Sova middag
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Sova middag

    Jakob sover ju ännu middag och jag vill att han ska fortsätta med det ett tag till. Blir enda andhämtningen för mig om dagarna att han är tyst och stilla lite då! Men han är så jobbig med detta. Hur trött han än är så somnar han inte om jag inte kan ligga brevid honom. Det kan jag ju bara göra när Sakarias sover. Idag gjorde han inte det och det tog ju en timma innan jag kunde gå in till Jakob. När jag väl kunde det somnade han på ett par minuter.

    Så nu sover de två minsta och de två största står här vid köksbordet och klabbar ihop chokladbollar. Gäller att aktivera dem med lite annat än bara TV spel nu när de har sportlov. Fast vi var ute hela högen innan idag och åkte pulka så idag har väl varit en bra dag aktivitetsmässigt!
  2. 1
    Sova middag Jakob sover ju ännu middag och jag vill att han ska fortsätta med det ett tag till. Blir enda andhämtningen för mig om dagarna att han är tyst och stilla lite då! Men han är så jobbig med detta. Hur trött han än är så somnar han inte om jag inte kan ligga brevid honom. Det kan jag ju bara göra när Sakarias sover. Idag gjorde han inte det och det tog ju en timma innan jag kunde gå in till Jakob. När jag väl kunde det somnade han på ett par minuter.

    Så nu sover de två minsta och de två största står här vid köksbordet och klabbar ihop chokladbollar. Gäller att aktivera dem med lite annat än bara TV spel nu när de har sportlov. Fast vi var ute hela högen innan idag och åkte pulka så idag har väl varit en bra dag aktivitetsmässigt!
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Cornelia sover ju inte dagtid om hon inte somnar i bilen.
    Men hon är lika dan att hon inte somnar ensam, det är rätt jobbigt men nu gör det inte så mycket vi tänkte börja med nya sova rutiner när det är färdig flyttat.

    Kul att de bakar lite och att de inte ser föar mycket på TV orkar du hålla samma stil veckan ut? eller ser det mer på tv på fredag....

    Pulka är ju alltid kul att åka.

    Här ses det på mumin och lillasyster är med mig på kontoret.
  4. 2
    Cornelia sover ju inte dagtid om hon inte somnar i bilen.
    Men hon är lika dan att hon inte somnar ensam, det är rätt jobbigt men nu gör det inte så mycket vi tänkte börja med nya sova rutiner när det är färdig flyttat.

    Kul att de bakar lite och att de inte ser föar mycket på TV orkar du hålla samma stil veckan ut? eller ser det mer på tv på fredag....

    Pulka är ju alltid kul att åka.

    Här ses det på mumin och lillasyster är med mig på kontoret.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Här blir det nog inga medvetet nya sovrutiner förren i sommar.

    Ja de ar kul att de ville baka lite. Det blir alldeles för mycket spelande på TV spelet annars. Ute vill de inte heller vara så mycket. Men jag har besämt att vi ska ut lite varje dag på lovet. Får se om det funkar. Imorgon ska de vara på sina Miniorer mellan 13-15 så då behöver jag inte ha dåligt samvete för att inte aktivera dem. Förhoppningsvis så sover de andra små då med.
  6. 3
    Här blir det nog inga medvetet nya sovrutiner förren i sommar.

    Ja de ar kul att de ville baka lite. Det blir alldeles för mycket spelande på TV spelet annars. Ute vill de inte heller vara så mycket. Men jag har besämt att vi ska ut lite varje dag på lovet. Får se om det funkar. Imorgon ska de vara på sina Miniorer mellan 13-15 så då behöver jag inte ha dåligt samvete för att inte aktivera dem. Förhoppningsvis så sover de andra små då med.
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    kul med miniorerna det gjorde jag med.
    ute lite varge dag bör nog alla vara det är nyttigt
  8. 4
    kul med miniorerna det gjorde jag med.
    ute lite varge dag bör nog alla vara det är nyttigt

Liknande trådar

  1. Sova middag eller sova tidigt?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 15:48
  2. Nu ska jag sova middag!
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-09, 20:16
  3. sova middag?
    By Yllopgirl in forum _0407 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 22:22
  4. sova middag
    By Raisa_S in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 20:21
  5. Nu ska jag sova middag
    By Maddis m Lias 3/8+ 3 till in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 18:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar