Stickor ?
Mellan missfall & graviditet
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Stickor ?

    Nu börjar jag bli lite smått desperat så nu kör jag med stickor för att utröna när ( om ) jag har ÄL. Ni som oxå håller på med detta vet förståss att det skall vara 2 starka streck för att klassas som positivt. Mitt översta streck är starkt och det understa svagt. Betyder det att det är negativt eller att min ÄL är svag ????
  2. 1
    Stickor ? Nu börjar jag bli lite smått desperat så nu kör jag med stickor för att utröna när ( om ) jag har ÄL. Ni som oxå håller på med detta vet förståss att det skall vara 2 starka streck för att klassas som positivt. Mitt översta streck är starkt och det understa svagt. Betyder det att det är negativt eller att min ÄL är svag ????
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    Ett litet tips bara till alla er som kollar/vill kolla ÄL: börja kolla slidsekret om ni inte redan gör det! Låter lite skumt men det handlar helt enkelt om att lära sig se på det sekret som lovmodermunnen utsöndrar om man är i en fertil period eller ej. Vissa kvinnor som har svårt att bli gravida har upptäckt att de är fertila endast 1-2 dagar per menscykel, och då är det ju inte så himla lätt att pricka rätt och lyckas bli gravid öht...
    Sök på "naturlig familjeplanering" så hittar man info på nätet.
    Kram
  4. 2
    Ett litet tips bara till alla er som kollar/vill kolla ÄL: börja kolla slidsekret om ni inte redan gör det! Låter lite skumt men det handlar helt enkelt om att lära sig se på det sekret som lovmodermunnen utsöndrar om man är i en fertil period eller ej. Vissa kvinnor som har svårt att bli gravida har upptäckt att de är fertila endast 1-2 dagar per menscykel, och då är det ju inte så himla lätt att pricka rätt och lyckas bli gravid öht...
    Sök på "naturlig familjeplanering" så hittar man info på nätet.
    Kram
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Man har ju som du säger nästan alltid två streck under hela cykeln, kan vara under början på mensen som det bara är kontrollstrecket. Kontrollstrecket är längst upp och det är när de båda strecken är lika starka som man har ägglossning. Har du sett att det ökar i färg och sedan minskar igen? Hur många dagar har du kollat?
    verkar konstigt om det ökar och sedan minskar men aldrig blir lika starkt som kontrollstrecket.
    Hur ofta kollar du stickorna?

    kraam
  6. 3
    Man har ju som du säger nästan alltid två streck under hela cykeln, kan vara under början på mensen som det bara är kontrollstrecket. Kontrollstrecket är längst upp och det är när de båda strecken är lika starka som man har ägglossning. Har du sett att det ökar i färg och sedan minskar igen? Hur många dagar har du kollat?
    verkar konstigt om det ökar och sedan minskar men aldrig blir lika starkt som kontrollstrecket.
    Hur ofta kollar du stickorna?

    kraam
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Nej det betyder iegentligen ingenting mer än att du har hormoner i kroppen. Man har ju dessa hormoner i kroppen alltid, bara det at LH ökar snabbt och mycket precis innan äl och det är det som stickorna ger utslag på. Ett svagare teststreck än kontrollstrecet betyder bara att det är neg och att du inte har LH stegring som man har 24-36 tim innan äl. Bara att fortsätta testa. Tänk bara på att mitt på dagen är det bästa och att man har hållt sig i minst 4 tim. Vet inte alltid så lätt Som lillasyster kanin skrev så är det ju kanon att även hålla koll på sekretet. De flesta får ju äl sekret 1-3 dagar innan äl.

    Har själv testa med billiga stickor, men tyckte de var så svåra att tyda, så numera kör jag med clearblue digitala, mycket enkelt men dyrt. Men hade innan MF mycket regelbunden cykel så ett paket räcker i någon mån.

    Lycka till!!!
  8. 4
    Nej det betyder iegentligen ingenting mer än att du har hormoner i kroppen. Man har ju dessa hormoner i kroppen alltid, bara det at LH ökar snabbt och mycket precis innan äl och det är det som stickorna ger utslag på. Ett svagare teststreck än kontrollstrecet betyder bara att det är neg och att du inte har LH stegring som man har 24-36 tim innan äl. Bara att fortsätta testa. Tänk bara på att mitt på dagen är det bästa och att man har hållt sig i minst 4 tim. Vet inte alltid så lätt Som lillasyster kanin skrev så är det ju kanon att även hålla koll på sekretet. De flesta får ju äl sekret 1-3 dagar innan äl.

    Har själv testa med billiga stickor, men tyckte de var så svåra att tyda, så numera kör jag med clearblue digitala, mycket enkelt men dyrt. Men hade innan MF mycket regelbunden cykel så ett paket räcker i någon mån.

    Lycka till!!!
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    Det som var lustigt var att dagen efter den dagen jag nästan är helt 100 på att jag hade ÄL så var det bara 1 streck igen. Detta med sekret har jag hållit på med också och det går inte. Stickor är mitt sista desperata försök. Börjar tröttna nu efter 2 missfall och vi har försökt sedan våren 2008
  10. 5
    Det som var lustigt var att dagen efter den dagen jag nästan är helt 100 på att jag hade ÄL så var det bara 1 streck igen. Detta med sekret har jag hållit på med också och det går inte. Stickor är mitt sista desperata försök. Börjar tröttna nu efter 2 missfall och vi har försökt sedan våren 2008
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6
    Jag har kollat med stickor 2 ggr / dag
  12. 6
    Jag har kollat med stickor 2 ggr / dag
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7
    Hej igen, svara bara om du vill, men varför tycker du att det inte går at kolla sekret?
    Kram
  14. 7
    Hej igen, svara bara om du vill, men varför tycker du att det inte går at kolla sekret?
    Kram
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8
    För att jag gjorde det hur länge som helst och blev iaf inte gravid så till slut tappade jag lusten med det och ville försöka med stickor...
  16. 8
    För att jag gjorde det hur länge som helst och blev iaf inte gravid så till slut tappade jag lusten med det och ville försöka med stickor...
  17. Medlem sedan
    Mar 2007
    #9
    Sen kan det ju vara så att man inte har ägglossning varje månad, och det är så oavsett ålder. Det kommer nog ska du se. Och de dagar man i alla fall ser att det ökar lite så får man ha lite mys och hoppas på det bästa.
    skickar dig en massa varma kramar.
  18. 9
    Sen kan det ju vara så att man inte har ägglossning varje månad, och det är så oavsett ålder. Det kommer nog ska du se. Och de dagar man i alla fall ser att det ökar lite så får man ha lite mys och hoppas på det bästa.
    skickar dig en massa varma kramar.

Liknande trådar

  1. ang. ÄL-stickor
    By syskonplaner in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 10:18
  2. ÄL-stickor/grav-stickor nån?
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0806 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 12:53
  3. Kör äl stickor
    By Lilla plupp in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 19:27
  4. Äl-stickor..
    By Hoppas på en 2:a in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 10:46
  5. ÄL- stickor
    By E m L in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 16:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar