operera bort halsmandlarna- ngn?
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Oct 2009
    #1

    operera bort halsmandlarna- ngn?

    Idag var jag åter igen på vc vår son (7 år). Han har återkommande halsfluss och har haft 4 st på 3 månader. Han fick ett nytt penicillin denna gången, det sista försöket att behandla hans återkommande halsflusser. Får han återfall igen så blir det remiss till öron/näsa/hals. Läkaren trodde med säkerhet att det skulle bli tal om en operation. Har vi tur är detta den sista halsflussen han får...
    Ngn som låtit operera bort halsmandlarna på sitt barn alt sig själv?
    Fördelar/nackdelar med operationen?
  2. 1
    operera bort halsmandlarna- ngn? Idag var jag åter igen på vc vår son (7 år). Han har återkommande halsfluss och har haft 4 st på 3 månader. Han fick ett nytt penicillin denna gången, det sista försöket att behandla hans återkommande halsflusser. Får han återfall igen så blir det remiss till öron/näsa/hals. Läkaren trodde med säkerhet att det skulle bli tal om en operation. Har vi tur är detta den sista halsflussen han får...
    Ngn som låtit operera bort halsmandlarna på sitt barn alt sig själv?
    Fördelar/nackdelar med operationen?
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    hejhej,

    jag fick mina mandlar bortopererade när jag var 6år gammal, efter en rad återkommande halsflussomgångar. Jag hade ont nån dag efter. Men som jag minns det så var det inte så farligt. Jag tyckte det var ganska roligt att få va på sjukhus. Ingen jobbig föda nån dag efter. Jag fick potatismos, nyponsoppa, blåbärssoppa och glass i massor. Har dessutom inte haft halsfluss sen dess.
  4. 2
    hejhej,

    jag fick mina mandlar bortopererade när jag var 6år gammal, efter en rad återkommande halsflussomgångar. Jag hade ont nån dag efter. Men som jag minns det så var det inte så farligt. Jag tyckte det var ganska roligt att få va på sjukhus. Ingen jobbig föda nån dag efter. Jag fick potatismos, nyponsoppa, blåbärssoppa och glass i massor. Har dessutom inte haft halsfluss sen dess.
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Jag fick mina tonsiller borttagna för ett antal år sedan, och själv operationen var helt ok. Gjorde så där halvont direkt efter, sedan fick jag vara försiktig med vad jag åt i ett par veckor, men det får man bra direktiv om.

    Jag har haft betydligt färre infektioner efteråt, däremot har jag mycket lättare att få infektion i luftrör och lungor efter operationen. Det är en ganska vanlig bieffekt. Och halsfluss får jag fortfarande, dock betydligt färre, ungefär en gång vartannat år i snitt. Så även om det inte är guld och gröna skogar med att ta bort tonsillerna tycker jag fördelarna överväger med hästlängder.
  6. 3
    Jag fick mina tonsiller borttagna för ett antal år sedan, och själv operationen var helt ok. Gjorde så där halvont direkt efter, sedan fick jag vara försiktig med vad jag åt i ett par veckor, men det får man bra direktiv om.

    Jag har haft betydligt färre infektioner efteråt, däremot har jag mycket lättare att få infektion i luftrör och lungor efter operationen. Det är en ganska vanlig bieffekt. Och halsfluss får jag fortfarande, dock betydligt färre, ungefär en gång vartannat år i snitt. Så även om det inte är guld och gröna skogar med att ta bort tonsillerna tycker jag fördelarna överväger med hästlängder.
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Sonen har inte haft några problem av att bli av med sina halsmandlar, bara fördelar. Jag tycker det låter som läge för er att ta bort dem.
  8. 4
    Sonen har inte haft några problem av att bli av med sina halsmandlar, bara fördelar. Jag tycker det låter som läge för er att ta bort dem.
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    Min son opererade bort sina när han var sju och jag har inte upplevet en enda nackdel - bara en oändlig lättnad att slippa alla halsflussar!
  10. 5
    Min son opererade bort sina när han var sju och jag har inte upplevet en enda nackdel - bara en oändlig lättnad att slippa alla halsflussar!

Liknande trådar

  1. Operera bort halsmandlarna?
    By maita in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 11:14
  2. Ta bort halsmandlarna?
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 20:50
  3. operera bort halsmandlarna (vuxen)
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 16:37
  4. Hon ska operera bort
    By Bananens mamma in forum _04 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 19:05
  5. Operera bort halsmandlarna
    By Cammis in forum Barnsjukdomar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 13:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar