Är det många som väntar??
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Är det många som väntar??

    Lite nyfiken och har dålig koll... hur många är ni som fortfarande väntar nu? Hur får ni dagarna att gå? Känns det tufft eller är det outhärdligt tråkigt?! Håller tummarna för er alla att det snart blir fler februaribebisar!!
    Alis volat propriis
  2. 1
    Är det många som väntar?? Lite nyfiken och har dålig koll... hur många är ni som fortfarande väntar nu? Hur får ni dagarna att gå? Känns det tufft eller är det outhärdligt tråkigt?! Håller tummarna för er alla att det snart blir fler februaribebisar!!
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Jag har BF den 19:e så jag går kvar och väntar. Man får väll tänka på att "den som väntar på nått gott..." =) Tycker det har blivit mer och mer pestigt nu på slutet och denna veckan tror jag hormonerna har tagit över =) Men men det kommer väll för min del också, tänkte på det igår att i värsta fall så kan detta ju faktiskt bli en marsbebis... =)

    Kram KRam
  4. 2
    Jag har BF den 19:e så jag går kvar och väntar. Man får väll tänka på att "den som väntar på nått gott..." =) Tycker det har blivit mer och mer pestigt nu på slutet och denna veckan tror jag hormonerna har tagit över =) Men men det kommer väll för min del också, tänkte på det igår att i värsta fall så kan detta ju faktiskt bli en marsbebis... =)

    Kram KRam
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    *vinkar* Jag väntar, bf +6 idag!
    Dagarna springer iväg för mig, skönt denna gång att man har sonen att fördriva tiden med *S* Vi hittar på en massa roligheter, Så jag tycker det är ganska lindriga plusdagar! Har varit så inställd hela tiden på att plussa då sonen kom med hjälp av gel först på bf +17, så jag är egentligen mest fruktansvärt nyfiken och tycker det är spännande!

    Det enda som är tufft nu är dessa onda förvärkar som dyker upp varje dag, igår var de väldigt starka och regelbundna i 1 ½ timme, med 7 min emellan och varade 20 sek. Men de stannade av helt tvärt, så då blev vi lite besvikna. Men samtidigt var det ju bra att få träna lite på andning och avslappning! ;O)
  6. 3
    *vinkar* Jag väntar, bf +6 idag!
    Dagarna springer iväg för mig, skönt denna gång att man har sonen att fördriva tiden med *S* Vi hittar på en massa roligheter, Så jag tycker det är ganska lindriga plusdagar! Har varit så inställd hela tiden på att plussa då sonen kom med hjälp av gel först på bf +17, så jag är egentligen mest fruktansvärt nyfiken och tycker det är spännande!

    Det enda som är tufft nu är dessa onda förvärkar som dyker upp varje dag, igår var de väldigt starka och regelbundna i 1 ½ timme, med 7 min emellan och varade 20 sek. Men de stannade av helt tvärt, så då blev vi lite besvikna. Men samtidigt var det ju bra att få träna lite på andning och avslappning! ;O)
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Jag väntar... bf +5 idag. Fick göra en hinnsvepning hos bm igår och går nu och hoppas på att det ska bli förlossning snart Slemproppen gick igår kväll/inatt och jag har haft förvärkar av och till, men liksom inte tillräckligt starka för att det ska vara nån idé att försöka klocka dem. Var i alla fall öppen lite mer än 3 cm igår och tappen var mogen så det borde ju kunna sätta igång när som helst *hoppas hoppas*. Jag är annars ganska less på att bara gå hemma och vänta, ensamt och tråkigt, så håll gärna tummarna
  8. 4
    Jag väntar... bf +5 idag. Fick göra en hinnsvepning hos bm igår och går nu och hoppas på att det ska bli förlossning snart Slemproppen gick igår kväll/inatt och jag har haft förvärkar av och till, men liksom inte tillräckligt starka för att det ska vara nån idé att försöka klocka dem. Var i alla fall öppen lite mer än 3 cm igår och tappen var mogen så det borde ju kunna sätta igång när som helst *hoppas hoppas*. Jag är annars ganska less på att bara gå hemma och vänta, ensamt och tråkigt, så håll gärna tummarna
  9. Medlem sedan
    Sep 2009
    #5
    Jag håller tummarna för dig Em =) Du ska se att snart så snusar du bebbe =)
  10. 5
    Jag håller tummarna för dig Em =) Du ska se att snart så snusar du bebbe =)
  11. Medlem sedan
    Aug 2009
    #6
    Jag väntar! En dag plus nu, men det känns helt okej, bättre nu än förra veckan då jag kände stress att allt ska vara perfekt till den 11(så blev det inte) och nu känns det lugnt på nåt sätt som att bebisen kommer när den vill och jag får försöka ha det skönt till dess. Hoppas att jag och min kille kan få några sköna dagar med mycket tid tillsammans nu innan bebisen kommer.
  12. 6
    Jag väntar! En dag plus nu, men det känns helt okej, bättre nu än förra veckan då jag kände stress att allt ska vara perfekt till den 11(så blev det inte) och nu känns det lugnt på nåt sätt som att bebisen kommer när den vill och jag får försöka ha det skönt till dess. Hoppas att jag och min kille kan få några sköna dagar med mycket tid tillsammans nu innan bebisen kommer.
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Skönt att du känner dig positiv! Hoppas inte det ska gå 17 dagar över tiden den här gången
  14. 7
    Skönt att du känner dig positiv! Hoppas inte det ska gå 17 dagar över tiden den här gången
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8
    Åh, det låter lovande ju!! Hinnsvepning verkar funka för många. Håller tummarna hårt för din skull!! Kram
  16. 8
    Åh, det låter lovande ju!! Hinnsvepning verkar funka för många. Håller tummarna hårt för din skull!! Kram
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9
    Ja, passa på och njut tillsammans, snart förändras livet för alltid! Och försök sova ut...varenda dag!
  18. 9
    Ja, passa på och njut tillsammans, snart förändras livet för alltid! Och försök sova ut...varenda dag!
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10
    Förstår att det känns segt..håller tummarna för att det BLIR en februaribebis!
  20. 10
    Förstår att det känns segt..håller tummarna för att det BLIR en februaribebis!
  21. Medlem sedan
    Nov 2008
    #11
    Tack för tumhållningen, sötisar
  22. 11
    Tack för tumhållningen, sötisar
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Jag väntar fortfarande, har bf imorgon, och ska vara på förlossningen halv tio för ett nytt vändningsförsök. Hoppas det går bra, de lyckades ju vända bebis i tisdags, men h*n var dessvärre lika snabb med att snurra tillbaka på tvären. Men imorgon hoppas jag de lyckas vända och sedan ta hål på hinnorna och sätta skaplelektrod illa kvickt, för då brukar de inte vända tillbaka. Så jag hoppas på bebis i helgen....
  24. 12
    Jag väntar fortfarande, har bf imorgon, och ska vara på förlossningen halv tio för ett nytt vändningsförsök. Hoppas det går bra, de lyckades ju vända bebis i tisdags, men h*n var dessvärre lika snabb med att snurra tillbaka på tvären. Men imorgon hoppas jag de lyckas vända och sedan ta hål på hinnorna och sätta skaplelektrod illa kvickt, för då brukar de inte vända tillbaka. Så jag hoppas på bebis i helgen....
  25. Medlem sedan
    Feb 2006
    #13
    Åh det låter ju väldigt lovande!! öppen 3 cm, jag tippar på en bäbis ni i helgen!!
  26. 13
    Åh det låter ju väldigt lovande!! öppen 3 cm, jag tippar på en bäbis ni i helgen!!
  27. Medlem sedan
    Feb 2006
    #14
    Ååh, stort lycka till imorgon!! Ska tänka på dig! Hoppas lilla busungen lyder snällt nu och att allt ska gå så smidigt som möjligt för er! kram!
  28. 14
    Ååh, stort lycka till imorgon!! Ska tänka på dig! Hoppas lilla busungen lyder snällt nu och att allt ska gå så smidigt som möjligt för er! kram!
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15
    Tack. Jag hoppas h*n är lite mindre busig imorgon...
  30. 15
    Tack. Jag hoppas h*n är lite mindre busig imorgon...
  31. Medlem sedan
    Jul 2000
    #16

    Hoppas det är din tur snart!

    Även om du är positivt inställd önskar jag dig att du snart får träffa din lilla bebis.
  32. 16
    Hoppas det är din tur snart! Även om du är positivt inställd önskar jag dig att du snart får träffa din lilla bebis.
  33. Medlem sedan
    Nov 2008
    #17
    Åh vad jag önskar detsamma ha ha Hoppas du har rätt!
  34. 17
    Åh vad jag önskar detsamma ha ha Hoppas du har rätt!
  35. Medlem sedan
    Nov 2008
    #18
    Ja det är drygt när förvärkarna kommer igång och man får upp hoppet för att sedan bara avklinga... men du får tänka att även förvärkarna gör nytta och rätt vad det är så är det på riktigt!

    Håller tummar och tår för att det blir bebis i helgen för dig med
  36. 18
    Ja det är drygt när förvärkarna kommer igång och man får upp hoppet för att sedan bara avklinga... men du får tänka att även förvärkarna gör nytta och rätt vad det är så är det på riktigt!

    Håller tummar och tår för att det blir bebis i helgen för dig med
  37. Medlem sedan
    Nov 2008
    #19
    Jag hade också en vecka innan bf då humöret verkligen var på botten och jag blev ledsen för minsta lilla. Men det vände igen sen och även om det är drygt att vänta så är det ju lättare om humöret är mer normalt

    Hoppas på att du inte ska behöva gå över i alla fall
  38. 19
    Jag hade också en vecka innan bf då humöret verkligen var på botten och jag blev ledsen för minsta lilla. Men det vände igen sen och även om det är drygt att vänta så är det ju lättare om humöret är mer normalt

    Hoppas på att du inte ska behöva gå över i alla fall
  39. Medlem sedan
    Nov 2008
    #20
    Är ni lediga tillsammans nu före bebisankomst? Mysigt i så fall Skönt för dig att du känner dig lugn och kan njuta av "övertiden"
  40. 20
    Är ni lediga tillsammans nu före bebisankomst? Mysigt i så fall Skönt för dig att du känner dig lugn och kan njuta av "övertiden"
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Det är många som väntar 3.an
    By kokefisen in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:49
  2. Hur många är vi som väntar
    By Pyretopolarn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 20:30
  3. Hur många här väntar 3-an?
    By Alicen in forum _0707 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 20:22
  4. Många som väntar 3:an??
    By nannafia in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 09:21
  5. Hur många väntar...
    By Malin in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 13:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar