vägrar medicin
Bokstavsbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    vägrar medicin

    Nu var det ett bra tag sen jag var inne här, livet har på något sätt rullat på. Men nu är det tvärstopp! Jag hoppas på något bra råd från er.
    Dotter 16 år har ätit både Concerta och Strattera i ca 2 år. Det har gett jättebra resultat. Skolan har fungerat mycket bättre (går i 9:an) och hon har varit lättare att ha och göra med på alla sätt. Men nu har jag hittat massor av gömda mediciner. Hon säger att hon tar dem, men stoppar dem i byxfickor, slänger ut genom sitt fönster, ja stoppar dem på närmsta ställe. Till saken hör att hon senaste veckorna varit omöjlig att föra ett samtal med ens.Bara skriker och bråkar och är medvetet elak mot alla hemma.
    Efter ett riktigt utbrott igår kväll då hon tänkte kasta ett glas i mitt ansikte, men det hamnade på golvet och gick sönder, då tar en glasbit och hotar skära upp armarna. I det läget är vi nu och når inte fram helt enkelt för att jag inte orkar längre. Är antagligen inte så bra att tvärt avbryta medicineringen som hon gjort.Hon har även andra mediciner som Losec, och snart kommer symtomen slå tillbaka. Vad gör man??????
  2. 1
    vägrar medicin Nu var det ett bra tag sen jag var inne här, livet har på något sätt rullat på. Men nu är det tvärstopp! Jag hoppas på något bra råd från er.
    Dotter 16 år har ätit både Concerta och Strattera i ca 2 år. Det har gett jättebra resultat. Skolan har fungerat mycket bättre (går i 9:an) och hon har varit lättare att ha och göra med på alla sätt. Men nu har jag hittat massor av gömda mediciner. Hon säger att hon tar dem, men stoppar dem i byxfickor, slänger ut genom sitt fönster, ja stoppar dem på närmsta ställe. Till saken hör att hon senaste veckorna varit omöjlig att föra ett samtal med ens.Bara skriker och bråkar och är medvetet elak mot alla hemma.
    Efter ett riktigt utbrott igår kväll då hon tänkte kasta ett glas i mitt ansikte, men det hamnade på golvet och gick sönder, då tar en glasbit och hotar skära upp armarna. I det läget är vi nu och når inte fram helt enkelt för att jag inte orkar längre. Är antagligen inte så bra att tvärt avbryta medicineringen som hon gjort.Hon har även andra mediciner som Losec, och snart kommer symtomen slå tillbaka. Vad gör man??????
  3. Anonym
    #2

    Jag ställde ultimatum

    det fanns inga alternativ. Ville han inte ta medicn så kunde han inte bo här. Ingen mår bra i en krigszon och man måste tänka på övriga också.
    Jag drog det så långt att vi var på soc för ett flertal samtal.

    Sen bet det rätt bra när jag påpekade att kompisarna reagerade och att de blev rädda för honom. Vem vill vara utanför?

    Rätt el fel? Vet inte men det fungerade
  4. 2
    Jag ställde ultimatum det fanns inga alternativ. Ville han inte ta medicn så kunde han inte bo här. Ingen mår bra i en krigszon och man måste tänka på övriga också.
    Jag drog det så långt att vi var på soc för ett flertal samtal.

    Sen bet det rätt bra när jag påpekade att kompisarna reagerade och att de blev rädda för honom. Vem vill vara utanför?

    Rätt el fel? Vet inte men det fungerade
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Du skriver inget om varför hon vägrar ta sin medicin. Jag skulle börja med att fråga henne. Är det biverkningar? Eller vad är det som hon inte tycker om?
    Det kan vara bra med en läkartid, t ex om hon skulle behöva medicin mot biverkningarna, eller testa något annat.
  6. 3
    Du skriver inget om varför hon vägrar ta sin medicin. Jag skulle börja med att fråga henne. Är det biverkningar? Eller vad är det som hon inte tycker om?
    Det kan vara bra med en läkartid, t ex om hon skulle behöva medicin mot biverkningarna, eller testa något annat.

Liknande trådar

  1. Vägrar ta sin medicin
    By Broderibruden in forum Småbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 13:10
  2. vägrar ta medicin
    By Annsan70 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 23:33
  3. vägrar ta medicin
    By Annsan70 in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 22:48
  4. Vägrar gå ut!
    By Nema in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 14:02
  5. Vägrar hormoner och vägrar
    By hoppsan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 13:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar