Torra läppar?
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Torra läppar?

    Har någon av era bebisar torra läppar? Såg nu att Emil börjar få lite torra läppar.. vi var ju ute igår och det blir kanske så eftersom han alltid är så blöt runt munnen och så är det kallt ute.. men vad kan man smörja läpparna med? Några bra tips?
  2. 1
    Torra läppar? Har någon av era bebisar torra läppar? Såg nu att Emil börjar få lite torra läppar.. vi var ju ute igår och det blir kanske så eftersom han alltid är så blöt runt munnen och så är det kallt ute.. men vad kan man smörja läpparna med? Några bra tips?
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Jag har en salva med bivax i som smörjer jättebra. Maja har visserligen inte haft problem med torra läppar men i rumpan funkar den kanon

    Vår 6-åriga dotter får ofta torra läppar ås här på vintern och de smörjer vi med bivax på nätterna och lypsyl på dagarna.
  4. 2
    Jag har en salva med bivax i som smörjer jättebra. Maja har visserligen inte haft problem med torra läppar men i rumpan funkar den kanon

    Vår 6-åriga dotter får ofta torra läppar ås här på vintern och de smörjer vi med bivax på nätterna och lypsyl på dagarna.
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    okej, något sådant har vi ju inte hemma.. tror du man kan smörja lite idomin på läpparna?
  6. 3
    okej, något sådant har vi ju inte hemma.. tror du man kan smörja lite idomin på läpparna?
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Jag använder alltid Idomin i ansiktet och på läpparna på mina barn. Smörjer dem på kvällen när de blivit torra och nariga.
  8. 4
    Jag använder alltid Idomin i ansiktet och på läpparna på mina barn. Smörjer dem på kvällen när de blivit torra och nariga.
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Går säkert jättebra med Idomin också
  10. 5
    Går säkert jättebra med Idomin också
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Ja det finns ju en uppsjö av salvor och krämer man kan använda sig av. Det viktigaste så här på vintern är ju att inte smörja innan man ska ut i kylan. Är det vatten i det man smörjer med lir det ju till is på huden. Inte så kul då!
  12. 6
    Ja det finns ju en uppsjö av salvor och krämer man kan använda sig av. Det viktigaste så här på vintern är ju att inte smörja innan man ska ut i kylan. Är det vatten i det man smörjer med lir det ju till is på huden. Inte så kul då!
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7
    Bröstmjölk när ni är inomhus, bivax, olja(typ matlagningsolja eller olivolja ej badolja)
  14. 7
    Bröstmjölk när ni är inomhus, bivax, olja(typ matlagningsolja eller olivolja ej badolja)

Liknande trådar

  1. torra läppar
    By Joanne in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 13:44
  2. Torra läppar..
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 11:34
  3. Ren kur=torra läppar
    By lenam in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 09:01
  4. Torra läppar
    By Sanna med tvåan in forum Mammasnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-25, 22:45
  5. torra läppar
    By mia_o_max in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 22:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar