Svar till alla:
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Svar till alla:

    Ni är så oändligt snälla som svarar lite medkännande. Jag vet att jag alltid sagt att barn inte blir som man gör dem, utan de är sina egna individer, men det är svårt att bara slå ifrån sig all skuld. Man vill ju ha ansvarstagande, empatiska barn som går en ljus framtid till mötes. När man då ser motsatsen så blir man ju minst sagt bedrövad. Är allt verkligen en mognadsfråga? Vissa egenskaper borde nog ligga i människan från början, och när det då inte verkar göra det så vill man slita sitt hår och grina (för det gör ju saken mycket bättre).
    Tack för era svar.
  2. 1
    Svar till alla: Ni är så oändligt snälla som svarar lite medkännande. Jag vet att jag alltid sagt att barn inte blir som man gör dem, utan de är sina egna individer, men det är svårt att bara slå ifrån sig all skuld. Man vill ju ha ansvarstagande, empatiska barn som går en ljus framtid till mötes. När man då ser motsatsen så blir man ju minst sagt bedrövad. Är allt verkligen en mognadsfråga? Vissa egenskaper borde nog ligga i människan från början, och när det då inte verkar göra det så vill man slita sitt hår och grina (för det gör ju saken mycket bättre).
    Tack för era svar.
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Mäh. Jag är inte uppmärksamhetstörstande. Jag kan bara inte efter sju år på AFF svara i en tråd. I´m a slow learner.
  4. 2
    Mäh. Jag är inte uppmärksamhetstörstande. Jag kan bara inte efter sju år på AFF svara i en tråd. I´m a slow learner.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Men du, även solen har sina fläckar o då tänkte jag inte bara på dig utan även på sonen, alla har väl sina svackor o mindre smickrande perioder i sitt liv, vi kan varken begära att vi själva el våra barn ska vara perfekta jämt. Ta ett ordentligt snack med honom, fråga varför det blivit som det nu blivit o vad han tror skulle göra situationen bättre.. Kram på dig!
  6. 3
    Men du, även solen har sina fläckar o då tänkte jag inte bara på dig utan även på sonen, alla har väl sina svackor o mindre smickrande perioder i sitt liv, vi kan varken begära att vi själva el våra barn ska vara perfekta jämt. Ta ett ordentligt snack med honom, fråga varför det blivit som det nu blivit o vad han tror skulle göra situationen bättre.. Kram på dig!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Mycket är både en mognads och personlighetsfråga. Jag har två barn. Den ene är snäll, omtänktsam och artig och den andra är inte.
  8. 4
    Mycket är både en mognads och personlighetsfråga. Jag har två barn. Den ene är snäll, omtänktsam och artig och den andra är inte.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Nej, du är väldigt spot on. Jag försöker tänka och analysera allt hela tiden, och jag är medveten om att jag emellanåt ställer höga krav. Å andra sidan när jag rycker på axlarna och menar att något inte är så farligt (som att skriva med blyerts på en vägg) så slår skolan på stora trumman. Jag vacklar hit och dit. Ena gånger känner jag att har för höga krav, nästa gång att kraven är för låga. Jag tror jag ska gå till en psykolog själv.
  10. 5
    Nej, du är väldigt spot on. Jag försöker tänka och analysera allt hela tiden, och jag är medveten om att jag emellanåt ställer höga krav. Å andra sidan när jag rycker på axlarna och menar att något inte är så farligt (som att skriva med blyerts på en vägg) så slår skolan på stora trumman. Jag vacklar hit och dit. Ena gånger känner jag att har för höga krav, nästa gång att kraven är för låga. Jag tror jag ska gå till en psykolog själv.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Hur gammalt är ditt barn förresten? Mellan 13 och 25 utvecklas frontalloben(där bl.a. medkänsla finns) och det bildas massor med nya synapser och kopplingar i hjärnan och emellanåt blir det kortslutning.

    Många 16åringar tycker föräldrarna är skit o pest medan 19åringarna gillar dem
  12. 6
    Hur gammalt är ditt barn förresten? Mellan 13 och 25 utvecklas frontalloben(där bl.a. medkänsla finns) och det bildas massor med nya synapser och kopplingar i hjärnan och emellanåt blir det kortslutning.

    Många 16åringar tycker föräldrarna är skit o pest medan 19åringarna gillar dem
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Det tror jag nog inte du behöver (även om jag annars tror att vi alla kan behöva en shrink då o då) . Det kanske inte är det värsta jag hört talas om men visst, jag skulle inte acceptera att mina barn ritade på väggen hemma heller. Du får nog backa upp skolan i detta o se till att sonen ställer tillrätta igen, fram m suddigummet bara!
  14. 7
    Det tror jag nog inte du behöver (även om jag annars tror att vi alla kan behöva en shrink då o då) . Det kanske inte är det värsta jag hört talas om men visst, jag skulle inte acceptera att mina barn ritade på väggen hemma heller. Du får nog backa upp skolan i detta o se till att sonen ställer tillrätta igen, fram m suddigummet bara!

Liknande trådar

  1. Svar till ALLA, Del 2
    By Sonjimus in forum _05 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 10:09
  2. Svar till ALLA, Del 1
    By Sonjimus in forum _05 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 10:05
  3. svar till alla om choklad till hund
    By Valerina in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 09:14
  4. Svar till alla
    By Mari in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 21:01
  5. Svar till alla.
    By Alyssa m Adie+Bebis v.25 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 09:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar