Hur mår alla?
_1008 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Hur mår alla?

    Jag börjar nog närma mig den där preioden i mitten då man faktiskt mår som bäst tror jag. Illamåendet har nästan helt försvunnit, lite sitter i på kvällarna, och fogarna håller sig lugna så länge jag inte är ute och knallar för mycket.. (jag glömmer ju jämnt mitt bälte...)

    Och nästa vecka är det redan dags för UL. Ska bli så kul!! Hoppas de kan se kön, annars får vi jaga UL privat för att kolla. Vi vill veta!!

    Så ja, nu ska jag försöka njuta iaf i några veckor, innan man får halsbränna och en bebisrumpa upp i revbenen så man inte kan andas!!!
    Har Adrian född -02 och Moa -05 samt bf juli 2010.

    It´s nice to be important, but it´s more important to be nice!
  2. 1
    Hur mår alla? Jag börjar nog närma mig den där preioden i mitten då man faktiskt mår som bäst tror jag. Illamåendet har nästan helt försvunnit, lite sitter i på kvällarna, och fogarna håller sig lugna så länge jag inte är ute och knallar för mycket.. (jag glömmer ju jämnt mitt bälte...)

    Och nästa vecka är det redan dags för UL. Ska bli så kul!! Hoppas de kan se kön, annars får vi jaga UL privat för att kolla. Vi vill veta!!

    Så ja, nu ska jag försöka njuta iaf i några veckor, innan man får halsbränna och en bebisrumpa upp i revbenen så man inte kan andas!!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2

    Ganska så bra.

    Jag har iofs mått ganska bra hela tiden, är i vecka 15+1 eller 14+5, beroende på vilket UL jag ska gå på. Hoppas få klarhet på det vid RUL i mars
    Jag har aldrig mått speciellt illa, bara lite på kvällarna. Jag har mest känt av den hemska tröttheten plus att jag har väldigt ont i ena höften de senaste 4 veckorna.
    Men just nu är jag väldigt känslig, börjar storböla för minsta lilla.
    Nån som känner igen sej i det?
    Och sen har jag haft väldigt ont huvudet den sista tiden, men jag har läst här att det är flera som har det så.
  4. 2
    Ganska så bra. Jag har iofs mått ganska bra hela tiden, är i vecka 15+1 eller 14+5, beroende på vilket UL jag ska gå på. Hoppas få klarhet på det vid RUL i mars
    Jag har aldrig mått speciellt illa, bara lite på kvällarna. Jag har mest känt av den hemska tröttheten plus att jag har väldigt ont i ena höften de senaste 4 veckorna.
    Men just nu är jag väldigt känslig, börjar storböla för minsta lilla.
    Nån som känner igen sej i det?
    Och sen har jag haft väldigt ont huvudet den sista tiden, men jag har läst här att det är flera som har det så.
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Jag mår rätt okej.. får ha bilen till och från dagis så fogarna håller sig i styr Däremot har jag haft en envis förkylning nu i tre veckor som jag börjar bli grymt trött på! Jaja, jag får väl vara nöjd för att bihåleinflammationen i alla fall är över.

    Men i övrigt ska jag inte klaga!!
    www.sofis.se
    Elis 080104 ♥ Minna 100712
  6. 3
    Jag mår rätt okej.. får ha bilen till och från dagis så fogarna håller sig i styr Däremot har jag haft en envis förkylning nu i tre veckor som jag börjar bli grymt trött på! Jaja, jag får väl vara nöjd för att bihåleinflammationen i alla fall är över.

    Men i övrigt ska jag inte klaga!!
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    Vad skönt att du mår bra! Kul också med ultraljudet nästa vecka! Spännande. Är det ett sånt där "hålla-ihop-bäckenet-bälte" du har?

    Jag mår sådär alltså. Illamåendet har lagt sig, men är äcklad av det mesta och har sällan matlust alls. Är enormt trött nästan jämt och känner av fogarna mycket redan.. Är extremt dålig i nacken och ryggen, så livet leker inte direkt (har gammal nackskada som inte verkar gilla att kroppen är gravid alls). Ont, ont, ont.

    Men ja, som förstagångsgravid är det spännande att jag nu fått lite gravidmage och kul att det bara är 3 veckor kvar tills ultraljud Hoppas jag kommer in i en sån där period som du beskriver, då man mår som bäst
  8. 4
    Vad skönt att du mår bra! Kul också med ultraljudet nästa vecka! Spännande. Är det ett sånt där "hålla-ihop-bäckenet-bälte" du har?

    Jag mår sådär alltså. Illamåendet har lagt sig, men är äcklad av det mesta och har sällan matlust alls. Är enormt trött nästan jämt och känner av fogarna mycket redan.. Är extremt dålig i nacken och ryggen, så livet leker inte direkt (har gammal nackskada som inte verkar gilla att kroppen är gravid alls). Ont, ont, ont.

    Men ja, som förstagångsgravid är det spännande att jag nu fått lite gravidmage och kul att det bara är 3 veckor kvar tills ultraljud Hoppas jag kommer in i en sån där period som du beskriver, då man mår som bäst
  9. Medlem sedan
    Apr 2009
    #5
    Jag har börjat må bättre.. Slutade med rinexin och har blivit bättre i bihålorna. Peppar peppar, tror att förkylningen har börjat ge med sig. Har ont i svanken. Jag vill börja med vattengympa, men ska vänta nga dagar så att jag är frisk.

    Idag fick jag kallelse till UL. Längtar....

    Vill att det ska bli en underbar vår så man kan fara ut och grilla.
  10. 5
    Jag har börjat må bättre.. Slutade med rinexin och har blivit bättre i bihålorna. Peppar peppar, tror att förkylningen har börjat ge med sig. Har ont i svanken. Jag vill börja med vattengympa, men ska vänta nga dagar så att jag är frisk.

    Idag fick jag kallelse till UL. Längtar....

    Vill att det ska bli en underbar vår så man kan fara ut och grilla.
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Jamen ja, jag som är ändå är hemma och utan jobb nu skulle ju verkligen ha tid att gå på vattengympa! Sk genast leta rätt på nån sådan här i närheten.. fasen så skönt det skulle vara!!! Att jag inte tänkt på det.. Det borde ju gå att hitta nån som hålls på dagtid!
  12. 6
    Jamen ja, jag som är ändå är hemma och utan jobb nu skulle ju verkligen ha tid att gå på vattengympa! Sk genast leta rätt på nån sådan här i närheten.. fasen så skönt det skulle vara!!! Att jag inte tänkt på det.. Det borde ju gå att hitta nån som hålls på dagtid!
  13. Filliduttan
    #7
    Absolut! Igår satt jag vid köksbordet och bölade, helt utan anledning, haha! Och det har börjat nu, innan har jag inte känt av några humörsvängningar öh...
  14. 7
    Absolut! Igår satt jag vid köksbordet och bölade, helt utan anledning, haha! Och det har börjat nu, innan har jag inte känt av några humörsvängningar öh...
  15. Filliduttan
    #8
    Jag mår bra =)
    Illamåendet har försvunnit nästan helt, har bara avsmak för mkt, men det är ju bara att låta bli att äta det man inte vill ha =) Känner mig piggare också, även om jag blir trött pangbom på kvällen, så kommer det lite senare nu och jag är piggare på dagarna..
    Inga andra krämpor än så länge, men väntar mig senare, ichias, halsbränna och jobbiga sammandragningar, det är så jag haft med tidigare graviditeter. Så jag försöker också att verkligen njuta av det här nu!
    Jag har inte känt av bebben än, men hoppas göra det inom de närmsat veckorna..*längtar*

    Ha det gott allihop, och klappa magarna!
  16. 8
    Jag mår bra =)
    Illamåendet har försvunnit nästan helt, har bara avsmak för mkt, men det är ju bara att låta bli att äta det man inte vill ha =) Känner mig piggare också, även om jag blir trött pangbom på kvällen, så kommer det lite senare nu och jag är piggare på dagarna..
    Inga andra krämpor än så länge, men väntar mig senare, ichias, halsbränna och jobbiga sammandragningar, det är så jag haft med tidigare graviditeter. Så jag försöker också att verkligen njuta av det här nu!
    Jag har inte känt av bebben än, men hoppas göra det inom de närmsat veckorna..*längtar*

    Ha det gott allihop, och klappa magarna!
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Gaaahhh, jag mår SÅ ILLA! Kräktes på jobbet idag. Inget vidare. Kan inte få i mig något, allt kommer upp. FY, jag här urless på det här, har mått som en räka sedan nyårsafton och det verkar inte bli bättre. Förra graviditeten mådde jag inte illa alls.
    "Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others".

    Groucho Marx.
  18. 9
    Gaaahhh, jag mår SÅ ILLA! Kräktes på jobbet idag. Inget vidare. Kan inte få i mig något, allt kommer upp. FY, jag här urless på det här, har mått som en räka sedan nyårsafton och det verkar inte bli bättre. Förra graviditeten mådde jag inte illa alls.
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10
    Men har du testat nån medicin mot illamåendet? Jag har ju testat runt lite bland det som finns att få, och även om det inte går att ta bort illamåendet helt, så går det absolut att ta bort udden av det.. Postafen finns ju men är rätt blahablaha, senhar du lergigan comp som jag har använt mig av mest, När det var som värst hade jag torecan suppar, gissar att dessa är ovärdeliga om man kräks mkt..
    Sen finns även primperan, men de vart jag lite skakig av, så de hoppade jag över..
  20. 10
    Men har du testat nån medicin mot illamåendet? Jag har ju testat runt lite bland det som finns att få, och även om det inte går att ta bort illamåendet helt, så går det absolut att ta bort udden av det.. Postafen finns ju men är rätt blahablaha, senhar du lergigan comp som jag har använt mig av mest, När det var som värst hade jag torecan suppar, gissar att dessa är ovärdeliga om man kräks mkt..
    Sen finns även primperan, men de vart jag lite skakig av, så de hoppade jag över..
  21. Medlem sedan
    Nov 2007
    #11

    Helt ok

    Mår ok nu, illamåendet nästan helt borta. Har dock haft en del problem med huvudvärk under en längre tid. Trött och ett jäkla temperament! Äter ofta och funderar mycket på vad som ska ätas härnäst. Inget i fogarna ännu, vilket känns bra eftersom det kom rätt tidigt med barn 2 och 3.
    Amalia
  22. 11
    Helt ok Mår ok nu, illamåendet nästan helt borta. Har dock haft en del problem med huvudvärk under en längre tid. Trött och ett jäkla temperament! Äter ofta och funderar mycket på vad som ska ätas härnäst. Inget i fogarna ännu, vilket känns bra eftersom det kom rätt tidigt med barn 2 och 3.
  23. Medlem sedan
    Jan 2005
    #12
    Hej

    Nu mår jag bättre, hade en down period nu i helgen där jag började blöda, men åkte in och kollade upp det och det var ingen fara.
    Är väldigt trött hela tiden skulle kunna sova alla 24 timmar om jag fick.
  24. 12
    Hej

    Nu mår jag bättre, hade en down period nu i helgen där jag började blöda, men åkte in och kollade upp det och det var ingen fara.
    Är väldigt trött hela tiden skulle kunna sova alla 24 timmar om jag fick.
  25. Medlem sedan
    Dec 2009
    #13
    Mycket bra faktiskt! Jag har blivit stor om magen och det känns redan lite tungt. Alla som har fött barn i min närhet skrattar rått och säger att det blir - mycket - värre Jag har köpt mina första graviditetsbyxor! Känns jättekul och jag njuter verkligen av magen! :-)
  26. 13
    Mycket bra faktiskt! Jag har blivit stor om magen och det känns redan lite tungt. Alla som har fött barn i min närhet skrattar rått och säger att det blir - mycket - värre Jag har köpt mina första graviditetsbyxor! Känns jättekul och jag njuter verkligen av magen! :-)

Liknande trådar

  1. Kollektivt tack för alla svar i alla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 19:50
  2. Jag vill i alla fall tacka er alla för
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-18, 23:39
  3. Godnatt alla singlar.. och alla andra
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 07:20
  4. Alla talar om överge men alla verkar ha
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 17:39
  5. kram på alla hjärtans dag till ALLA
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 16:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar