Lillebror är här!
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Lillebror är här!

    Folke föddes i tisdags kväll, kl 22.03. 54cm lång och 4500g. Vi kom hem igår, och det är så skönt att vara hemma.

    Och han la sig med huvudet ner alldeles innan vändningsförsöket, så jag slapp vändningen i alla fall. Sedan tog de hål på hinnorna så vattnet gick så han inte skulle snurra på sig igen.

    Lite kul är det att alla mina tre barn är förlösta av samma barnmorska.... Hon började sitt pass vid nio på kvällen, så när hon väl kom så gick det undan....
  2. 1
    Lillebror är här! Folke föddes i tisdags kväll, kl 22.03. 54cm lång och 4500g. Vi kom hem igår, och det är så skönt att vara hemma.

    Och han la sig med huvudet ner alldeles innan vändningsförsöket, så jag slapp vändningen i alla fall. Sedan tog de hål på hinnorna så vattnet gick så han inte skulle snurra på sig igen.

    Lite kul är det att alla mina tre barn är förlösta av samma barnmorska.... Hon började sitt pass vid nio på kvällen, så när hon väl kom så gick det undan....
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Grattis till sonen! Vad roligt att han är här och att allt har gått bra. Skönt att han vände sig av sig själv.

    Hur gick förlossningen? Hade du någon med dig? Hoppas att du får må bra nu. Ta hand om dig och din lille pojk. Kram
  4. 2
    Grattis till sonen! Vad roligt att han är här och att allt har gått bra. Skönt att han vände sig av sig själv.

    Hur gick förlossningen? Hade du någon med dig? Hoppas att du får må bra nu. Ta hand om dig och din lille pojk. Kram
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3

    Grattis till lillebror!

    Jag hoppas att ni myser riktigt ordentligt nu
    Have fun!

    Mamma till tre, L-0309, I-0502, S-0709
  6. 3
    Grattis till lillebror! Jag hoppas att ni myser riktigt ordentligt nu
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Grattis till lillebror! Skönt att du slapp ett sista vändningsförsök!

    Undrar som Trixie, hade du någon med dig? Har du någon hjälp/avlastning nu av någon vän/släktning etc? Hoppas att ni alla mår bra!
  8. 4
    Grattis till lillebror! Skönt att du slapp ett sista vändningsförsök!

    Undrar som Trixie, hade du någon med dig? Har du någon hjälp/avlastning nu av någon vän/släktning etc? Hoppas att ni alla mår bra!
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Tack så mycket!

    Vi mår bara bra. Folke sover och äter. Hugo och Alicia är så stolta över lillebror.

    Min syster var med under förlossningen, och det kändes jättebra, var lite (eller mycket..) orolig för det innan, men det var så skönt att ha henne med. Och nu har jag min mamma här som hjälper till. Känns bra att ha lite hjälp hemma första tiden.

    Så allting löste sig till slut, även om det för ett tag sedan inte alls kändes så.
  10. 5
    Tack så mycket!

    Vi mår bara bra. Folke sover och äter. Hugo och Alicia är så stolta över lillebror.

    Min syster var med under förlossningen, och det kändes jättebra, var lite (eller mycket..) orolig för det innan, men det var så skönt att ha henne med. Och nu har jag min mamma här som hjälper till. Känns bra att ha lite hjälp hemma första tiden.

    Så allting löste sig till slut, även om det för ett tag sedan inte alls kändes så.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Stort grattis till lillebror! Mysigt!
  12. 6
    Stort grattis till lillebror! Mysigt!
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    Stort grattis!

    Vi pratade faktiskt om dig precis häromdagen och undrade hur det hade gått. Fint namn har han fått också den stora lilla krabaten. :-)
  14. 7
    Stort grattis! Vi pratade faktiskt om dig precis häromdagen och undrade hur det hade gått. Fint namn har han fått också den stora lilla krabaten. :-)
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Grattis!

    Vad skönt att han tog sitt förnuft till fånga och vände på sig! Grattis till bebis!
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  16. 8
    Grattis! Vad skönt att han tog sitt förnuft till fånga och vände på sig! Grattis till bebis!

Liknande trådar

  1. Lillebror är här
    By Johanna_74 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 20:17
  2. Mer Lillebror...
    By *Tovan 1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 09:46
  3. Lillebror är här nu!
    By Älvan in forum _0806 Junibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 18:31
  4. Lillebror är här!
    By -Lisa- in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 14:42
  5. Lillebror är här!
    By -Lisa- in forum _0607 Julibarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 22:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar