Hemma med Julia + förlossningsberättelse
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Hemma med Julia + förlossningsberättelse

    Nu har vi kommit hem från BB. Julia föddes i lördags kl 18.30 hon vägde 3375g och var 49cm lång. J

    Jag blev ju igångsatt och eftersom jag har GBS fick jag först antibiotika och så avvaktade vi i 4h innan dom tog hål på hinnorna. Efter 2h då inget hänt fick jag dropp och då började värkarna. Då hjärtljuden var höga kollade dom om jag hade feber vilket jag hade dock bara 38.3 men ändå så jag fick febernedsättande.Dom ökade hela tiden i i styrka och efter en timme blev de så jobbiga att jag började andas lustgas. Sen tog det tag ordentligt och mitt i en värk fick jag krystvärkar. Kändes verkligen som att hon skulle komma NU. Så snabbt upp i sängen och nån minut senare var hon född. Häftigt denna gången var att jag kände att jag hade full koll på vad som hände.

    Då jag undergraviditen ätit en medecin som är en betblockerare kollades hennes blodsocker. Tyvärr var dom låga liksom hennes temp så det blev till att tillägsmata men som tur var fick vi upp såväl socker som temp så vi slapp bli inlaggda men dom ville hålla kvar oss till i dag. Men nu fick vi okejstämpel.

    Är så skönt att vara hemma och barnen är så nyfikan på den lilla.


    Lycka till nu alla som snart skall föda!!
  2. 1
    Hemma med Julia + förlossningsberättelse Nu har vi kommit hem från BB. Julia föddes i lördags kl 18.30 hon vägde 3375g och var 49cm lång. J

    Jag blev ju igångsatt och eftersom jag har GBS fick jag först antibiotika och så avvaktade vi i 4h innan dom tog hål på hinnorna. Efter 2h då inget hänt fick jag dropp och då började värkarna. Då hjärtljuden var höga kollade dom om jag hade feber vilket jag hade dock bara 38.3 men ändå så jag fick febernedsättande.Dom ökade hela tiden i i styrka och efter en timme blev de så jobbiga att jag började andas lustgas. Sen tog det tag ordentligt och mitt i en värk fick jag krystvärkar. Kändes verkligen som att hon skulle komma NU. Så snabbt upp i sängen och nån minut senare var hon född. Häftigt denna gången var att jag kände att jag hade full koll på vad som hände.

    Då jag undergraviditen ätit en medecin som är en betblockerare kollades hennes blodsocker. Tyvärr var dom låga liksom hennes temp så det blev till att tillägsmata men som tur var fick vi upp såväl socker som temp så vi slapp bli inlaggda men dom ville hålla kvar oss till i dag. Men nu fick vi okejstämpel.

    Är så skönt att vara hemma och barnen är så nyfikan på den lilla.


    Lycka till nu alla som snart skall föda!!
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Grattis! Roligt att höra att allt gick bra trots omständigheterna. Längtar som aldrig förr till förlossningen (BF om 10 dagar).
  4. 2
    Grattis! Roligt att höra att allt gick bra trots omständigheterna. Längtar som aldrig förr till förlossningen (BF om 10 dagar).
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Åh vad härligt att läsa att det gått fint och att du verkar ha haft en positiv upplevelse, dvs känslan av att du hade kontroll STORT GRATTIS ULLE !! Välkommen Julia !!
    KRAM KRAM
  6. 3
    Åh vad härligt att läsa att det gått fint och att du verkar ha haft en positiv upplevelse, dvs känslan av att du hade kontroll STORT GRATTIS ULLE !! Välkommen Julia !!
    KRAM KRAM
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    GRATTIS till lilla Julia!! Härligt att höra från dej...har tänkt på dig!!! Det verkade som att det gick snabbt minsann för att vara en igångsättning!! Ha de riktigt mysigt tillsammans!!! Kram
  8. 4
    GRATTIS till lilla Julia!! Härligt att höra från dej...har tänkt på dig!!! Det verkade som att det gick snabbt minsann för att vara en igångsättning!! Ha de riktigt mysigt tillsammans!!! Kram
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Men hallå MARIA, där är du ju !!
    Dig har vi saknat i några dagar ju !! Vart har du gömt dig? Trodde ju du hade fått åka in till förlossningen nästan...
  10. 5
    Men hallå MARIA, där är du ju !!
    Dig har vi saknat i några dagar ju !! Vart har du gömt dig? Trodde ju du hade fått åka in till förlossningen nästan...
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Jättemassa grattis till bebisen!

    Skönt att höra att det funkade fint med igångsättningen för dig med. Och intressant att det gick så snabbt på slutet. Jag hade, enl. min journal, värkar i en timme och krystvärkar i tre minuter. Kanske hade vi tur?
  12. 6
    Jättemassa grattis till bebisen!

    Skönt att höra att det funkade fint med igångsättningen för dig med. Och intressant att det gick så snabbt på slutet. Jag hade, enl. min journal, värkar i en timme och krystvärkar i tre minuter. Kanske hade vi tur?
  13. Medlem sedan
    Jul 2009
    #7
    Å grattis till Julia! Vad skönt att ni fått komma hem! Grattis igen =)
  14. 7
    Å grattis till Julia! Vad skönt att ni fått komma hem! Grattis igen =)
  15. Medlem sedan
    Jul 2009
    #8
    Hej -där är du ju! Länge sen du syntes till! Hoppas allt är bra!
  16. 8
    Hej -där är du ju! Länge sen du syntes till! Hoppas allt är bra!
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    Stoooort grattis till lilla Julia!! Vad skönt att du känner att du hade full koll, och att ni fått komma hem och att allt är bra nu med värden och så! kram
  18. 9
    Stoooort grattis till lilla Julia!! Vad skönt att du känner att du hade full koll, och att ni fått komma hem och att allt är bra nu med värden och så! kram
  19. Medlem sedan
    Nov 2000
    #10
    Grattis!
    Och tack igen för att du hjälpte oss med ansiktet i väntrummet.
  20. 10
    Grattis!
    Och tack igen för att du hjälpte oss med ansiktet i väntrummet.
  21. Medlem sedan
    Aug 2001
    #11
    GRATTIS till lilla Julia!
  22. 11
    GRATTIS till lilla Julia!
  23. Medlem sedan
    Mar 2002
    #12
    GRATTIS GRATTIS!!! Vad skönt att allt har gått bra och att ni mår bra.
  24. 12
    GRATTIS GRATTIS!!! Vad skönt att allt har gått bra och att ni mår bra.
  25. Medlem sedan
    Jul 2009
    #13
    Grattis! Så häftigt att du har en bebis hos dig nu och att vi skrivit här i så många månader! Många kramar!
  26. 13
    Grattis! Så häftigt att du har en bebis hos dig nu och att vi skrivit här i så många månader! Många kramar!
  27. Medlem sedan
    Aug 2009
    #14
    Ååå! Grattis till Julia!
  28. 14
    Ååå! Grattis till Julia!
  29. Medlem sedan
    May 2009
    #15
    Grattis till lilla Julia. Skönt att allt gick bra och att ni har fått komma hem.
  30. 15
    Grattis till lilla Julia. Skönt att allt gick bra och att ni har fått komma hem.
  31. Medlem sedan
    Mar 2003
    #16
    Grattis till Julia!
  32. 16
    Grattis till Julia!
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17
    Grattis till Julia, skönt att det gick bra med allt, nu får nu njuta

    massor av kramar
  34. 17
    Grattis till Julia, skönt att det gick bra med allt, nu får nu njuta

    massor av kramar
  35. Medlem sedan
    Sep 2006
    #18
    Grattis till lilla Julia.
    Låter lite som min egna förlossning, kände igen mig på flera punkter
    Skönt att allt gick så smidigt..

    KRAM
  36. 18
    Grattis till lilla Julia.
    Låter lite som min egna förlossning, kände igen mig på flera punkter
    Skönt att allt gick så smidigt..

    KRAM
  37. Medlem sedan
    Nov 2008
    #19
    Åh stort GRATTIS till lilla Julia, vilket fint namn! Låter som att din förlossning var en positiv upplevelse Skönt att Julias värden stabiliserades snabbt så att ni fick åka hem till storasyskonen
  38. 19
    Åh stort GRATTIS till lilla Julia, vilket fint namn! Låter som att din förlossning var en positiv upplevelse Skönt att Julias värden stabiliserades snabbt så att ni fick åka hem till storasyskonen
  39. Medlem sedan
    Mar 2002
    #20
    Stort grattis!!! Det låter som du hade en fin förlossning... och fick en underbar liten Julia!!!
  40. 20
    Stort grattis!!! Det låter som du hade en fin förlossning... och fick en underbar liten Julia!!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. <3 JULIA <3
    By mammastre in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-04-08, 19:37
  2. hemma!! ( förlossningsberättelse )
    By -elina- in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 12:18
  3. Julia
    By Annica m 4kidz in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 19:46
  4. Julia...
    By Annica m 4kidz in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-27, 10:10
  5. Julia
    By Annica m3 +snitt in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 21:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar