Fragmin sprutor
_1008 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Fragmin sprutor

    Jag ska till Ungern om en vecka på kurs, och då jag har haft hjärtklappning som hållt i sig i 2-3 min åt gången hade jag fått en tid hos MVC läkaren för kontroll innan jag reser. Så jag var där i morse, och hjärtat lät ju bra, lågt blodtryck men det visste jag redan. Sedan frågade hon om jag hade haft någon propp någon gång eller dylikt, och då berättade jag att jag nyligen hade hittat en gammal operations journal från -97/98 där det framgick att jag hade haft en djup ven trombos efter operationen, men det var ju så länge sedan tyckte jag.... Hon höll inte med, så det var bara att åka in till spec MVC för ett nytt läkarbesök där. Det hela slutade med att jag från och med idag till 6 veckor efter förlossningen måste ta en fragminspruta dagligen i magen. *mutter* och jag som bara ville ha ett ok för att ge mig ut och flyga! *ironi*.
    Vi missade det här förra graviditeten för jag hade förträngt det, var bara 17 när det hände. Så jag blev rejält förvånad över att det var en sådan behandling på en gång. Och det känns ju inte helt lockande att sticka sig själv varje morgon. Tur att man inte är sprut rädd....

    Så alla ni som haft någon propp, lika bra att krypa fram och kontakta spec mvc....
  2. 1
    Fragmin sprutor Jag ska till Ungern om en vecka på kurs, och då jag har haft hjärtklappning som hållt i sig i 2-3 min åt gången hade jag fått en tid hos MVC läkaren för kontroll innan jag reser. Så jag var där i morse, och hjärtat lät ju bra, lågt blodtryck men det visste jag redan. Sedan frågade hon om jag hade haft någon propp någon gång eller dylikt, och då berättade jag att jag nyligen hade hittat en gammal operations journal från -97/98 där det framgick att jag hade haft en djup ven trombos efter operationen, men det var ju så länge sedan tyckte jag.... Hon höll inte med, så det var bara att åka in till spec MVC för ett nytt läkarbesök där. Det hela slutade med att jag från och med idag till 6 veckor efter förlossningen måste ta en fragminspruta dagligen i magen. *mutter* och jag som bara ville ha ett ok för att ge mig ut och flyga! *ironi*.
    Vi missade det här förra graviditeten för jag hade förträngt det, var bara 17 när det hände. Så jag blev rejält förvånad över att det var en sådan behandling på en gång. Och det känns ju inte helt lockande att sticka sig själv varje morgon. Tur att man inte är sprut rädd....

    Så alla ni som haft någon propp, lika bra att krypa fram och kontakta spec mvc....
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Usch vad jobbigt. men som sagt, är de det som krävs för att du och bebis ska må bra så får det väl lov att gå bara.. Skumt dock hur vissa får trombyl medans andra får trombyl. Undrar hur stor skillnaden är i styrka? (jag menar det är ju lättare med en tablett varje dag än en spruta..)
  4. 2
    Usch vad jobbigt. men som sagt, är de det som krävs för att du och bebis ska må bra så får det väl lov att gå bara.. Skumt dock hur vissa får trombyl medans andra får trombyl. Undrar hur stor skillnaden är i styrka? (jag menar det är ju lättare med en tablett varje dag än en spruta..)
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Spec mvc här i Stockholm säger att de alltid ger fragmin sprutor när man är gravid istället för tabletter. Men det kanske är olika kliniker som gör på olika sätt. Jag frågade efter tabeletter ;-) tyckte att det lät som en mycket bättre ide. Men jag har lyckats sticka mig själv de första två gångerna även om det tar emot. Man har verkligen en spärr mot det åtminstonde i början, det ger sig säkert. Jag fasar bara för när man är typ i månad 8 och ska sticka sig själv i magen, det finns ju inget fett kvar där då!
  6. 3
    Spec mvc här i Stockholm säger att de alltid ger fragmin sprutor när man är gravid istället för tabletter. Men det kanske är olika kliniker som gör på olika sätt. Jag frågade efter tabeletter ;-) tyckte att det lät som en mycket bättre ide. Men jag har lyckats sticka mig själv de första två gångerna även om det tar emot. Man har verkligen en spärr mot det åtminstonde i början, det ger sig säkert. Jag fasar bara för när man är typ i månad 8 och ska sticka sig själv i magen, det finns ju inget fett kvar där då!
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Nämen hjälp vad läskigt, så långt tänkte jag inte ens.. Ja då är ju magen bara som en stor vattenballong... kanske man kan sticka på sidan eller nått då...
  8. 4
    Nämen hjälp vad läskigt, så långt tänkte jag inte ens.. Ja då är ju magen bara som en stor vattenballong... kanske man kan sticka på sidan eller nått då...

Liknande trådar

  1. Gravid-Fragmin..?? När??
    By Humle in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 14:29
  2. Fragmin
    By Lovalin in forum Komplikationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 13:00
  3. fragmin
    By Lovalin in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 21:33
  4. Fragmin
    By Little_sister in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 08:48
  5. Fragmin
    By Trött v14 in forum Komplikationer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 18:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar