när börjar man öka i vikt??
_1008 Augustibarn
  1. Anonym
    #1

    när börjar man öka i vikt??

    Är i vecka 13 och har inte gått upp något,är det normalt?... när är det egentligen dags att det börjar, eller kommer det säga boom för mej på en vecka sen..?
  2. 1
    när börjar man öka i vikt?? Är i vecka 13 och har inte gått upp något,är det normalt?... när är det egentligen dags att det börjar, eller kommer det säga boom för mej på en vecka sen..?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Det är ganska normalt att man inte går upp i början, speciellt om man mår illa. Själv har jag än så länge gått ner 4 kg sedan jag blev gravid. Och jag äter, så det är inte det som är problemet, men jag äter mer frukt och grönsaker än vad jag brukar göra, och mindre sötsaker för det är jag inte sugen på. Kilona kommer nog snart nog ändå, vi börjar ju komma in i en period nu då bebisen börjar växa mer och mer....
  4. 2
    Det är ganska normalt att man inte går upp i början, speciellt om man mår illa. Själv har jag än så länge gått ner 4 kg sedan jag blev gravid. Och jag äter, så det är inte det som är problemet, men jag äter mer frukt och grönsaker än vad jag brukar göra, och mindre sötsaker för det är jag inte sugen på. Kilona kommer nog snart nog ändå, vi börjar ju komma in i en period nu då bebisen börjar växa mer och mer....
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Öh, förra graviditeten gick jag upp det mesta under de första fyra månaderna men jag startade på en väldigt låg BMI så det var väl kroppens sätt att bulla upp inför graviditeteten.... Jag gick upp 11 kilo sammanlagt. Denna gången ser det ut att bli betydligt mer, för det första så startade jag +4 kilo från förra gången och sen är jag redan värsta tjockisen i vecka 14 så jag räknar med att landa på +20 kilo någonstans. Jag har dock börjat lägga undan slantar till en PT som skall få ordning på härligheten i höst sen :-)
    "Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others".

    Groucho Marx.
  6. 3
    Öh, förra graviditeten gick jag upp det mesta under de första fyra månaderna men jag startade på en väldigt låg BMI så det var väl kroppens sätt att bulla upp inför graviditeteten.... Jag gick upp 11 kilo sammanlagt. Denna gången ser det ut att bli betydligt mer, för det första så startade jag +4 kilo från förra gången och sen är jag redan värsta tjockisen i vecka 14 så jag räknar med att landa på +20 kilo någonstans. Jag har dock börjat lägga undan slantar till en PT som skall få ordning på härligheten i höst sen :-)

Liknande trådar

  1. Börjar veckan med en vikt
    By "Es mamma" in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 17:35
  2. När börjar man gå upp i vikt?
    By -Helena- in forum _1007 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 18:46
  3. Det börjar bra !
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 21:10
  4. Mina vikt framgångar börjar komma
    By camilla_73 in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 20:24
  5. När börjar man "rasa" i vikt???
    By Katarina in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 19:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar