Skulle ni flyga i vecka 33?
_1004 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Skulle ni flyga i vecka 33?

    Hej!
    Ska på jobbresa till Göteborg i morgon (bor i Stockholm). Eftersom det är sådana problem med SJ så har min chef bokat flyg istället. Men flygbolaget säger att man är inte är försäkrad efter vecka 32. Så å ena sidan; en onödig risk att ta att flyga oförsäkrad. Å andra sidan, hur mycket kan hända på en timmes flygning till GBG.

    Hur skulle ni göra?
    Kram!
  2. 1
    Skulle ni flyga i vecka 33? Hej!
    Ska på jobbresa till Göteborg i morgon (bor i Stockholm). Eftersom det är sådana problem med SJ så har min chef bokat flyg istället. Men flygbolaget säger att man är inte är försäkrad efter vecka 32. Så å ena sidan; en onödig risk att ta att flyga oförsäkrad. Å andra sidan, hur mycket kan hända på en timmes flygning till GBG.

    Hur skulle ni göra?
    Kram!
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Hur nödvändig är resan? Jag hade nog ändå undvikit om det gick. Är det en arbetsresa kan du kolla om inte din arbetsgivare har ngn försäkringstäckning? (Det handlar väl om att täcka kostnader om planet måste nödlanda för att du föder antar jag)
  4. 2
    Hur nödvändig är resan? Jag hade nog ändå undvikit om det gick. Är det en arbetsresa kan du kolla om inte din arbetsgivare har ngn försäkringstäckning? (Det handlar väl om att täcka kostnader om planet måste nödlanda för att du föder antar jag)
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Jag flög så sent under min förra graviditet och skulle göra det igen. Det är inte farligt att flyga som gravid och att förlossningen skulle starta och att du dessutom skulle hinna föda bebisen under den knappa timmen du är i luften låter rätt osannolikt. Vilket bolag ska ni flyga med? Om de godkänner att du flyger, vilket iaf SAS gör fram till vecka 36 på korta flygningar, ser de dig som en vanlig passagerare och kan inte kräva att du ska betala en eventuell nödlandning, det kan dock vara en god idé att ha med en journalkopia som bekräftar hur långt gången du är, samt att det inte är en riskgraviditet.
  6. 3
    Jag flög så sent under min förra graviditet och skulle göra det igen. Det är inte farligt att flyga som gravid och att förlossningen skulle starta och att du dessutom skulle hinna föda bebisen under den knappa timmen du är i luften låter rätt osannolikt. Vilket bolag ska ni flyga med? Om de godkänner att du flyger, vilket iaf SAS gör fram till vecka 36 på korta flygningar, ser de dig som en vanlig passagerare och kan inte kräva att du ska betala en eventuell nödlandning, det kan dock vara en god idé att ha med en journalkopia som bekräftar hur långt gången du är, samt att det inte är en riskgraviditet.
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    Vad är det för bolag? Med sas får du flyga fram tom v 3 utan läkarintyg. Jag flög i v 31 och det var inga problem. Det är inte farligt i sig att flyga, däremot är det inte lämpligt att flyga längre sträckor i slutet av graviditeten i fall förlossningen skulle starta.

    Kolla igen med flygbolaget, stämmer det verkligen med v32??? Låter otroligt tidigt tycker jag.

    Har graviditeten varit utan komplikatioenr kan du nog vara säker på att inget händer, hör med bm om du är osäker.

    Lycka till
  8. 4
    Vad är det för bolag? Med sas får du flyga fram tom v 3 utan läkarintyg. Jag flög i v 31 och det var inga problem. Det är inte farligt i sig att flyga, däremot är det inte lämpligt att flyga längre sträckor i slutet av graviditeten i fall förlossningen skulle starta.

    Kolla igen med flygbolaget, stämmer det verkligen med v32??? Låter otroligt tidigt tycker jag.

    Har graviditeten varit utan komplikatioenr kan du nog vara säker på att inget händer, hör med bm om du är osäker.

    Lycka till
  9. Medlem sedan
    Oct 2009
    #5
    de flesta bolagen tillåter att gravida flyger fram till 4v innan bf men många kräver från v28 ett läkarintyg som säger att det är ok att flyga.

    kolla med ditt eget försäkringsbolag vad som gäller, din försäkring gäller ju i hela landet.

    själv tänkte jag flyga utomlands men var tvungen att ändra mig pga att försäkringen endast gäller inom sverige... hur som helst hade det varit ok för mig att flyga inrikes så länge det är mer än 4v kvar till bf.
  10. 5
    de flesta bolagen tillåter att gravida flyger fram till 4v innan bf men många kräver från v28 ett läkarintyg som säger att det är ok att flyga.

    kolla med ditt eget försäkringsbolag vad som gäller, din försäkring gäller ju i hela landet.

    själv tänkte jag flyga utomlands men var tvungen att ändra mig pga att försäkringen endast gäller inom sverige... hur som helst hade det varit ok för mig att flyga inrikes så länge det är mer än 4v kvar till bf.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    tillväxt-ul med 3d

    Tillväxt-ul idag och allt såg bra ut . Bebis väger ca 1700 gram i v. 31+1 vilket låg bara strax under medel...så det lär bli mellan 3-3,5 kg den här gången också. Bebis var dock inte alls samarbetsvillig när det gällde att få fina 3d-bilder...hade både navelsträng och händer för ansiktet...men jag har lagt in ett par bilder i mitt galleri iaf om ni vill kika Och...det är nu helt klart att det är en flicka...så det blir en LISA.
    Moderkakan låg dock inte helt bra och hon ligger i säte så vi får väl se om detta hinner ändra sig inom 9 veckor...ska på en kontroll till om 2 veckor för att kolla moderkakan.
    Så skönt att ha detta avklarat
    Mamma till Max född 8/11 2003, Felix född 25/2 2006 och Lisa född 27/4 2010 .
  12. 6
    tillväxt-ul med 3d Tillväxt-ul idag och allt såg bra ut . Bebis väger ca 1700 gram i v. 31+1 vilket låg bara strax under medel...så det lär bli mellan 3-3,5 kg den här gången också. Bebis var dock inte alls samarbetsvillig när det gällde att få fina 3d-bilder...hade både navelsträng och händer för ansiktet...men jag har lagt in ett par bilder i mitt galleri iaf om ni vill kika Och...det är nu helt klart att det är en flicka...så det blir en LISA.
    Moderkakan låg dock inte helt bra och hon ligger i säte så vi får väl se om detta hinner ändra sig inom 9 veckor...ska på en kontroll till om 2 veckor för att kolla moderkakan.
    Så skönt att ha detta avklarat
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Oj, hamnade detta här...skulle ju vara ett separat inlägg
  14. 7
    Oj, hamnade detta här...skulle ju vara ett separat inlägg
  15. Medlem sedan
    Aug 2009
    #8
    Tack för era svar!
    Jag flög inte, utan tåg tåget. FIck "bara" vänta två timmar på Centralen.
  16. 8
    Tack för era svar!
    Jag flög inte, utan tåg tåget. FIck "bara" vänta två timmar på Centralen.

Liknande trådar

  1. Flyga i vecka 34
    By Clownis in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 19:51
  2. Skulle ni flyga i v 30?
    By Tissla in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 18:34
  3. Flyga vecka 29
    By Willesmor in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 20:52
  4. Flyga gravid i vecka 29
    By Willesmor in forum Resesnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 16:23
  5. Flyga i vecka 35 eller 36?
    By Åsa U in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 10:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar