvis inte så mycket kontakt längre (bara 4-5 ggr per vecka på msn), men vi pratar telefon, umgås ibland (alltför sällan) och skall nog snart dit och hälsa på med min nya kvinna.

    Vi tänker ofta på varandra.
    Jag resonerar som så att tankar och känslor aldrig dör - de omformas och utvecklas... Ibland åt samma håll och då håller man ju ihop, men ibland utvecklas det från varandra och då går man isär.
    Men känslan lever ju kvar ändå - om inte annat kanske den inte fanns där från början.
  18. 9
    Det finns de som klänger sig fast, helt klart...

    Nu gällde ju frågan den FÖRSTA och det kan jag inte helt svara ja på, men det finns en annan som var i mitt liv för länge sedan, som finns kvar. Både i mitt hjärta, i drömmar och faktiskt i mitt vakna liv också.
    Vi har ju givetvis inte så mycket kontakt längre (bara 4-5 ggr per vecka på msn), men vi pratar telefon, umgås ibland (alltför sällan) och skall nog snart dit och hälsa på med min nya kvinna.

    Vi tänker ofta på varandra.
    Jag resonerar som så att tankar och känslor aldrig dör - de omformas och utvecklas... Ibland åt samma håll och då håller man ju ihop, men ibland utvecklas det från varandra och då går man isär.
    Men känslan lever ju kvar ändå - om inte annat kanske den inte fanns där från början.

Liknande trådar

  1. Första kärleken?
    By Malinau in forum Kärlek & relationer
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 08:17
  2. Ungdomskärlekar, första stora kärleken?
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 22:22
  3. Första kärleken, svårt att glömma?
    By Anonym_gift in forum Kärlek & relationer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 09:28
  4. Första kärleken och fler
    By Monica med A & C in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-21, 19:52
  5. Första kärleken
    By Mizen_m_IoT in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-06, 11:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar