Vad gör jag när pojken inte vill äta?
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Vad gör jag när pojken inte vill äta?

    Noah vill inte längre äta annat än mjölk från mina bröst. Problemet är att mjölken där inte finns i lika stor mängd längre, då den nästan försvunnit efter en maginfluensa. Ibland går det i honom några skedar annat, men ofta vill han varken äta välling, gröt, ersättning eller purè.

    Förrut har både gröt och purè gått väldigt bra och han har ätit med god aptit.

    Om någon månad kommer jag kanske börja jobba igen (välbehövligt för ekonomins skull). Jag är nu jätteorolig att han inte ska vilja äta annan mat innan dess.

    Är det någon mer som har samma problem? Är det en period de kanske kan gå in i runt 6 månaders ålder? Vatten går ganska bra, men annars är det nästan bara mjölk som gäller.

    Hoppas alla mår fint och att inte alla fått influensa.
    Emzan83, mamma till Noah född 090811 och William född 120614 .
  2. 1
    Vad gör jag när pojken inte vill äta? Noah vill inte längre äta annat än mjölk från mina bröst. Problemet är att mjölken där inte finns i lika stor mängd längre, då den nästan försvunnit efter en maginfluensa. Ibland går det i honom några skedar annat, men ofta vill han varken äta välling, gröt, ersättning eller purè.

    Förrut har både gröt och purè gått väldigt bra och han har ätit med god aptit.

    Om någon månad kommer jag kanske börja jobba igen (välbehövligt för ekonomins skull). Jag är nu jätteorolig att han inte ska vilja äta annan mat innan dess.

    Är det någon mer som har samma problem? Är det en period de kanske kan gå in i runt 6 månaders ålder? Vatten går ganska bra, men annars är det nästan bara mjölk som gäller.

    Hoppas alla mår fint och att inte alla fått influensa.
  3. Julborg
    #2
    Jag har inga tips egentligen, men min spontana tanke är att han kanske märkt att du har mindre mjölk och därför försöker öka mängden genom att äta mer? För så finurligt är det ju ordnat, att ju mer mjölk man gör av med desto mer bildas det.
    Så det kanske löser sig av sig självt när han är nöjd med mjölkmängden?
  4. 2
    Jag har inga tips egentligen, men min spontana tanke är att han kanske märkt att du har mindre mjölk och därför försöker öka mängden genom att äta mer? För så finurligt är det ju ordnat, att ju mer mjölk man gör av med desto mer bildas det.
    Så det kanske löser sig av sig självt när han är nöjd med mjölkmängden?
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Jag tror att det kommer att lösa sig när du börjar jobba. Du är inte hemma och pojken blir hungrig och då äter han, mer eller mindre och han får garanterat i sig det han behöver.

    Min erfarenhet (efter fyra barn) är iaf att man inte ska truga utan bara konstatera att : jaha, du är inte hungrig, då provar vi sen då istället.

    Gör maten till något roligt, trevligt och åter igen, börja aldrig att truga för han äter det han behöver, tro mig.

    Här är vi friska men jag hörde att en våg av RS virus är på väg upp norrut, uch, det vill vi inte ha.
    Svininfluensavaccinet har min Noel fått, iaf första dosen och nästa blir i början på mars. Känns skönt tycker jag för det kommer att komma en till våg av den

    Lycka till nu med maten, det löser sig ska du se
  6. 3
    Jag tror att det kommer att lösa sig när du börjar jobba. Du är inte hemma och pojken blir hungrig och då äter han, mer eller mindre och han får garanterat i sig det han behöver.

    Min erfarenhet (efter fyra barn) är iaf att man inte ska truga utan bara konstatera att : jaha, du är inte hungrig, då provar vi sen då istället.

    Gör maten till något roligt, trevligt och åter igen, börja aldrig att truga för han äter det han behöver, tro mig.

    Här är vi friska men jag hörde att en våg av RS virus är på väg upp norrut, uch, det vill vi inte ha.
    Svininfluensavaccinet har min Noel fått, iaf första dosen och nästa blir i början på mars. Känns skönt tycker jag för det kommer att komma en till våg av den

    Lycka till nu med maten, det löser sig ska du se
  7. Kastanj
    #4
    Ester vill inte hellerha ngt annat. Viljestarka små individer!
    Tat lugnt, det kommer at ordna sig. Mjölken räcker, och en månad är en lång tid.
    Prova allt som kan verka gott så kanske han hittar ngt och kör sedan på det.
    Svälta ihjäl kommer han inte att göra, och attdippa lite i kurvan är ingen fara!
  8. 4
    Ester vill inte hellerha ngt annat. Viljestarka små individer!
    Tat lugnt, det kommer at ordna sig. Mjölken räcker, och en månad är en lång tid.
    Prova allt som kan verka gott så kanske han hittar ngt och kör sedan på det.
    Svälta ihjäl kommer han inte att göra, och attdippa lite i kurvan är ingen fara!
  9. Medlem sedan
    Apr 2009
    #5
    Tack för alla era svar. Noah hade en period sen när han åt purè duktigt. Nu är vi tillbaka på gröt och mjölk igen : Jag hoppas det löser sig.
  10. 5
    Tack för alla era svar. Noah hade en period sen när han åt purè duktigt. Nu är vi tillbaka på gröt och mjölk igen : Jag hoppas det löser sig.

Liknande trådar

  1. Pojken som inte ville bli stor :)
    By Nojsan123 in forum Ur barnamun
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-21, 13:33
  2. En pojken kan INTE ha rosa!!!
    By Claudden in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-21, 21:41
  3. Pojken behöver inte betala:)
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 18:03
  4. Pojken som inte vill sova...
    By mamz in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 18:50
  5. Pojken som inte ville vakna
    By bibbi_ in forum Barn som yrke
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 09:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar