Gah! Alla mina kläder är för små :(
_1008 Augustibarn
  1. Filliduttan
    #1

    Gah! Alla mina kläder är för små :(

    Har gått upp några kg nu och svällt ut både här och där. Ingen stor mage att tala om, men det är klart att den syns. Men mammabyxor är för tidigt sas. Har ni tips på några sköna brallor man kan köpa att ha i mellanfasen nu och sen efter förlossningen?? gärna några med högre midja som slipper sitta åt precis där magen putar nu om ni förstår vad jag menar?
    Länka gärna om ni vet nån sida på nätet

    Jag har gått i samma byxor i en månad nu, och det är inte kul längre...
  2. 1
    Gah! Alla mina kläder är för små :( Har gått upp några kg nu och svällt ut både här och där. Ingen stor mage att tala om, men det är klart att den syns. Men mammabyxor är för tidigt sas. Har ni tips på några sköna brallor man kan köpa att ha i mellanfasen nu och sen efter förlossningen?? gärna några med högre midja som slipper sitta åt precis där magen putar nu om ni förstår vad jag menar?
    Länka gärna om ni vet nån sida på nätet

    Jag har gått i samma byxor i en månad nu, och det är inte kul längre...
  3. jagbarajag
    #2
    Varför kan du inte köpa mammabyxor, det är väl bättre det än att köpa nåt nytt du ändå bara kan ha i några veckor!!

    Jag säger mer mammabyxor till folket, hur skönt som helst...skulle kunna tänka mig att alltid gå runt i mammabyxor även när jag inte är gravid.

    Jag gick runt i stretch kjol och höll på att frysa bort innan jag fick nog och gick och köpte mig ett par byxor på mama avdelningen på H&M.
  4. 2
    Varför kan du inte köpa mammabyxor, det är väl bättre det än att köpa nåt nytt du ändå bara kan ha i några veckor!!

    Jag säger mer mammabyxor till folket, hur skönt som helst...skulle kunna tänka mig att alltid gå runt i mammabyxor även när jag inte är gravid.

    Jag gick runt i stretch kjol och höll på att frysa bort innan jag fick nog och gick och köpte mig ett par byxor på mama avdelningen på H&M.
  5. Filliduttan
    #3
    Jo, för magen inte fyller ut "kängrupåsen" än... Nä, jag vet att jag kommer tröttna på mammabyxor sen, så jag vill slippa så länge som möjligt...Vill bara ha ett par sköna, lite större nu...mammabyxor har jag sen innan, men jag är som sagt inte mogen för dem än
  6. 3
    Jo, för magen inte fyller ut "kängrupåsen" än... Nä, jag vet att jag kommer tröttna på mammabyxor sen, så jag vill slippa så länge som möjligt...Vill bara ha ett par sköna, lite större nu...mammabyxor har jag sen innan, men jag är som sagt inte mogen för dem än
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Har gått upp några kg nu och svällt ut både här och där. Ingen stor mage att tala om, men det är klart att den syns. Men mammabyxor är för tidigt sas. Har ni tips på några sköna brallor man kan köpa att ha i mellanfasen nu och sen efter förlossningen?? gärna några med högre midja som slipper sitta åt precis där magen putar nu om ni förstår vad jag menar?
    Länka gärna om ni vet nån sida på nätet

    Jag har gått i samma byxor i en månad nu, och det är inte kul längre...
    Kjol (med gummiband i midjan) eller vilka låga (mkt låga) och helst stretchiga byxor som helst. Risken är bara att man tappar dem, men den risken finns ju även med mammabyxor. Eller köp mammabyxor med en bred resår som ska sitta under magen. Detta med högre midja är svårt tycker jag om det inte ska vara mammabyxor.
  8. 4
    Har gått upp några kg nu och svällt ut både här och där. Ingen stor mage att tala om, men det är klart att den syns. Men mammabyxor är för tidigt sas. Har ni tips på några sköna brallor man kan köpa att ha i mellanfasen nu och sen efter förlossningen?? gärna några med högre midja som slipper sitta åt precis där magen putar nu om ni förstår vad jag menar?
    Länka gärna om ni vet nån sida på nätet

    Jag har gått i samma byxor i en månad nu, och det är inte kul längre...
    Kjol (med gummiband i midjan) eller vilka låga (mkt låga) och helst stretchiga byxor som helst. Risken är bara att man tappar dem, men den risken finns ju även med mammabyxor. Eller köp mammabyxor med en bred resår som ska sitta under magen. Detta med högre midja är svårt tycker jag om det inte ska vara mammabyxor.
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5

    Testa

    mamma-jeanstightsen på HM. De är toppen tycker jag och funkar perfekt med liten kula också. Jag har ett par gråsvarta som är jättesnygga och ser normala ut.
    Amalia
  10. 5
    Testa mamma-jeanstightsen på HM. De är toppen tycker jag och funkar perfekt med liten kula också. Jag har ett par gråsvarta som är jättesnygga och ser normala ut.
  11. Medlem sedan
    Dec 2009
    #6
    Håller med där. Jeanstights från H&M har räddat mig nu. Jag har dock inte behövt köpa mamma-jeanstights ännu även om magen är rätt stor för att vara v.14. Se till att köpa ett par med hög midja bara så du kan dra upp dem lite över naveln. Mycket skönt :-)
  12. 6
    Håller med där. Jeanstights från H&M har räddat mig nu. Jag har dock inte behövt köpa mamma-jeanstights ännu även om magen är rätt stor för att vara v.14. Se till att köpa ett par med hög midja bara så du kan dra upp dem lite över naveln. Mycket skönt :-)
  13. Medlem sedan
    Feb 2010
    #7
    Svarta tights i cotton eller polyamide, H&M's mammalinne för 49.50 kr och Monkis/Week-days randiga stor t-shirts har varit en standard-outfit för mig på sistone. Tightsen är mina vanliga men som jag bytt ut resåren i till valfri vidd... Ja, midjan är ju i stort sett försvunnen. Vill man vara finare har jag långtunikor eller klänningar med löst bälte. Har rensat ut alla byxor och kjolar med åtsittande linning och kommer nog inte ha några förrän våren 2011 )
  14. 7
    Svarta tights i cotton eller polyamide, H&M's mammalinne för 49.50 kr och Monkis/Week-days randiga stor t-shirts har varit en standard-outfit för mig på sistone. Tightsen är mina vanliga men som jag bytt ut resåren i till valfri vidd... Ja, midjan är ju i stort sett försvunnen. Vill man vara finare har jag långtunikor eller klänningar med löst bälte. Har rensat ut alla byxor och kjolar med åtsittande linning och kommer nog inte ha några förrän våren 2011 )

Liknande trådar

  1. Mina kläder är för små!
    By maria umeå in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-01-09, 18:23
  2. Mina Me&I kläder är på väg
    By Svammelmamma in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 18:21
  3. Mina nya kläder
    By Emmylou in forum Hem & fritid
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 10:39
  4. Mina V&R kläder kom igår!
    By BigFatMama in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 22:50
  5. Less på mina kläder!
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 13:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar