Idag
_1008 Augustibarn
  1. 4:an
    #1

    Idag

    köpte jag mina första mammakläder, det blev ett par jeans på HM. Det ska bli så kul att ta på sig ett par vanliga jeans istället för tights som jag gått i sen jul... Eftersom det är tio år sen jag var gravid sist så har jag inga kläder kvar, så det blir nog mycket nytt. Men måste kolla med er har HM små stl? Jag har 42 annars i byxor brukar inte handla jeans på HM men på typ Lindex, men idag fick jag ta 46!! och det fanns ju inte större stl.
  2. 1
    Idag köpte jag mina första mammakläder, det blev ett par jeans på HM. Det ska bli så kul att ta på sig ett par vanliga jeans istället för tights som jag gått i sen jul... Eftersom det är tio år sen jag var gravid sist så har jag inga kläder kvar, så det blir nog mycket nytt. Men måste kolla med er har HM små stl? Jag har 42 annars i byxor brukar inte handla jeans på HM men på typ Lindex, men idag fick jag ta 46!! och det fanns ju inte större stl.
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Jag ser inte fram emot att dra på mig mammakläderna igen (sonen är 18 månader) så det här med att vara gravid känns väldigt bekant och mammakläder är episkt tråkiga... Mina mammakläder ligger på vinden, jag köpte inte så mycket förra gången så det mesta är nog ganska urtvättat. Usch. Men visst, det börjar synas nu så det är väl ingen återvändo :-)
    "Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others".

    Groucho Marx.
  4. 2
    Jag ser inte fram emot att dra på mig mammakläderna igen (sonen är 18 månader) så det här med att vara gravid känns väldigt bekant och mammakläder är episkt tråkiga... Mina mammakläder ligger på vinden, jag köpte inte så mycket förra gången så det mesta är nog ganska urtvättat. Usch. Men visst, det börjar synas nu så det är väl ingen återvändo :-)
  5. Anonym
    #3
    Jotack, jag provade ett par igår och höll på att smälla av när jag insåg att stl 42 var för små! Jag brukar ha 40 i vanliga fall och jag vill minnas att just mammakläder annars brukar vara ganska rymliga...(jag köpte inga byxor)
  6. 3
    Jotack, jag provade ett par igår och höll på att smälla av när jag insåg att stl 42 var för små! Jag brukar ha 40 i vanliga fall och jag vill minnas att just mammakläder annars brukar vara ganska rymliga...(jag köpte inga byxor)
  7. Anonym
    #4
    Jag har också köpt mama jeans på H&M, har storlek 40-42 och jag köpte storlek 42. Jeansen töjde sig vääääldigt mycket efter en dag så skulle kunnat ha en storlek mindre i just de byxorna.

    På Lindex har de större storlekar. Där får jag köpa 38-40 i byxor och ibland small i tröjor när jag får köpa large på H&M. Tcker att det är stor skillnad på dessa butiker...likadant med Kapphal där får man också köpa mindre storlekar!
  8. 4
    Jag har också köpt mama jeans på H&M, har storlek 40-42 och jag köpte storlek 42. Jeansen töjde sig vääääldigt mycket efter en dag så skulle kunnat ha en storlek mindre i just de byxorna.

    På Lindex har de större storlekar. Där får jag köpa 38-40 i byxor och ibland small i tröjor när jag får köpa large på H&M. Tcker att det är stor skillnad på dessa butiker...likadant med Kapphal där får man också köpa mindre storlekar!
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5

    Jag köpte

    mamma-jeanstights + ett par bomullsbyxor (typ cargo) på HM och jag köpte min vanliga storlek (sorry!). Jag provade andra jeans också där och min vanliga storlek funkade. Jag har även köpt ett Belly-belt till mina vanliga byxor men det funkar sådär.
    Det är inte så konstigt om man skulle dra en storlek större tycker jag. För vissa blir rumpa och lår bredare direkt och det är ju helt naturligt. Jag brukar mest få mage och lite bredare bak med tiden.
    Jag måste säga att de nya mammabyxorna sitter så mycket bättre än de äldre modeller jag har kvar sedan tidigare graviditeter. Provade de gamla också och de var mer formlösa, trista och jag kände mig såå icke-hot i dem.
    Amalia
  10. 5
    Jag köpte mamma-jeanstights + ett par bomullsbyxor (typ cargo) på HM och jag köpte min vanliga storlek (sorry!). Jag provade andra jeans också där och min vanliga storlek funkade. Jag har även köpt ett Belly-belt till mina vanliga byxor men det funkar sådär.
    Det är inte så konstigt om man skulle dra en storlek större tycker jag. För vissa blir rumpa och lår bredare direkt och det är ju helt naturligt. Jag brukar mest få mage och lite bredare bak med tiden.
    Jag måste säga att de nya mammabyxorna sitter så mycket bättre än de äldre modeller jag har kvar sedan tidigare graviditeter. Provade de gamla också och de var mer formlösa, trista och jag kände mig såå icke-hot i dem.
  11. Medlem sedan
    Jul 2009
    #6
    jag tycker det är superskönt med mammabyxor! köpte mina första för 2 v sedan också på HM, men varvar dem med gamla jeansen. Dock kan jag knappt knäppa dem längre, är i v 15 nu. Ska köpa fler, är jättekänslig för tryck på magen Känner mig dock mest tjock och fläskig, eftersom jag hade lite mage från start så ser det bara ut som mer fläsk, inte en gravidmage Måste vara mkt roligare att vara gravid om man hade platt, liten mage från start....
  12. 6
    jag tycker det är superskönt med mammabyxor! köpte mina första för 2 v sedan också på HM, men varvar dem med gamla jeansen. Dock kan jag knappt knäppa dem längre, är i v 15 nu. Ska köpa fler, är jättekänslig för tryck på magen Känner mig dock mest tjock och fläskig, eftersom jag hade lite mage från start så ser det bara ut som mer fläsk, inte en gravidmage Måste vara mkt roligare att vara gravid om man hade platt, liten mage från start....

Liknande trådar

  1. Räddar vi för många idag sjuka idag?
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 14:18
  2. Nu lämnar jag er för idag, tack för idag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 17:37
  3. Tack för idag, slut för idag!
    By -Tess- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 23:24
  4. Tack för idag, slut för idag
    By sterna in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 15:40
  5. tack för idag. slut för idag....
    By rutansmamma+bf 6/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 13:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar