stort barn?
_1004 Aprilbarn
  1. Anonym
    #1

    stort barn?

    Måste medge att jag är jätte rädd för att föda ett stort barn( 5kg )denna gång! Har fått små barn innan,ligger på normalkurvan på sf-måttet och har låga socker 4,0-4,5 har bara gått upp 2 kg. men har också lite att ta av. Kan man beställa tid för ett tillväxtUL?
  2. 1
    stort barn? Måste medge att jag är jätte rädd för att föda ett stort barn( 5kg )denna gång! Har fått små barn innan,ligger på normalkurvan på sf-måttet och har låga socker 4,0-4,5 har bara gått upp 2 kg. men har också lite att ta av. Kan man beställa tid för ett tillväxtUL?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Vad är det som gör att du är rädd att få stort barn denna gång om du har fått små innan?
  4. 2
    Vad är det som gör att du är rädd att få stort barn denna gång om du har fått små innan?
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Det klassiska svaret: prata med din barnmorska. Om du känner oro så kan hon förhoppningsvis hjälpa dig genom mätningar och ev remittera dig till tillväxt UL. Jag tror inte man kan beställa Ul på egen hand utan det måste gå genom MVC.
    Lycka till! Hoppas du blir av med din oro.
  6. 3
    Det klassiska svaret: prata med din barnmorska. Om du känner oro så kan hon förhoppningsvis hjälpa dig genom mätningar och ev remittera dig till tillväxt UL. Jag tror inte man kan beställa Ul på egen hand utan det måste gå genom MVC.
    Lycka till! Hoppas du blir av med din oro.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Jag får stora barn. Den första vägde 4015, tvåan (en kille) vägde hela 4595g o var 55cm o trean vägde 4295. Nu väntar jag en kille till så jag antar att han blir stor oxå. Ska på till växt ultraljud v 38 o är han stor då sätter de nog igång mig. Men jag måste säga att de två sista förlossningarna var lättare än första för hon fick ju bana väg för de andra. Oroar do dig så prata med bm.
  8. 4
    Jag får stora barn. Den första vägde 4015, tvåan (en kille) vägde hela 4595g o var 55cm o trean vägde 4295. Nu väntar jag en kille till så jag antar att han blir stor oxå. Ska på till växt ultraljud v 38 o är han stor då sätter de nog igång mig. Men jag måste säga att de två sista förlossningarna var lättare än första för hon fick ju bana väg för de andra. Oroar do dig så prata med bm.

Liknande trådar

  1. 3 barn - hur stort bor ni?
    By huit in forum Många barn
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2018-06-28, 05:10
  2. Stort barn---> litet barn
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 15:41
  3. Stort barn?
    By Mella in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 15:57
  4. ny här med stort barn
    By Fia o Ande m.klara in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 09:17
  5. Stort steg från 3 barn till 4 barn??
    By TJ in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar