hon kräks
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    hon kräks

    hej Olivia 8 månader äter inte gärna mat sen några dagar det går att locka i henne med lite fruktpure vid sidan och växla av med då och då eller blanda i gröten.
    Hon har slutat amma sen i lördags och vi tror det kan ha med det att göra hon dricker inte välling men ersättning funkar men hon kräks ju av det oxå så vad vi en ger gröt ersättning eller fruktpurre så kommer det upp och fort och massa hela haklapps läppen fylls,

    vad gör vi för fel gluten laktos eller vad?

    har ju inte haft detta problem med Cornelia som ammade mycket längre och alltid har ätit bättre

    råd tipps till tokig mamma som tro ratt dottern är hungrig och sover nu dåligt på nätterna oxå ( troligen då hon är hungrig)

    även på junibarn09
    Njut av tiden som är just nu, för du får aldrig tillbaka den!

    Bloggen du gärna får titta in i. http://bloggiblogga.blogg.se/
  2. 1
    hon kräks hej Olivia 8 månader äter inte gärna mat sen några dagar det går att locka i henne med lite fruktpure vid sidan och växla av med då och då eller blanda i gröten.
    Hon har slutat amma sen i lördags och vi tror det kan ha med det att göra hon dricker inte välling men ersättning funkar men hon kräks ju av det oxå så vad vi en ger gröt ersättning eller fruktpurre så kommer det upp och fort och massa hela haklapps läppen fylls,

    vad gör vi för fel gluten laktos eller vad?

    har ju inte haft detta problem med Cornelia som ammade mycket längre och alltid har ätit bättre

    råd tipps till tokig mamma som tro ratt dottern är hungrig och sover nu dåligt på nätterna oxå ( troligen då hon är hungrig)

    även på junibarn09
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Har hon kräkt av mayen ni har gett henne innan med eller är det bara sedan du slutat amma hon börjat göra det?

    Det är ju mjölk i både ersättning och gröt så det kanske är det hon reagerar på då?

    Hon verkar inte vara sjuk annars så att det är en vanlig magåkomma hon har?

    Prata med bvc om det inte blir bättre om någon dag tycker jag. Går det braatt mata med flaska annars?
  4. 2
    Har hon kräkt av mayen ni har gett henne innan med eller är det bara sedan du slutat amma hon börjat göra det?

    Det är ju mjölk i både ersättning och gröt så det kanske är det hon reagerar på då?

    Hon verkar inte vara sjuk annars så att det är en vanlig magåkomma hon har?

    Prata med bvc om det inte blir bättre om någon dag tycker jag. Går det braatt mata med flaska annars?
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    hej
    nej hon har inte verkat sjuk i övrigt även om jag haft/har stressmage och har svårt att behålla maten i perioder.

    maten innan har gått bra oxå även massa gröt fullkorn med röda bär och havre eller ris har inte gjort något konstigt med henne
    Flaska går nog bra, peppar peppar ta i trä.

    har nu köppt 259 kronors mjölkfri ersättning och majs välling och lite välling för första ggr har jag fått i henne typ 0,75 dl skall testa ersättning i natt.

    funkar inget av dessa går jag till bvc
  6. 3
    hej
    nej hon har inte verkat sjuk i övrigt även om jag haft/har stressmage och har svårt att behålla maten i perioder.

    maten innan har gått bra oxå även massa gröt fullkorn med röda bär och havre eller ris har inte gjort något konstigt med henne
    Flaska går nog bra, peppar peppar ta i trä.

    har nu köppt 259 kronors mjölkfri ersättning och majs välling och lite välling för första ggr har jag fått i henne typ 0,75 dl skall testa ersättning i natt.

    funkar inget av dessa går jag till bvc

Liknande trådar

  1. Arg så hon kräks!!
    By Ella08 in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 20:22
  2. Leia kräks och kräks och kräks.
    By Hanna Leia o *liten* in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 03:30
  3. Kräks... :(
    By tuva06 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 05:16
  4. Kräks...
    By annie78 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 09:20
  5. Juni bara kräks och kräks
    By bibbi_ in forum _0307 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 22:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar