Mamma ratas...
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    Mamma ratas...

    ...Måns vägrar amma dagtid! Det är stört omöjligt att amma honom, han bara skriker och vänder bort huvudet. Tack och lov fungerar det bra med maten nu men inte lika bra med vatten till (efter) maten - försöker med både nappflaska, pipmugg med och utan ventil samt vanligt glas (i plast då...) men han sätter mest i halsen - han blir ju bättre och bättre på det men jag undrar ändå om han får i sig tillräckligt med vätska. Nattningsamningen fungerar än så länge och nattamning också, morgonen är lite si och så ibland ok ibland inte. Jag förstår ju att han tycker det är skojjigare att äta mat men jag hade en så bra plan med gröt till frukost, amning till mellis, mat till lunch amning till mellis etc. men det verkar inte som om Måns är med alls på de noterna... Så varje gång jag ammar nu tänker jag att det kanske är sista gången - gud så bitterljuvt......
  2. 1
    Mamma ratas... ...Måns vägrar amma dagtid! Det är stört omöjligt att amma honom, han bara skriker och vänder bort huvudet. Tack och lov fungerar det bra med maten nu men inte lika bra med vatten till (efter) maten - försöker med både nappflaska, pipmugg med och utan ventil samt vanligt glas (i plast då...) men han sätter mest i halsen - han blir ju bättre och bättre på det men jag undrar ändå om han får i sig tillräckligt med vätska. Nattningsamningen fungerar än så länge och nattamning också, morgonen är lite si och så ibland ok ibland inte. Jag förstår ju att han tycker det är skojjigare att äta mat men jag hade en så bra plan med gröt till frukost, amning till mellis, mat till lunch amning till mellis etc. men det verkar inte som om Måns är med alls på de noterna... Så varje gång jag ammar nu tänker jag att det kanske är sista gången - gud så bitterljuvt......
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Vill du sluta eller hade du tänkt amma längre än såhär? För många barn har ju en dipp i amningsintresset i den här åldern, om man fortsätter amma ändå när man kan brukar intresset komma tillbaka innan ettårsdagen. Annars är det ju ett bra tillfälle att sluta!
  4. 2
    Vill du sluta eller hade du tänkt amma längre än såhär? För många barn har ju en dipp i amningsintresset i den här åldern, om man fortsätter amma ändå när man kan brukar intresset komma tillbaka innan ettårsdagen. Annars är det ju ett bra tillfälle att sluta!
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3
    Tänkt och tänkt... nja, så fort man börjar med mat så känns det som om man får vara beredd på att det kan gå fort, jag vill nog egentligen delamma några månader till. Jag vet att jag sinar ganska fort men jag fortsätter att erbjuda bröstet så får vi väl se vad som händer! Tack för svar!
  6. 3
    Tänkt och tänkt... nja, så fort man börjar med mat så känns det som om man får vara beredd på att det kan gå fort, jag vill nog egentligen delamma några månader till. Jag vet att jag sinar ganska fort men jag fortsätter att erbjuda bröstet så får vi väl se vad som händer! Tack för svar!
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Men det är jätteovanligt att fritt ammade barn som inte får napp eller flaska helt väljer bort bröstet till förmån för fast föda. Så om man vill amma länge bör man undvika både napp och nappflaska (även med vatten till maten) och låta dem ta ut sugbehovet på mamman. Och om man inte vill amma mer än 8-10 månader typ är det ett jättebra sätt att få till ett mjukt avslut, att börja med välling i nappflaska...
  8. 4
    Men det är jätteovanligt att fritt ammade barn som inte får napp eller flaska helt väljer bort bröstet till förmån för fast föda. Så om man vill amma länge bör man undvika både napp och nappflaska (även med vatten till maten) och låta dem ta ut sugbehovet på mamman. Och om man inte vill amma mer än 8-10 månader typ är det ett jättebra sätt att få till ett mjukt avslut, att börja med välling i nappflaska...
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    Lucas får flaska....Har fått det senaste månaderna. Men ändå så har jag märkt samma sak som du. Att sedan vi började med mat så är flaskan inte alls så attraktiv längre. Det var länge sen han åt "hela" mängden som förr. Men jag antar att han blir mätt och är nöjd med den maten han får i sig. Annars hade dom nog sagt ifrån.
  10. 5
    Lucas får flaska....Har fått det senaste månaderna. Men ändå så har jag märkt samma sak som du. Att sedan vi började med mat så är flaskan inte alls så attraktiv längre. Det var länge sen han åt "hela" mängden som förr. Men jag antar att han blir mätt och är nöjd med den maten han får i sig. Annars hade dom nog sagt ifrån.
  11. Medlem sedan
    Oct 2009
    #6
    jaa känner igen det. Anton älskar mat och blir mätt på det, ändå försöker jag ge honom bröst efter gröten och maten till lunch för att bli av med trycket i brösten. Anton får vatten under måltiderna och han använder inte napp och ändå ammar han bra på kvällen och natten. Dock försöker jag dra ner på amningen eller vänja mina bröst till det sakta men säkert för jag vill nog sluta amma om en månad eller så.
  12. 6
    jaa känner igen det. Anton älskar mat och blir mätt på det, ändå försöker jag ge honom bröst efter gröten och maten till lunch för att bli av med trycket i brösten. Anton får vatten under måltiderna och han använder inte napp och ändå ammar han bra på kvällen och natten. Dock försöker jag dra ner på amningen eller vänja mina bröst till det sakta men säkert för jag vill nog sluta amma om en månad eller så.
  13. Medlem sedan
    Jan 2009
    #7
    Hurra! Idag har han ammat flera gånger! Inte så mycket men att han bara tar bröstet känns så himla bra! Jag är nog inte mentalt beredd på att sluta riktigt än...
  14. 7
    Hurra! Idag har han ammat flera gånger! Inte så mycket men att han bara tar bröstet känns så himla bra! Jag är nog inte mentalt beredd på att sluta riktigt än...
  15. Medlem sedan
    Jan 2009
    #8
    Vad skönt att han tar bröstet efter maten! Måns ammar bra på kvällen och natten och det är ju skönt och idag har han faktiskt ammat flera gånger fast inte så mycket - som det svänger med denne lille kille!
  16. 8
    Vad skönt att han tar bröstet efter maten! Måns ammar bra på kvällen och natten och det är ju skönt och idag har han faktiskt ammat flera gånger fast inte så mycket - som det svänger med denne lille kille!
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9
    Ja det går verkligen upp och ner med amningsintresset! Hoppas att du kan hålla på så långe DU vill, att sluta i förtid är alltid en sorg oavsett anledning...
  18. 9
    Ja det går verkligen upp och ner med amningsintresset! Hoppas att du kan hålla på så långe DU vill, att sluta i förtid är alltid en sorg oavsett anledning...
  19. Medlem sedan
    May 1999
    #10
    Min bebis vägrar att amma! Tar jag fram tutten skriker bebis i högan sky. Nu har jag visserligen gett både tutte och flaska men nu vägrar han tutte överhuvudtaget! Men jag vill amma, hade tänkt 6 mån iaf. Så jag fortsätter och pumpa så det inte sinar, provar tutten en gång om dagen. Tänkte att kanske återupptar intresset snart? Just nu är bebis väldigt förkyld oxå så då är det väl dubbelt jobbigt att amma. I flaskan kommer ju maten mycket lättare
  20. 10
    Min bebis vägrar att amma! Tar jag fram tutten skriker bebis i högan sky. Nu har jag visserligen gett både tutte och flaska men nu vägrar han tutte överhuvudtaget! Men jag vill amma, hade tänkt 6 mån iaf. Så jag fortsätter och pumpa så det inte sinar, provar tutten en gång om dagen. Tänkte att kanske återupptar intresset snart? Just nu är bebis väldigt förkyld oxå så då är det väl dubbelt jobbigt att amma. I flaskan kommer ju maten mycket lättare

Liknande trådar

  1. Mina pojknamnsförslag ratas av mannen..
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 18:48
  2. Alzheimers -mamma till mamma och mormor?
    By scamamma in forum Sorg
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 17:47
  3. Vajföj mamma (= varför mamma)
    By marmelis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 15:14
  4. duktig mamma var dålig mamma
    By Lineaa in forum _0506 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 22:18
  5. Spjälsängen ratas...
    By Linda_T_M_ in forum _05 Höstbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 15:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar