Nog KÖRT denna månad också!
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Nog KÖRT denna månad också!

    Tror minnsan de..
    Har börjat få värk i magen nu, och lite rosa flytningar..
    Såå.. de blir nog att gå på försök 17!!

    Nästa vecka börjar provlämning..
    Skulle de blir dag 1 för mig idag, så är de på onsdag som jag får gå o lämna prover.. Sen blir de träff med läkare och så vidare..
    Skönt att Utredningen är så nära nu..

    Känns tungt.. men.. vad ska man göra?!?!

    Ni får helt enkelt stå ut med mig även under Mars månad!

    Kramar till er alla!!

    Skriver nog ett lite mer depp-inlägg sen när den kommer igång!
    Kanske blir de sjukhusbesök idag da..om de redan känns jäkligt jbbigt i magen.. Ufffff.... vill inte.. men va fan!

    kram igen
  2. 1
    Nog KÖRT denna månad också! Tror minnsan de..
    Har börjat få värk i magen nu, och lite rosa flytningar..
    Såå.. de blir nog att gå på försök 17!!

    Nästa vecka börjar provlämning..
    Skulle de blir dag 1 för mig idag, så är de på onsdag som jag får gå o lämna prover.. Sen blir de träff med läkare och så vidare..
    Skönt att Utredningen är så nära nu..

    Känns tungt.. men.. vad ska man göra?!?!

    Ni får helt enkelt stå ut med mig även under Mars månad!

    Kramar till er alla!!

    Skriver nog ett lite mer depp-inlägg sen när den kommer igång!
    Kanske blir de sjukhusbesök idag da..om de redan känns jäkligt jbbigt i magen.. Ufffff.... vill inte.. men va fan!

    kram igen
  3. Medlem sedan
    Dec 2009
    #2
    nämen...så här skulle det ju inte bli...det var ju dags för er...men skönt att utredningen kommer igång då...

    står mer än gärna ut med dig.. ;-)

    hoppas det inte blir för mkt smärta bara...ta hand om dig!

    massa värmande kramar
  4. 2
    nämen...så här skulle det ju inte bli...det var ju dags för er...men skönt att utredningen kommer igång då...

    står mer än gärna ut med dig.. ;-)

    hoppas det inte blir för mkt smärta bara...ta hand om dig!

    massa värmande kramar
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3

    Tusen tack gumman!!

    Dom där värmande kramarna kan vara väl behövliga nu! Speciellt värmen i dom!! Hihi..

    NU ska jag ta fram godis-skålen o låta min jätte snoriga dotter ta hand lite om sin mamma... hon vet hur de är när mamma har ont.. Stackarn! Hon tycker synd om mig.. ska ju egentligen inte behöva vara så när man bara är 3 år.. Men.. hon är gjord av guld min lilla prinsessa!!

    Tack igen!!
    Kramar!!
  6. 3
    Tusen tack gumman!! Dom där värmande kramarna kan vara väl behövliga nu! Speciellt värmen i dom!! Hihi..

    NU ska jag ta fram godis-skålen o låta min jätte snoriga dotter ta hand lite om sin mamma... hon vet hur de är när mamma har ont.. Stackarn! Hon tycker synd om mig.. ska ju egentligen inte behöva vara så när man bara är 3 år.. Men.. hon är gjord av guld min lilla prinsessa!!

    Tack igen!!
    Kramar!!
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    NEJ!!!! Det var ju din tur denna gången, det bestämde ju jag Tycker så synd om dig..... fattar inte varför allt är så orättvist.... Skönt iallafall att ni kan komma igång med utredningen. Hoppas, hoppas, hoppas så att det är er tur snart... Det är ju VERKLIGEN er tur !!!

    Stå ut med??!!!! Det är en förmån för oss alla här inne att du finns här. Du som ALLTID finns här och peppar och stöttar fastän du själv har det så kämpigt, en eloge till dig!!!!!!!

    Ät nu massor med godis !!!!!! Massa kramar till dig...
  8. 4
    NEJ!!!! Det var ju din tur denna gången, det bestämde ju jag Tycker så synd om dig..... fattar inte varför allt är så orättvist.... Skönt iallafall att ni kan komma igång med utredningen. Hoppas, hoppas, hoppas så att det är er tur snart... Det är ju VERKLIGEN er tur !!!

    Stå ut med??!!!! Det är en förmån för oss alla här inne att du finns här. Du som ALLTID finns här och peppar och stöttar fastän du själv har det så kämpigt, en eloge till dig!!!!!!!

    Ät nu massor med godis !!!!!! Massa kramar till dig...
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5

    Tack vännen!!

    De känns skönt att få höra ibland..

    Jaa..de va ju bestämmt juh!! Men.. de blir inte alltid som man vill inte.. tydligt de..
    Jag har börjat acceptera att jag bara kommer ha ett barn.. Jag är så glad och oerhört tacksam över att jag fick henne, och att hon kom till oss den naturliga vägen! Kan inte önska mig annat..
    Kan dock säga att jag nog alltid kommer ha en plats i hjärtat som alltid kommer kännas tom.. en plats som kommer vänta tills den blir fylld..
    Känns bara tunga att skriva detta.. men.. någonstans, så känns de som att jag inte kan hänga upp mig på att jag MÅSTE få min 2:a.. de skulle vara ett litet extra + i kanten.. men.. visst skulle de räcka med 1 barn..
    Min kropp skriker efter att få föda barn igen.. Får den inte göra de, så får jag helt enkelt ta o acceptera de faktum att de blir så..
    Ska inte ta ut något tråkigt i förskott.. men.. de är så de känns just nu..

    Mår dåligt.. men, de är som de är..
    Ska vänta o se vad läkarna säger när vi lämnat våra prov o får träffa en doktor..
    Antingen blir de på onsdag eller torsdag som blir min provlämnings dag.. O sambons blir på tisdag nästa vecka..

    Nu ska jag ta en dusch, innan maten blir klar.. o sen ska jag käka lite.. de som går i.. sen blir de åter igen sängläge...
    Kanske kommer ett klago-inlägg senare.. men, ni fåt stå ut helt enkelt..

    Kramar om o tack för orden gumman!! Dom värmer skönt i ett halvfruset hjärta!!
  10. 5
    Tack vännen!! De känns skönt att få höra ibland..

    Jaa..de va ju bestämmt juh!! Men.. de blir inte alltid som man vill inte.. tydligt de..
    Jag har börjat acceptera att jag bara kommer ha ett barn.. Jag är så glad och oerhört tacksam över att jag fick henne, och att hon kom till oss den naturliga vägen! Kan inte önska mig annat..
    Kan dock säga att jag nog alltid kommer ha en plats i hjärtat som alltid kommer kännas tom.. en plats som kommer vänta tills den blir fylld..
    Känns bara tunga att skriva detta.. men.. någonstans, så känns de som att jag inte kan hänga upp mig på att jag MÅSTE få min 2:a.. de skulle vara ett litet extra + i kanten.. men.. visst skulle de räcka med 1 barn..
    Min kropp skriker efter att få föda barn igen.. Får den inte göra de, så får jag helt enkelt ta o acceptera de faktum att de blir så..
    Ska inte ta ut något tråkigt i förskott.. men.. de är så de känns just nu..

    Mår dåligt.. men, de är som de är..
    Ska vänta o se vad läkarna säger när vi lämnat våra prov o får träffa en doktor..
    Antingen blir de på onsdag eller torsdag som blir min provlämnings dag.. O sambons blir på tisdag nästa vecka..

    Nu ska jag ta en dusch, innan maten blir klar.. o sen ska jag käka lite.. de som går i.. sen blir de åter igen sängläge...
    Kanske kommer ett klago-inlägg senare.. men, ni fåt stå ut helt enkelt..

    Kramar om o tack för orden gumman!! Dom värmer skönt i ett halvfruset hjärta!!
  11. Medlem sedan
    Feb 2009
    #6
    AAAArrrrgghhh...va envist svårt de skulle vara då...

    fortsätter hoppas o håller tummarna för att utredningen hjälper snabbt!!
  12. 6
    AAAArrrrgghhh...va envist svårt de skulle vara då...

    fortsätter hoppas o håller tummarna för att utredningen hjälper snabbt!!
  13. Medlem sedan
    Oct 2005
    #7

    Tack hjärte vännen!!

    Tusen tack gumman..
    Ja du.. att de skulle vara så här envist svårt att få en liten 2:a de trodde jag ju inte måste jag få erkänna..
    Visst, att de skulle ta tid..de förstog jag ju.. men att de skulle ta så här lång tid.. de trodde jag då inte..
    Du kan får göra en sak åt mig..om du vill..

    Mys en massa med din lilla Dagny från mig ikväll!!
    O Hoppas så klart att allt är toppen bra med dig!

    Stora kramar!!
  14. 7
    Tack hjärte vännen!! Tusen tack gumman..
    Ja du.. att de skulle vara så här envist svårt att få en liten 2:a de trodde jag ju inte måste jag få erkänna..
    Visst, att de skulle ta tid..de förstog jag ju.. men att de skulle ta så här lång tid.. de trodde jag då inte..
    Du kan får göra en sak åt mig..om du vill..

    Mys en massa med din lilla Dagny från mig ikväll!!
    O Hoppas så klart att allt är toppen bra med dig!

    Stora kramar!!
  15. Anonymaja 2/28
    #8
    Vi har absolut inga problem med att stå ut med dej, tvärtom!

    Kanske vi innerst inne önskar att du stannar här hur länge som helst!?

    Tycker så synd om dig som kämpar och kämpar, men jag tror och hoppas att tant/farbror doktorn hittar på något smart!

    Tycker var och varannan blir gravid med ivf nuförtiden, kanske det blir någontig för er?
    Det var väl blodprover för dig nu på dag 3, men vad var det för mannens del? Var det spermaprov?

    Tur i oturen att din provinlämning inte sammanfaller med helgen?! Hur skulle det bli då?

    Kramar, kramar och kramar till dej!
  16. 8
    Vi har absolut inga problem med att stå ut med dej, tvärtom!

    Kanske vi innerst inne önskar att du stannar här hur länge som helst!?

    Tycker så synd om dig som kämpar och kämpar, men jag tror och hoppas att tant/farbror doktorn hittar på något smart!

    Tycker var och varannan blir gravid med ivf nuförtiden, kanske det blir någontig för er?
    Det var väl blodprover för dig nu på dag 3, men vad var det för mannens del? Var det spermaprov?

    Tur i oturen att din provinlämning inte sammanfaller med helgen?! Hur skulle det bli då?

    Kramar, kramar och kramar till dej!
  17. Medlem sedan
    Feb 2010
    #9
    Meeen ååh så typiskt!! :-( Höll verkligen alla mina tummar för att det skulle gå vägen för er denna gång!
    Skönt att utredningen är nära iaf!

    Ladda om och kämpa vidare! Kram
  18. 9
    Meeen ååh så typiskt!! :-( Höll verkligen alla mina tummar för att det skulle gå vägen för er denna gång!
    Skönt att utredningen är nära iaf!

    Ladda om och kämpa vidare! Kram
  19. Medlem sedan
    Feb 2009
    #10
    De lovar ja..hon ligger kloss an som en liten igel vid bröstet dygnet runt...

    kram på dig!!
  20. 10
    De lovar ja..hon ligger kloss an som en liten igel vid bröstet dygnet runt...

    kram på dig!!
  21. Medlem sedan
    Aug 2009
    #11
    Men vännen då!!!
    Förstår din besvikelse, men skönt ändå att utredning är nära nu. Du ska se att det tar sig nästa månad bara för att ni har börjat med den ;-)

    Hoppas du inte får ont alls utan att det bara är något väldigt väldigt tillfälligt...

    Stor KRAM till dig!!!!
  22. 11
    Men vännen då!!!
    Förstår din besvikelse, men skönt ändå att utredning är nära nu. Du ska se att det tar sig nästa månad bara för att ni har börjat med den ;-)

    Hoppas du inte får ont alls utan att det bara är något väldigt väldigt tillfälligt...

    Stor KRAM till dig!!!!
  23. Medlem sedan
    Jan 2009
    #12
    En bamsekram till dig!!! Jag som höll tummarna så hårt.............

    Men ge inte upp nu. Så skönt att du nu ska få komma på utredning. För mig tog det ca 4 månader efter det att vi sökt hjälp innan jag blev gravid. Nu vet jag ju inte ännu om detta kommer at gå hela vägen. Men ändå. Så jag håller tummarna att utredningen ska hjälpa även för dig!!

    Tänker på dig och hoppas verkligen att det blir din tur snart.

    KRAM puma
  24. 12
    En bamsekram till dig!!! Jag som höll tummarna så hårt.............

    Men ge inte upp nu. Så skönt att du nu ska få komma på utredning. För mig tog det ca 4 månader efter det att vi sökt hjälp innan jag blev gravid. Nu vet jag ju inte ännu om detta kommer at gå hela vägen. Men ändå. Så jag håller tummarna att utredningen ska hjälpa även för dig!!

    Tänker på dig och hoppas verkligen att det blir din tur snart.

    KRAM puma
  25. Medlem sedan
    May 2009
    #13
    usch, vad tråkigt. Håller med de andra att det är verkligen din tur nu. Står ut med dig...det gör vi mer än gärna.

    Hoppas att det går bra med utredningen. Min man lämnade prov nästa vecka och jag har precis ätit klart första omgången pergo. Ska till gyn imorgon och se om det blir någon äl el inte och makens provsvar får vi nästa först nästa vecka....Jag hatar denna väntan.

    många kramar till dig!
  26. 13
    usch, vad tråkigt. Håller med de andra att det är verkligen din tur nu. Står ut med dig...det gör vi mer än gärna.

    Hoppas att det går bra med utredningen. Min man lämnade prov nästa vecka och jag har precis ätit klart första omgången pergo. Ska till gyn imorgon och se om det blir någon äl el inte och makens provsvar får vi nästa först nästa vecka....Jag hatar denna väntan.

    många kramar till dig!
  27. Medlem sedan
    Mar 2002
    #14
    Attans!! Det var självaste f*n att det skulle va så svårt da! Tur att ni har utredningen som kommer igång nu.. det är ju iaf en liten tröst mitt i allt elände..

    Och du, ge inte upp, tids nog kommer du stå där med det underbara illamåendet :S sen om det krävs lite pergo eller ivf är ovesentligt.. (nästan då iaf)

    Du KOMMER komma dit till slut!!
  28. 14
    Attans!! Det var självaste f*n att det skulle va så svårt da! Tur att ni har utredningen som kommer igång nu.. det är ju iaf en liten tröst mitt i allt elände..

    Och du, ge inte upp, tids nog kommer du stå där med det underbara illamåendet :S sen om det krävs lite pergo eller ivf är ovesentligt.. (nästan då iaf)

    Du KOMMER komma dit till slut!!
  29. Anonyma Soya
    #15
    Jag tror du får en liten julklapp! Det skulle väl sitta fint :-) Snart kommer den lilla busungen. Det är en liten retsticka du snart kommer få, förstår du ;-) Det tror jag i alla fall!
  30. 15
    Jag tror du får en liten julklapp! Det skulle väl sitta fint :-) Snart kommer den lilla busungen. Det är en liten retsticka du snart kommer få, förstår du ;-) Det tror jag i alla fall!

Liknande trådar

  1. Verkar vara kört denna månad med..
    By Zalander in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 10:13
  2. Kört denna månad...
    By tingla_bu in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 14:29
  3. Kört denna månad...
    By mamma igen? in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 11:19
  4. Säkert kört denna månad åxå! :(
    By tingla_bu in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 11:47
  5. Säkert kört denna månad åxå! :(
    By tingla_bu in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 14:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar