Bollhavet på Ikea
Övriga funktionshinder
  1. Anonym
    #1

    Bollhavet på Ikea

    Jag läste om flickan med kromosomavvikelse som inte fickleka i bollhavet på Ikea (Sydsvenskan igår). Det är nu anmält till diskrimineringsombudsmannen. Jag har inte tänkt på det förut, men Ikeas barnpassning borde väl vara olaglig? Om barn har funktionshinder måste de ju ha med sig en förälder/syskon/assisten för att kunna vara där på lika villkor. Men Ikea tillåter bara små barn att vistas där, så ingen ledsgare kan följa med ett funktionshindrat barn. Jag har inte tänkt på detta förut, har ett barn själv som "kommer in" på Ikeas lekhörna, och älskar det, men nu känner jag att det är djupt orättvist att vissa barn utestängs.

    Hur känner ni, och är det lagligt, någon som vet?
  2. 1
    Bollhavet på Ikea Jag läste om flickan med kromosomavvikelse som inte fickleka i bollhavet på Ikea (Sydsvenskan igår). Det är nu anmält till diskrimineringsombudsmannen. Jag har inte tänkt på det förut, men Ikeas barnpassning borde väl vara olaglig? Om barn har funktionshinder måste de ju ha med sig en förälder/syskon/assisten för att kunna vara där på lika villkor. Men Ikea tillåter bara små barn att vistas där, så ingen ledsgare kan följa med ett funktionshindrat barn. Jag har inte tänkt på detta förut, har ett barn själv som "kommer in" på Ikeas lekhörna, och älskar det, men nu känner jag att det är djupt orättvist att vissa barn utestängs.

    Hur känner ni, och är det lagligt, någon som vet?
  3. Xappoline
    #2
    Jag har varit där och försökt lämna in min son. Jag kan ju inte gå därifrån men han ville så gärna prova. Jag tänkte jag kunde vara på utsidan lite. Men de höll på att ringa runt för att kolla och fråga och .... det tog så lång tid att vi gick istället. Ingen sa nej, men det var ingen som sa välkommen heller.

    Jag tycker gott de kan tillåta assistent. Det är ben och armar och sunt förnuft och sådär och inte något annat. Jag tror ingen skulle misstycka.
  4. 2
    Jag har varit där och försökt lämna in min son. Jag kan ju inte gå därifrån men han ville så gärna prova. Jag tänkte jag kunde vara på utsidan lite. Men de höll på att ringa runt för att kolla och fråga och .... det tog så lång tid att vi gick istället. Ingen sa nej, men det var ingen som sa välkommen heller.

    Jag tycker gott de kan tillåta assistent. Det är ben och armar och sunt förnuft och sådär och inte något annat. Jag tror ingen skulle misstycka.
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Ikea gävle, där hade vi inga problem alls. Jag frågade bara om det gick bra om ett av våra äldre barn (äldre tonåring) kunde sitta med och hjälpa till och det mötte inga som helst hinder och s å har vi sedan gjort varje gång vi varit där.
  6. 3
    Ikea gävle, där hade vi inga problem alls. Jag frågade bara om det gick bra om ett av våra äldre barn (äldre tonåring) kunde sitta med och hjälpa till och det mötte inga som helst hinder och s å har vi sedan gjort varje gång vi varit där.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    i uppsala fick inte storebror följa med Oscar in i lekhörnan när han ville. och vi vill inte lämna honom utan uppsikt, så det vara bara att gå in hela familjen. ORÄTTVIST!
  8. 4
    i uppsala fick inte storebror följa med Oscar in i lekhörnan när han ville. och vi vill inte lämna honom utan uppsikt, så det vara bara att gå in hela familjen. ORÄTTVIST!
  9. Medlem sedan
    Feb 2010
    #5
    Vi har inte haft problem med vare sej med assistent eller äldre barn som "barnvakter" i Bollhavet men det var på samma Ikea som ett tidigare inlägg, Ikea Gävle.
  10. 5
    Vi har inte haft problem med vare sej med assistent eller äldre barn som "barnvakter" i Bollhavet men det var på samma Ikea som ett tidigare inlägg, Ikea Gävle.

Liknande trådar

  1. Bollhavet
    By AnonymA in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 14:10
  2. Ikea eller inte ikea
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 12:20
  3. Barnstol- IKEA. IKEA hade för ngt
    By Guinan in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 10:25
  4. IKEA! TAck IKEA...
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 08:22
  5. Heja IKEA! *lskar IKEA, ni är
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 20:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar