Vi har blivit med hus!
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Vi har blivit med hus!

    Tänk vad skönt det ska bli! Vi skrev på kontrakt till ett hus (radhus) i torsdags! Vad underbart det ska bli med lite mer utrymme och en tomt för Emilia att springa runt i i sommar (eller när hon nu kan springa runt ). Det känns sååå skönt!

    Så nu ska lägenheten säljas, imorgon kommer de och fotar

    Jag har varit lite dålig på att skriva och svara här inne på sistone, nu när jag har börjat jobba springer liksom tiden iväg och jag tar vara på all tid jag får med lilla sötnosen - men jag är inne och läser även om jag inte skriver lika mycket!

    Kram på er alla!
    Lycklig och stolt mamma till Emilia född 20:e maj 2009
  2. 1
    Vi har blivit med hus! Tänk vad skönt det ska bli! Vi skrev på kontrakt till ett hus (radhus) i torsdags! Vad underbart det ska bli med lite mer utrymme och en tomt för Emilia att springa runt i i sommar (eller när hon nu kan springa runt ). Det känns sååå skönt!

    Så nu ska lägenheten säljas, imorgon kommer de och fotar

    Jag har varit lite dålig på att skriva och svara här inne på sistone, nu när jag har börjat jobba springer liksom tiden iväg och jag tar vara på all tid jag får med lilla sötnosen - men jag är inne och läser även om jag inte skriver lika mycket!

    Kram på er alla!
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Åh, GRATTIS!
    Vi har varit och tittat runt lite. Hittade drömvillan och hittade drömradhuset. Vi bor dock inte i någondera utan blev kvar i lägenheten.
  4. 2
    Åh, GRATTIS!
    Vi har varit och tittat runt lite. Hittade drömvillan och hittade drömradhuset. Vi bor dock inte i någondera utan blev kvar i lägenheten.
  5. Medlem sedan
    Dec 2008
    #3
    Åh, vad kul! Grattis! =)
    Vi håller precis på och bjuder på ett hus, än så länge har bara vi lagt, gjorde det tidigare ikväll. O detta huset känner vi passar oss helt perfekt! Så drömmen är att det blir vårt, så man kan känna sig lika lycklig som du! =) Håll alla tummar o tår för att vi får det!
  6. 3
    Åh, vad kul! Grattis! =)
    Vi håller precis på och bjuder på ett hus, än så länge har bara vi lagt, gjorde det tidigare ikväll. O detta huset känner vi passar oss helt perfekt! Så drömmen är att det blir vårt, så man kan känna sig lika lycklig som du! =) Håll alla tummar o tår för att vi får det!
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4

    Grattis!

    Till radhuset, hoppas att ni kommer att trivas! Vi är själva nya när det gäller radhusägande och vi tycker också att det är skönt med lite yta, de större barnens rum på nedervåningen och en liten tomt som barnen kan utnyttja. Dock finns det lite att göra hos oss, vi hade inte råd att köpa nybyggt eller nyrenoverat.....men det är vårt och det känns roligt!

    Lycka till med allt.
  8. 4
    Grattis! Till radhuset, hoppas att ni kommer att trivas! Vi är själva nya när det gäller radhusägande och vi tycker också att det är skönt med lite yta, de större barnens rum på nedervåningen och en liten tomt som barnen kan utnyttja. Dock finns det lite att göra hos oss, vi hade inte råd att köpa nybyggt eller nyrenoverat.....men det är vårt och det känns roligt!

    Lycka till med allt.
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Grattis! Vi letar hus för fullt, har eventuellt ett bud på lägenheten!
  10. 5
    Grattis! Vi letar hus för fullt, har eventuellt ett bud på lägenheten!
  11. Medlem sedan
    Aug 2008
    #6
    grattis!
  12. 6
    grattis!
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    men va roligt, GRATTIS!!! hoppas ni kommer att trivas
  14. 7
    men va roligt, GRATTIS!!! hoppas ni kommer att trivas
  15. Medlem sedan
    Jun 2009
    #8
    Tack! Vad roligt, hoppas ni också hittar något!
  16. 8
    Tack! Vad roligt, hoppas ni också hittar något!
  17. Medlem sedan
    Jun 2009
    #9
    Jag håler tummarna för er! Vad spännande! Har det hänt något i dag, det har ju en tendens att gå rätt fort (iaf här). Lycka till!
  18. 9
    Jag håler tummarna för er! Vad spännande! Har det hänt något i dag, det har ju en tendens att gå rätt fort (iaf här). Lycka till!
  19. Medlem sedan
    Jun 2009
    #10
    Vad roligt! Ni får säkert ordning på huset till slut Vi har lite att fixa på en gång men mycket är i rätt bra skick - köket är jättefint så det är skönt . Det blir badrummet som står högt på listan när vi får möjlighet, men egentligen ingen panik med det heller
  20. 10
    Vad roligt! Ni får säkert ordning på huset till slut Vi har lite att fixa på en gång men mycket är i rätt bra skick - köket är jättefint så det är skönt . Det blir badrummet som står högt på listan när vi får möjlighet, men egentligen ingen panik med det heller
  21. Medlem sedan
    Jun 2009
    #11
    Å lycka till!
  22. 11
    Å lycka till!
  23. Medlem sedan
    Jun 2009
    #12
    Tack alla!
  24. 12
    Tack alla!
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    #13

    berätta gärna

    om radhuset ni har köpt!
  26. 13
    berätta gärna om radhuset ni har köpt!
  27. Medlem sedan
    Dec 2008
    #14
    Tack! =)
    Vi pratade med mäklaren igår, och då var det ingen annan om hört av sig om huset, så idag skulle hon ringa runt till samtliga och kolla av om någon/några är intresserade. Så hon skulle höra av sig till oss senare idag..=) Jag skriver när jag vet!
  28. 14
    Tack! =)
    Vi pratade med mäklaren igår, och då var det ingen annan om hört av sig om huset, så idag skulle hon ringa runt till samtliga och kolla av om någon/några är intresserade. Så hon skulle höra av sig till oss senare idag..=) Jag skriver när jag vet!
  29. Medlem sedan
    Jun 2009
    #15
    absolut, vad vill du veta? Huset har 4 sovrum på 129 kvadrat. På nedre plan finns vardagsrum, ett sovrum (blivande gästrum, jag tror vi kommer ha kvar det till det, vi lekte med tanken att ta ner väggen och få större vardagsrum ett tag men gästrum är praktiskt när svärföräldrarna kommer på besök om inte annat, nya tapeter är däremot ett måste där ), toalett, tvättstuga och kök (det ska bli så härligt med stor frys!). Köket är så fint så fint

    På ovanvåningen finns vårt blivande sovrum, Emilias blivande rum (med balkong från båda rummen) och ett arbetsrum, samt klädkammare och ytterliggare ett litet rum eller förråd. Och badrum förstås! Badrummet är helt okej men i behov av att göras om så småningom, då har vi tänkt att ta bort lilla rummet/förrådet och få ett stort härligt badrum (just nu är det ganska litet, som brukligt i hus från -69)

    Alla rummen har stora härliga fönster vilket är en av anledningarna till att jag fastnade för huset

    Jag planerar möblering och tapeter i huvudet hela tiden nu hihi
  30. 15
    absolut, vad vill du veta? Huset har 4 sovrum på 129 kvadrat. På nedre plan finns vardagsrum, ett sovrum (blivande gästrum, jag tror vi kommer ha kvar det till det, vi lekte med tanken att ta ner väggen och få större vardagsrum ett tag men gästrum är praktiskt när svärföräldrarna kommer på besök om inte annat, nya tapeter är däremot ett måste där ), toalett, tvättstuga och kök (det ska bli så härligt med stor frys!). Köket är så fint så fint

    På ovanvåningen finns vårt blivande sovrum, Emilias blivande rum (med balkong från båda rummen) och ett arbetsrum, samt klädkammare och ytterliggare ett litet rum eller förråd. Och badrum förstås! Badrummet är helt okej men i behov av att göras om så småningom, då har vi tänkt att ta bort lilla rummet/förrådet och få ett stort härligt badrum (just nu är det ganska litet, som brukligt i hus från -69)

    Alla rummen har stora härliga fönster vilket är en av anledningarna till att jag fastnade för huset

    Jag planerar möblering och tapeter i huvudet hela tiden nu hihi
  31. Medlem sedan
    Jan 2000
    #16

    Kul!

    Det låter som ett riktigt fint och trevligt radhus!
    Det är just det som är så roligt med eget att man tänker på hur man ska renovera osv. Dock kostar det en del så man får ta en sak i taget.
  32. 16
    Kul! Det låter som ett riktigt fint och trevligt radhus!
    Det är just det som är så roligt med eget att man tänker på hur man ska renovera osv. Dock kostar det en del så man får ta en sak i taget.
  33. Medlem sedan
    Jun 2009
    #17
    exakt. Vi har några saker vi vill fixa på en gång. Sedan får tex badrummet vänta ett tag... Men det hindrar ju inte att huvudet planerar
  34. 17
    exakt. Vi har några saker vi vill fixa på en gång. Sedan får tex badrummet vänta ett tag... Men det hindrar ju inte att huvudet planerar
  35. Medlem sedan
    Jun 2009
    #18
    och vilken minut som helst så läggs lägenheten ut på hemnet
  36. 18
    och vilken minut som helst så läggs lägenheten ut på hemnet
  37. Medlem sedan
    Jan 2005
    #19
    Grattis! Det är underbart att ha lite tomt när man har barn. Radhus är faktiskt guld när man har små barn. Det är så lätt för dem att träffa vänner och leka ute på gatan och i lekparken. Har man riktigt små barn (ca 2 år) kan man alltid ha grindar och dörren öppen så kan de leka ute ensamma på framsidan eller baksida (beroende på vart man är i huset och hur det ser ut) medans man fixar och har dörren öppen.
  38. 19
    Grattis! Det är underbart att ha lite tomt när man har barn. Radhus är faktiskt guld när man har små barn. Det är så lätt för dem att träffa vänner och leka ute på gatan och i lekparken. Har man riktigt små barn (ca 2 år) kan man alltid ha grindar och dörren öppen så kan de leka ute ensamma på framsidan eller baksida (beroende på vart man är i huset och hur det ser ut) medans man fixar och har dörren öppen.
  39. Medlem sedan
    Jan 2005
    #20
    Låter jättefint. Kan förstå att du myser och är i inredningstagen
  40. 20
    Låter jättefint. Kan förstå att du myser och är i inredningstagen
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag har blivit med bok
    By Folkabo in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 16:29
  2. Har jag blivit en
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 21:40
  3. Vi har blivit med båt!
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 02:10
  4. OC har blivit
    By KAJO in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 18:30
  5. Nu har jag blivit fru!
    By lili m c + bf 7/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 19:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar