Revbenen, aj aj
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Revbenen, aj aj

    Hur får man bebisen att vända sig?
    Den ligger i tvärläge med benen liksom uppåt under revbenen, gör jätteont. Tydligen så är det ovanligt att bebisar ligger så i v. 35.
    Jag ska ändå göra snitt p.g.a två tidigare akuta snitt, så för utgången så spelar det ingen roll. Men det gör ONT i revbenen.
    Jag är beredd att stå på huvudet.
  2. 1
    Revbenen, aj aj Hur får man bebisen att vända sig?
    Den ligger i tvärläge med benen liksom uppåt under revbenen, gör jätteont. Tydligen så är det ovanligt att bebisar ligger så i v. 35.
    Jag ska ändå göra snitt p.g.a två tidigare akuta snitt, så för utgången så spelar det ingen roll. Men det gör ONT i revbenen.
    Jag är beredd att stå på huvudet.
  3. monka
    #2
    Man kan prova att puffa lite lätt men enkelt är det inte...
  4. 2
    Man kan prova att puffa lite lätt men enkelt är det inte...
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Jag har gjort det, då fick jag en välriktad spark på revbenet så jag hoppade till. Då insåg jag att bebisen vann..
    Tar man ut barn tidigare när de ligger i tvärläge?
    Någon som vet.
  6. 3
    Jag har gjort det, då fick jag en välriktad spark på revbenet så jag hoppade till. Då insåg jag att bebisen vann..
    Tar man ut barn tidigare när de ligger i tvärläge?
    Någon som vet.
  7. monka
    #4
    Ingen aning faktiskt, har man väldigt kraftiga besvär i slutet av graviditeten så kan de ta ut av humanitära skäl annars vill de att bebisen ska stanna så länge som möjligt så den får växa på sig.
  8. 4
    Ingen aning faktiskt, har man väldigt kraftiga besvär i slutet av graviditeten så kan de ta ut av humanitära skäl annars vill de att bebisen ska stanna så länge som möjligt så den får växa på sig.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    Ja, det viktigaste är ju att den är klar!
    Jag undrade om det fanns några rutiner för det.. Vändningsförsök brukar de ju göra på vissa, men det är ju inte aktuellt i mitt fall.. Sen brukar de bebisarna ligga på snedden, eller i säte. Den här ligger vågrät.
  10. 5
    Ja, det viktigaste är ju att den är klar!
    Jag undrade om det fanns några rutiner för det.. Vändningsförsök brukar de ju göra på vissa, men det är ju inte aktuellt i mitt fall.. Sen brukar de bebisarna ligga på snedden, eller i säte. Den här ligger vågrät.
  11. monka
    #6
    vilken kul mage det måste bli Men trångt för den lille och obekvämt för dig
  12. 6
    vilken kul mage det måste bli Men trångt för den lille och obekvämt för dig
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Ouch, det där lät inge kul, hoppas bebisen tar sitt förnuft till fånga och lägger sig lite mer bekvämt för dig
  14. 7
    Ouch, det där lät inge kul, hoppas bebisen tar sitt förnuft till fånga och lägger sig lite mer bekvämt för dig
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8
    Trycker försiktigt med handen och motar bort kanske? Finns det någon ställning du kan använda för att få det bättre?
  16. 8
    Trycker försiktigt med handen och motar bort kanske? Finns det någon ställning du kan använda för att få det bättre?

Liknande trådar

  1. revbenen då
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-03-06, 21:20
  2. ont i revbenen?
    By emelie_v in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 21:55
  3. ont under revbenen o bak i ryg
    By annika85 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 15:34
  4. ont i revbenen?
    By akkih in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 17:15
  5. Ont i revbenen
    By Princess78 in forum Komplikationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 21:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar