Dagis klarar ej att hålla öppet
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Dagis klarar ej att hålla öppet

    Vi bor i Sverige - det ÄR vinter varje år men lika förvånade blir vi när SNÖKAOSet kommer. I dag står tunnebanan still ( ovan jord ) i Stockholm så pedagogerna kan inte komma till dagis så i morse blev vi uppringda och ombedda att stanna hemma med våra barn. Hade sett fram emot att få sova i kapp lite nu på fm när dottern inte skulle vara hemma , men nu blir det att ta fram pyssel , målarfärg och baka i em. Jättemysigt iofs men jag är riktigt riktigt trött efter en pissnatt ! ( gnäll gnäll - ja jag vet )
    Bra att jag har en espressomaskin hemma , den kommer att gå varm MEN det får inte bli något kaffe efter 16 för då blir det ingen sömn alls för lille bror som blir koffein "hög" ! Har beställt de-caf kapslar så att jag kan njuta av mitt kaffe utan dåligt samvete
    Det var 18- minus i morse by the way...
  2. 1
    Dagis klarar ej att hålla öppet Vi bor i Sverige - det ÄR vinter varje år men lika förvånade blir vi när SNÖKAOSet kommer. I dag står tunnebanan still ( ovan jord ) i Stockholm så pedagogerna kan inte komma till dagis så i morse blev vi uppringda och ombedda att stanna hemma med våra barn. Hade sett fram emot att få sova i kapp lite nu på fm när dottern inte skulle vara hemma , men nu blir det att ta fram pyssel , målarfärg och baka i em. Jättemysigt iofs men jag är riktigt riktigt trött efter en pissnatt ! ( gnäll gnäll - ja jag vet )
    Bra att jag har en espressomaskin hemma , den kommer att gå varm MEN det får inte bli något kaffe efter 16 för då blir det ingen sömn alls för lille bror som blir koffein "hög" ! Har beställt de-caf kapslar så att jag kan njuta av mitt kaffe utan dåligt samvete
    Det var 18- minus i morse by the way...
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    ja helt otroligt att dt blir så lamslaget allt. Min son fick vara hemma men bara för att vi inte kunde starta bilen! Här var det -22 i morse! hoppas att du kan ta igen sömnen sedan.
  4. 2
    ja helt otroligt att dt blir så lamslaget allt. Min son fick vara hemma men bara för att vi inte kunde starta bilen! Här var det -22 i morse! hoppas att du kan ta igen sömnen sedan.
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Jobbigt!
    Jag vill kommentera en sak med kaffet bara: koffein har en halveringstid på drygt 90 timmar i en spädbarnskropp, mot ca 4 timmar i en vuxenkropp. Man behöver alltså hålla upp med koffeinet i en vecka ungefär innan det är ute ur barnets system, några timmar räcker inte tyvärr... Hoppas dina decaf kommer snart!
  6. 3
    Jobbigt!
    Jag vill kommentera en sak med kaffet bara: koffein har en halveringstid på drygt 90 timmar i en spädbarnskropp, mot ca 4 timmar i en vuxenkropp. Man behöver alltså hålla upp med koffeinet i en vecka ungefär innan det är ute ur barnets system, några timmar räcker inte tyvärr... Hoppas dina decaf kommer snart!
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Vilken skillnad, visste inte att det tog så lång tid och hade fått helt annan ingo från bvc......Betyder det inget kaffe alls när man ammar ???
    Decaf kommer i morgon och jag dricker redan nu mycket mindre kaffe än förr
  8. 4
    Vilken skillnad, visste inte att det tog så lång tid och hade fått helt annan ingo från bvc......Betyder det inget kaffe alls när man ammar ???
    Decaf kommer i morgon och jag dricker redan nu mycket mindre kaffe än förr
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Ingen mörk choklad då heller enl denna lista...http://se.babycenter.com/baby/youaft...breastfeeding/
  10. 5
    Ingen mörk choklad då heller enl denna lista...http://se.babycenter.com/baby/youaft...breastfeeding/
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6
    Det beror ju på om barnet reagerar på det eller inte. Mina barn har tack och lov klarat både kaffe och choklad bra...
  12. 6
    Det beror ju på om barnet reagerar på det eller inte. Mina barn har tack och lov klarat både kaffe och choklad bra...

Liknande trådar

  1. Har dagis öppet 7-17 generellt?
    By azza in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 22:40
  2. Dagis klarar ej att vara öppet....
    By honhan in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 15:08
  3. öppet på helgen-dagis i
    By kattis,moa o gustav in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 22:19
  4. Öppet hus på dagis idag...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 16:33
  5. Om att hålla kvar ett barn på dagis
    By gärna anonym just nu.. in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 11:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar