Första "riktiga" bm-besöket avklarat!
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Första "riktiga" bm-besöket avklarat!

    Allt såg jättebra ut, blodtryck och järnvärde var exakt samma som vid inskrivningen. Ställde mig på vågen på väg ut och hade gått upp 3kg sen inskrivningen... Än så länge i 60kg klassen...
    Storebror var också med vid bm besöket då hans dagis hade stängt... och han tyckte det var lite läskigt att lyssna på hjärtljudet (eller pulsationen från navelsträngen som susade tyckte han lät lite läskig) så han ville att vi stängde av långt innan jag hade velat men kommer ju fler chanser!! Jättefina hjärtljud på 155-160, med sonen hade jag mellan 135-140 så jag antar att det där med pojk o flick hjärtljud verkar stämma i mitt fall i alla fall Nu har jag även kommit halvvägs, v. 20!!

    Hon frågade också dels om jag ville vara med själv i en föräldra/diskussionsgrupp för omföderskor.. Jag kommer ju defintivt vara yngst, då jag råkade se personnummer på de andra som anmält sig och samtliga var födda mellan 71-74... men men.. Sen ska vi få gå på en vanlig föräldragrupp eftersom sambon är förstagångsförälder, vet inte om det var något vi annars hade blivit erbjudna ..
    ...Mamma till världens vackraste prins William och syskon bf 6/7...
  2. 1
    Första "riktiga" bm-besöket avklarat! Allt såg jättebra ut, blodtryck och järnvärde var exakt samma som vid inskrivningen. Ställde mig på vågen på väg ut och hade gått upp 3kg sen inskrivningen... Än så länge i 60kg klassen...
    Storebror var också med vid bm besöket då hans dagis hade stängt... och han tyckte det var lite läskigt att lyssna på hjärtljudet (eller pulsationen från navelsträngen som susade tyckte han lät lite läskig) så han ville att vi stängde av långt innan jag hade velat men kommer ju fler chanser!! Jättefina hjärtljud på 155-160, med sonen hade jag mellan 135-140 så jag antar att det där med pojk o flick hjärtljud verkar stämma i mitt fall i alla fall Nu har jag även kommit halvvägs, v. 20!!

    Hon frågade också dels om jag ville vara med själv i en föräldra/diskussionsgrupp för omföderskor.. Jag kommer ju defintivt vara yngst, då jag råkade se personnummer på de andra som anmält sig och samtliga var födda mellan 71-74... men men.. Sen ska vi få gå på en vanlig föräldragrupp eftersom sambon är förstagångsförälder, vet inte om det var något vi annars hade blivit erbjudna ..
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Härligt! Jag har mitt första bm besök 15 mars- känns som en evighet. Med de andra 2 har jag fått tid ganska snart efter RUL men inte denna gång. Mina barn har haft samma hjärtfrekvens och då har vi en pojke och en flicka så för oss har det inte stämt ang den biten
  4. 2
    Härligt! Jag har mitt första bm besök 15 mars- känns som en evighet. Med de andra 2 har jag fått tid ganska snart efter RUL men inte denna gång. Mina barn har haft samma hjärtfrekvens och då har vi en pojke och en flicka så för oss har det inte stämt ang den biten
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Imorgon är det min tur!

    Då har jag första bm-besöket efter inskrivningen. Ska bli mysigt att höra hjärtljud. Väger gör jag mig själv hemma så jag kollade i morse och jag vägde då 59.0 vilket är iaf 2 kg mer än på inskrivningen (men bara 0.5 mer än i somras). Jaja, jag har ju iaf gått upp från min lägstavikt även om jag vägt klart mer med de andra efter 20 veckor.

    Fick du mäta nåt sf-mått? Jag är mest nyfiken på det. Med Kasper var det 17 efter 20 veckor men jag tror inte jag har så stort nu, men vi får se.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  6. 3
    Imorgon är det min tur! Då har jag första bm-besöket efter inskrivningen. Ska bli mysigt att höra hjärtljud. Väger gör jag mig själv hemma så jag kollade i morse och jag vägde då 59.0 vilket är iaf 2 kg mer än på inskrivningen (men bara 0.5 mer än i somras). Jaja, jag har ju iaf gått upp från min lägstavikt även om jag vägt klart mer med de andra efter 20 veckor.

    Fick du mäta nåt sf-mått? Jag är mest nyfiken på det. Med Kasper var det 17 efter 20 veckor men jag tror inte jag har så stort nu, men vi får se.
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4
    oj då, mitt 2:a besök är runt 15/3, vad märkligt, antingen glesar dom väl ut besöken ännu mer när man väntar 3:an eller så är det olika från bm till bm?
    Hmm ja det är väl därför dom säger att det bara är skrock, men för oss verkar det stämma hittills med sonen tog ja aldrig reda på könet innan, men nånstans undermedvetet hade jag ställt in mig på en pojke, nu ville jag veta, mest av praktiska skäl (vad vi kan ärva osv) så det är lite skoj att se vad som skiljer sig, men enda stora skillnaden är att ja är så tröööött.. o äter mycket salt
  8. 4
    oj då, mitt 2:a besök är runt 15/3, vad märkligt, antingen glesar dom väl ut besöken ännu mer när man väntar 3:an eller så är det olika från bm till bm?
    Hmm ja det är väl därför dom säger att det bara är skrock, men för oss verkar det stämma hittills med sonen tog ja aldrig reda på könet innan, men nånstans undermedvetet hade jag ställt in mig på en pojke, nu ville jag veta, mest av praktiska skäl (vad vi kan ärva osv) så det är lite skoj att se vad som skiljer sig, men enda stora skillnaden är att ja är så tröööött.. o äter mycket salt
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5
    nä, inget sf mått fick vi, hon kände bara efter hur allt låg, men hon mätte inget.. det minns jag inte ens vad jag hade med william men vi får se nästa gång, då jag tror hon mäter
  10. 5
    nä, inget sf mått fick vi, hon kände bara efter hur allt låg, men hon mätte inget.. det minns jag inte ens vad jag hade med william men vi får se nästa gång, då jag tror hon mäter
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Tror kurvan med sf-mått börjar på vecka 24 så innan det fyller man inte i.
  12. 6
    Tror kurvan med sf-mått börjar på vecka 24 så innan det fyller man inte i.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Så var det med de två äldsta

    Men till Kasper så hade norrbotten bytt journalsystem till någon norsk databaserad variant och då började de mäta redan vid v 20.

    Med Pappersvarianten som jag hade tidigare började det mycket riktigt mätas vid v 24-25 någonting.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  14. 7
    Så var det med de två äldsta Men till Kasper så hade norrbotten bytt journalsystem till någon norsk databaserad variant och då började de mäta redan vid v 20.

    Med Pappersvarianten som jag hade tidigare började det mycket riktigt mätas vid v 24-25 någonting.
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8
    aha okej, min stad har just bytt till det nya datoriserade i år, -08 när jag fick dottern var det fortfarande papper som gällde. Lite trist, jag tycker det är så kul att ha journalen själv men man kan nog tigga till sig en kopia vid nästa besök
  16. 8
    aha okej, min stad har just bytt till det nya datoriserade i år, -08 när jag fick dottern var det fortfarande papper som gällde. Lite trist, jag tycker det är så kul att ha journalen själv men man kan nog tigga till sig en kopia vid nästa besök
  17. Medlem sedan
    Dec 2006
    #9
    Hos oss bytte de 2007 när jag gick med dottern och min bm har skrivit ut alla papper till mig sedan dess för att man ska få de i sin pärm. Så det ska du ju absolut kunna få du med tycker jag! Det är ju ingen skillnad bara att kurvorna är helt datorgjorda.
  18. 9
    Hos oss bytte de 2007 när jag gick med dottern och min bm har skrivit ut alla papper till mig sedan dess för att man ska få de i sin pärm. Så det ska du ju absolut kunna få du med tycker jag! Det är ju ingen skillnad bara att kurvorna är helt datorgjorda.

Liknande trådar

  1. Första "riktiga" BM besöket
    By Ava_ in forum _1106 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 15:07
  2. Första "riktiga" lediga dagen
    By tel005 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 06:34
  3. Vårat första "riktiga" BM-besök igår
    By _fi_ in forum _1007 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-16, 07:59
  4. Linnéas första "riktiga" konsert :)
    By Annica med A o L in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 21:55
  5. Första "riktiga" steget mot graviditet
    By hanname in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 20:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar