Enkätdags- snodd från _0810
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Enkätdags- snodd från _0810

    En enkät kanske kan få fart på oss härinne!

    * Fortfarande hemma eller jobbar?

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?

    * Aktivt prat från era goseungar?

    * Bus från samma goseungar?

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?

    * Roligaste leksaken?

    * Roligaste kompisen?

    * Nåt annat kul att berätta?
    Anna m goa barna Love (maj -06) + Ebba (nov -08)
  2. 1
    Enkätdags- snodd från _0810 En enkät kanske kan få fart på oss härinne!

    * Fortfarande hemma eller jobbar?

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?

    * Aktivt prat från era goseungar?

    * Bus från samma goseungar?

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?

    * Roligaste leksaken?

    * Roligaste kompisen?

    * Nåt annat kul att berätta?
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    - Pappan hemma och är pappaledig, jag är hemma och är arbetslös.

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?
    -

    * Aktivt prat från era goseungar?
    - Hela tiden! Mest korta ord, tack tack, tut, vov, jamp (=lampa), ok (=bok) osv osv. Mamma och pappa givetvis.

    * Bus från samma goseungar?
    - Alla skåp rivs ut, böckerna i bokhyllan trycks in/rivs ut, snor allt som ligger nåbart och lägger det nån annanstans!

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?
    Mycket bestämd om när man ska gå in om man har varit ute och lekt. Eller om man har lust att sitta i bilbarnstolen eller inte. NÄ!

    * Roligaste leksaken?
    Böcker, bollar och en gosepingvin.

    * Roligaste kompisen?
    - Just nu umgås vi inte med så många andra barn så det får väl bli moster.

    * Nåt annat kul att berätta?
    - Så mycket så jag inte kan välja! Har världens underbaraste unge tycker jag!
  4. 2
    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    - Pappan hemma och är pappaledig, jag är hemma och är arbetslös.

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?
    -

    * Aktivt prat från era goseungar?
    - Hela tiden! Mest korta ord, tack tack, tut, vov, jamp (=lampa), ok (=bok) osv osv. Mamma och pappa givetvis.

    * Bus från samma goseungar?
    - Alla skåp rivs ut, böckerna i bokhyllan trycks in/rivs ut, snor allt som ligger nåbart och lägger det nån annanstans!

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?
    Mycket bestämd om när man ska gå in om man har varit ute och lekt. Eller om man har lust att sitta i bilbarnstolen eller inte. NÄ!

    * Roligaste leksaken?
    Böcker, bollar och en gosepingvin.

    * Roligaste kompisen?
    - Just nu umgås vi inte med så många andra barn så det får väl bli moster.

    * Nåt annat kul att berätta?
    - Så mycket så jag inte kan välja! Har världens underbaraste unge tycker jag!
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    -Studerar på distans t.o.m. 19/3 ...sen är det arbetslös som gäller

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?
    -Inskolning på måndag!

    * Aktivt prat från era goseungar?
    -Du skämtar. Hottentott eller arabiska låter det som. Han förklarade förvisso väldigt allvarligt att han var duktig idag när jag klädde på honom

    * Bus från samma goseungar?
    -I oändlighet.

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?
    -Du skämtar? Äpplet faller inte långt från trädet eller hur man nu säger. Det är nästintill omöjligt att ge frukost om inte Tim får bestämma exakt vad han ska ha och i vilken ordning han ska ha det.

    * Roligaste leksaken?
    -Pussas genom nät eller kurragömma.

    * Roligaste kompisen?
    -Pappa

    * Nåt annat kul att berätta?
    -Snart får vi folk på besök med en liten grabb som är nästan exakt ett år yngre än Tim. ...vad mycket roligt dom har att se fram mot
  6. 3
    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    -Studerar på distans t.o.m. 19/3 ...sen är det arbetslös som gäller

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?
    -Inskolning på måndag!

    * Aktivt prat från era goseungar?
    -Du skämtar. Hottentott eller arabiska låter det som. Han förklarade förvisso väldigt allvarligt att han var duktig idag när jag klädde på honom

    * Bus från samma goseungar?
    -I oändlighet.

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?
    -Du skämtar? Äpplet faller inte långt från trädet eller hur man nu säger. Det är nästintill omöjligt att ge frukost om inte Tim får bestämma exakt vad han ska ha och i vilken ordning han ska ha det.

    * Roligaste leksaken?
    -Pussas genom nät eller kurragömma.

    * Roligaste kompisen?
    -Pappa

    * Nåt annat kul att berätta?
    -Snart får vi folk på besök med en liten grabb som är nästan exakt ett år yngre än Tim. ...vad mycket roligt dom har att se fram mot
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Så kul, jag gillar enkäter. Här kommer våra svar :-)

    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    Jag har jobbat sedan oktober -09 men skall vara hemma maj-augusti med Oscar.

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?
    Oscar är hemma med sin pappa, funkar superbra!

    * Aktivt prat från era goseungar?
    Nja..säger äta, ljus (jus), mamma och kanske nåt mer..och sen säger han ganska ofta dysch!? Vad nu det betyder :-)

    * Bus från samma goseungar?
    Mycket bus! Han klättrar på allt och river ut. Häromdagen fick han tag i en filtallrik som stod på bordet och lyckades rita på golvet, skåpen, en stol och hela sig själv..

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?
    Är en riktig gottegris och kan bli väldigt upprörd när syskonen äter tex glass. Blir också ganska sur om någon badar och han inte får bada. Då kan han vråla rätt ut!

    * Roligaste leksaken?
    Innebandyklubban och en boll. Ja..och mobiltelefon förståss..

    * Roligaste kompisen?
    Har nog inte så mycket kompisar ännu.

    * Nåt annat kul att berätta?
    Vet inte om det är så kul men jag tycker själv det är roligt hur medveten han är nu. Han förstår så himla mycket och han kan hämta saker om man ber honom. Han kan skämta och vara rolig och han kan göra sig till och sedan skratta. Han härmar oss och sedan skrattar han. Jag snarkar ganska mycket när jag sover och Oscar kan lägga sig på en kudde, göra "snarkljud" och sedan tittar han på oss och flinar...
  8. 4
    Så kul, jag gillar enkäter. Här kommer våra svar :-)

    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    Jag har jobbat sedan oktober -09 men skall vara hemma maj-augusti med Oscar.

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?
    Oscar är hemma med sin pappa, funkar superbra!

    * Aktivt prat från era goseungar?
    Nja..säger äta, ljus (jus), mamma och kanske nåt mer..och sen säger han ganska ofta dysch!? Vad nu det betyder :-)

    * Bus från samma goseungar?
    Mycket bus! Han klättrar på allt och river ut. Häromdagen fick han tag i en filtallrik som stod på bordet och lyckades rita på golvet, skåpen, en stol och hela sig själv..

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?
    Är en riktig gottegris och kan bli väldigt upprörd när syskonen äter tex glass. Blir också ganska sur om någon badar och han inte får bada. Då kan han vråla rätt ut!

    * Roligaste leksaken?
    Innebandyklubban och en boll. Ja..och mobiltelefon förståss..

    * Roligaste kompisen?
    Har nog inte så mycket kompisar ännu.

    * Nåt annat kul att berätta?
    Vet inte om det är så kul men jag tycker själv det är roligt hur medveten han är nu. Han förstår så himla mycket och han kan hämta saker om man ber honom. Han kan skämta och vara rolig och han kan göra sig till och sedan skratta. Han härmar oss och sedan skrattar han. Jag snarkar ganska mycket när jag sover och Oscar kan lägga sig på en kudde, göra "snarkljud" och sedan tittar han på oss och flinar...
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    En enkät kanske kan få fart på oss härinne!

    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    Skall vara hemma varannan vecka från och med imorgon. Har jobbat heltid mellan sept-feb

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?

    * Aktivt prat från era goseungar?
    Titta, barbapappa

    * Bus från samma goseungar?
    Inte så farligt, river väl ut lite böcker och vill bli jagad. Tömmer allt hon kommer åt att tömma

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?
    Japp, när man säger inte eller nej, så lägger hon sig ner och gallskriker raklång, i ca 4 sek sedan är hon glad igen och på nya äventyr.

    * Roligaste leksaken?
    Skor, vantar och mössor

    * Roligaste kompisen?
    Storebror 3, 5år

    * Nåt annat kul att berätta?
    Som ni alla andra om just era pyren så är hon ju världens goaste.
  10. 5
    En enkät kanske kan få fart på oss härinne!

    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    Skall vara hemma varannan vecka från och med imorgon. Har jobbat heltid mellan sept-feb

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?

    * Aktivt prat från era goseungar?
    Titta, barbapappa

    * Bus från samma goseungar?
    Inte så farligt, river väl ut lite böcker och vill bli jagad. Tömmer allt hon kommer åt att tömma

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?
    Japp, när man säger inte eller nej, så lägger hon sig ner och gallskriker raklång, i ca 4 sek sedan är hon glad igen och på nya äventyr.

    * Roligaste leksaken?
    Skor, vantar och mössor

    * Roligaste kompisen?
    Storebror 3, 5år

    * Nåt annat kul att berätta?
    Som ni alla andra om just era pyren så är hon ju världens goaste.
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    Jobbar, sen en månad tillbaka. Helt okej, men jag skulle gärna vara hemma hela sommaren, om man inte vore så glad för en hel lön!!!

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?
    Dagis, det funkar bättre och bättre.

    * Aktivt prat från era goseungar?
    Njaa, inte mer än mamma pappa och sånt, blaj mest.

    * Bus från samma goseungar?
    Hela tiden.

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?
    Joodå, han vet precis vad han ska göra för att retas. Böjer sig som en ostbåge i bilstolen när vi ska hem från dagis, tex.

    * Roligaste leksaken?
    Han gillar saker som låter och lyser. Sen gillar han att dra saker efter sig när han går nu.

    * Roligaste kompisen?
    Ingen särskild.

    * Nåt annat kul att berätta?
    Idag när vi såg på tv sa jag och min sambo till varandra om en tant på tv, -hon verkar ju helt störd, knäppskalle, osv. Då kommer klockrent från Sixten. -Subba.
    Det var naturligtvis helt slumpartat och inte alls ett riktigt ord, men vi skrattade länge och väl åt det.
  12. 6
    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    Jobbar, sen en månad tillbaka. Helt okej, men jag skulle gärna vara hemma hela sommaren, om man inte vore så glad för en hel lön!!!

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?
    Dagis, det funkar bättre och bättre.

    * Aktivt prat från era goseungar?
    Njaa, inte mer än mamma pappa och sånt, blaj mest.

    * Bus från samma goseungar?
    Hela tiden.

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?
    Joodå, han vet precis vad han ska göra för att retas. Böjer sig som en ostbåge i bilstolen när vi ska hem från dagis, tex.

    * Roligaste leksaken?
    Han gillar saker som låter och lyser. Sen gillar han att dra saker efter sig när han går nu.

    * Roligaste kompisen?
    Ingen särskild.

    * Nåt annat kul att berätta?
    Idag när vi såg på tv sa jag och min sambo till varandra om en tant på tv, -hon verkar ju helt störd, knäppskalle, osv. Då kommer klockrent från Sixten. -Subba.
    Det var naturligtvis helt slumpartat och inte alls ett riktigt ord, men vi skrattade länge och väl åt det.
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    - Jobbar heltid sen snart en månad tillbaka.

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?
    - Dagis. Funkar superbra, hon verkar trivas och vi trivs med personalen.

    * Aktivt prat från era goseungar?
    - Mest eget språk, men här och där slinker det in "titta", "mamma" och "bappa". Nu i veckan har även "Oj!" letat sig in i vokabuläret, sägs gärna i förvånad ton med höjda ögonbryn, eller bekrymrat och då gärna många ggr i följd "oj oj oj oj".

    * Bus från samma goseungar?
    - Springer runt och tar i allt hon kommer åt, badrummet är off limits totalt då allt från toastol till badrumsskåp är intressant.

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?
    - Hon blir väldigt sur om hon inte får det hon vill ha, saker som hon ser t.ex. nycklar, nappflaska osv.

    * Roligaste leksaken?
    - Snuttefilten är med överallt för det mesta, annars är nog rutschkanan och bollhavet mest uppskattat, där åker hon massor!

    * Roligaste kompisen?
    - Tror inte det är någon särskild.

    * Nåt annat kul att berätta?
    - Hon har börjat sova heeela nätterna! Natten mellan fredag och lördag låg hon i sängen 19.30-08.30 Hörde henne babbla vid 07 men hon somnade om rätt fort, var inte ledsen någon gång, åt ingen välling eller nånting Maten har också börjat gå ner lättare, tror både sömn och mat påverkats positivt av dagis.
  14. 7
    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    - Jobbar heltid sen snart en månad tillbaka.

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?
    - Dagis. Funkar superbra, hon verkar trivas och vi trivs med personalen.

    * Aktivt prat från era goseungar?
    - Mest eget språk, men här och där slinker det in "titta", "mamma" och "bappa". Nu i veckan har även "Oj!" letat sig in i vokabuläret, sägs gärna i förvånad ton med höjda ögonbryn, eller bekrymrat och då gärna många ggr i följd "oj oj oj oj".

    * Bus från samma goseungar?
    - Springer runt och tar i allt hon kommer åt, badrummet är off limits totalt då allt från toastol till badrumsskåp är intressant.

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?
    - Hon blir väldigt sur om hon inte får det hon vill ha, saker som hon ser t.ex. nycklar, nappflaska osv.

    * Roligaste leksaken?
    - Snuttefilten är med överallt för det mesta, annars är nog rutschkanan och bollhavet mest uppskattat, där åker hon massor!

    * Roligaste kompisen?
    - Tror inte det är någon särskild.

    * Nåt annat kul att berätta?
    - Hon har börjat sova heeela nätterna! Natten mellan fredag och lördag låg hon i sängen 19.30-08.30 Hörde henne babbla vid 07 men hon somnade om rätt fort, var inte ledsen någon gång, åt ingen välling eller nånting Maten har också börjat gå ner lättare, tror både sömn och mat påverkats positivt av dagis.
  15. Medlem sedan
    Jan 2006
    #8
    Svarar själv också

    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    Jag började jobba idag.

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?
    Första inskolningsdagen idag. Pappa tar de 2 veckorna och jag är med 3 tillfällen.

    * Aktivt prat från era goseungar?
    O ja. Mamma, pappa, lampa, titta, där, tack (kack), kiss (siss) bajs (också siss!), nej, ja, pulka (kucka), kaka, mjölk (sass) tutte, puppe, Ebba osv. Hon är så tidig. Storebror sa typ 5 ord när han var 2 år. Hon kan även härma de flesta djuren i pekböckerna, mu, kvack, bä, mjau, voff, kuckeliku (kuckukuuuu!) Ekorren säger Buu, bara så ni vet!

    * Bus från samma goseungar?
    River i skåp och lådor och röjer järnet. Stoppar leksaker i skorna. Sätter sig på storebrors mage och hoppar och tjuter av skratt.

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?
    Ja, verkligen. Ebba är en mycket bestämd tjej som redan vill själv. Hon ser väl att brorsan kan själv och vill hon också. Ni ska se vad hon kämpar med att krypa i overallen. Hon blir vansinnig när man hjälper henne men det måste vi ju såklart.

    * Roligaste leksaken?
    Köra bobbycar, läsa böcker, pillra med pärlor och pluppar.

    * Roligaste kompisen?
    Storebrorsan.

    * Nåt annat kul att berätta?
    Ebba tycker det är kul att sitta på pottan och toan (som storebror!) och ibland kommer det faktiskt. Vi har låtit henne bajsa på pottan för hon varit så trög och nu vill hon även kissa på den ibland. 1-2ggr om dagen. Hon säger Siss och drar sig i byxorna så då är det bara att gå med till badrummet. Jag har inga förhoppningar att hon ska bli torr redan men eftersom hon vill så får hon.
  16. 8
    Svarar själv också

    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    Jag började jobba idag.

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?
    Första inskolningsdagen idag. Pappa tar de 2 veckorna och jag är med 3 tillfällen.

    * Aktivt prat från era goseungar?
    O ja. Mamma, pappa, lampa, titta, där, tack (kack), kiss (siss) bajs (också siss!), nej, ja, pulka (kucka), kaka, mjölk (sass) tutte, puppe, Ebba osv. Hon är så tidig. Storebror sa typ 5 ord när han var 2 år. Hon kan även härma de flesta djuren i pekböckerna, mu, kvack, bä, mjau, voff, kuckeliku (kuckukuuuu!) Ekorren säger Buu, bara så ni vet!

    * Bus från samma goseungar?
    River i skåp och lådor och röjer järnet. Stoppar leksaker i skorna. Sätter sig på storebrors mage och hoppar och tjuter av skratt.

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?
    Ja, verkligen. Ebba är en mycket bestämd tjej som redan vill själv. Hon ser väl att brorsan kan själv och vill hon också. Ni ska se vad hon kämpar med att krypa i overallen. Hon blir vansinnig när man hjälper henne men det måste vi ju såklart.

    * Roligaste leksaken?
    Köra bobbycar, läsa böcker, pillra med pärlor och pluppar.

    * Roligaste kompisen?
    Storebrorsan.

    * Nåt annat kul att berätta?
    Ebba tycker det är kul att sitta på pottan och toan (som storebror!) och ibland kommer det faktiskt. Vi har låtit henne bajsa på pottan för hon varit så trög och nu vill hon även kissa på den ibland. 1-2ggr om dagen. Hon säger Siss och drar sig i byxorna så då är det bara att gå med till badrummet. Jag har inga förhoppningar att hon ska bli torr redan men eftersom hon vill så får hon.
  17. Medlem sedan
    Oct 2000
    #9
    * Fortfarande hemma eller jobbar? Jobbar

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det? Dagis, funkar bra tror jag.

    * Aktivt prat från era goseungar? Oj, det är nog mest kroppsspråk här, men äi=välling, kacka=kaka och macka, mamma och pappa förstås, så en massa djurljud och billjud och sånt.

    * Bus från samma goseungar? Allt, klättrar över allt, river i skåp, kastar ner grejer för trappen... inte för inte han har smeknamnet lill-prins-bus

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker? Nja, han är oftast ganska sammarbetsvillig, men visst har han temperament om han inte får som han vill...

    * Roligaste leksaken? bollar, i alla former.

    * Roligaste kompisen? Storasyster Michelle tror jag.

    * Nåt annat kul att berätta? Ok, jag klämmer väl ur mig det då, men ni får lova att inte säga något... syskon väntas i början av november....
  18. 9
    * Fortfarande hemma eller jobbar? Jobbar

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det? Dagis, funkar bra tror jag.

    * Aktivt prat från era goseungar? Oj, det är nog mest kroppsspråk här, men äi=välling, kacka=kaka och macka, mamma och pappa förstås, så en massa djurljud och billjud och sånt.

    * Bus från samma goseungar? Allt, klättrar över allt, river i skåp, kastar ner grejer för trappen... inte för inte han har smeknamnet lill-prins-bus

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker? Nja, han är oftast ganska sammarbetsvillig, men visst har han temperament om han inte får som han vill...

    * Roligaste leksaken? bollar, i alla former.

    * Roligaste kompisen? Storasyster Michelle tror jag.

    * Nåt annat kul att berätta? Ok, jag klämmer väl ur mig det då, men ni får lova att inte säga något... syskon väntas i början av november....
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    ouiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    Stort grattis.

    Inte för att det löser din jobbsituation, men då ser du ett slut på pendlandet framöver. Då får du ju dessutom mer tid att hitta ett nytt jobb, mycket närmare. lågkonjukturen kan måste ju ha ett slut. :-)
  20. 10
    ouiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    Stort grattis.

    Inte för att det löser din jobbsituation, men då ser du ett slut på pendlandet framöver. Då får du ju dessutom mer tid att hitta ett nytt jobb, mycket närmare. lågkonjukturen kan måste ju ha ett slut. :-)
  21. Medlem sedan
    Oct 2000
    #11
    Ja det känns lite bra faktiskt... vi får hoppas på det bästa.
  22. 11
    Ja det känns lite bra faktiskt... vi får hoppas på det bästa.
  23. Medlem sedan
    Apr 2008
    #12
    Vad kul! Grattis
  24. 12
    Vad kul! Grattis
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13
    Grattis!!!
  26. 13
    Grattis!!!
  27. Medlem sedan
    Sep 2008
    #14
    Hihi, där kom det! Grattis igen!
  28. 14
    Hihi, där kom det! Grattis igen!
  29. Medlem sedan
    Oct 2000
    #15
    Tack för alla grattis, det är ju fortfarande väldigt tidigt än och väldigt läbbigt... kommer jag att klara av fyra samtidigt???? Det är ju hur många som helst, eller 6 jag har ju två bonus också, men bara varannan helg... Jag är nog galen...
  30. 15
    Tack för alla grattis, det är ju fortfarande väldigt tidigt än och väldigt läbbigt... kommer jag att klara av fyra samtidigt???? Det är ju hur många som helst, eller 6 jag har ju två bonus också, men bara varannan helg... Jag är nog galen...
  31. Medlem sedan
    Sep 2003
    #16

    fnissar

    ja, antagligen blir du galen.. jag är också lite nervös inför att få ett fjärde barn.
    Och då har du två bonusar också. Hick!

    Men - när jag nojjar som mest om det så brukar det nästan alltid vara Familjen Annorlunda-kväll på TV, och när jag sett det programmet brukar jag bli lugn igen. Fyra barn är ju ingenting. Om de fixar tio barn borde väl fyra vara en piece of cake.

    Eller?
  32. 16
    fnissar ja, antagligen blir du galen.. jag är också lite nervös inför att få ett fjärde barn.
    Och då har du två bonusar också. Hick!

    Men - när jag nojjar som mest om det så brukar det nästan alltid vara Familjen Annorlunda-kväll på TV, och när jag sett det programmet brukar jag bli lugn igen. Fyra barn är ju ingenting. Om de fixar tio barn borde väl fyra vara en piece of cake.

    Eller?
  33. Medlem sedan
    Sep 2003
    #17

    ..alltid sen att svara..

    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    Jobbar - fast bara 60%. Fr o m 1 april blir det 95%. Huga.


    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?
    Det är ju inskolning just nu, och hittills verkar Folke tycka det är superkul. Lite oroligt är det dock, för just den avdelningen borde kanske saneras mot kräksjuka...de har haft rundgång på den sedan januari..

    * Aktivt prat från era goseungar?
    Jadå, en hel del - och mycket på "holländska" eftersom han har varit hemma med pappa sista halvåret. (Man måste vara familjemedlem för att öht känna igen att det är ord han säger, för det mesta.)

    * Bus från samma goseungar?

    Oh ja - han leker gärna kurragömma.. och han biter oss i tårna när han tycker vi ligger för länge i sängen :-)

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?

    Ja, han har mycket vilja, men som tur är har han inte lika mycket temperament och samma röstresurser som storasyster. Han markerar att han blir arg och sen är det bra med det.

    * Roligaste leksaken?
    Det skulle nog vara sopkvasten, dammsugaren, tvättmaskinen eller trappan till ovanvåningen det.

    * Roligaste kompisen?
    Hela familjen.

    * Nåt annat kul att berätta?
  34. 17
    ..alltid sen att svara.. * Fortfarande hemma eller jobbar?
    Jobbar - fast bara 60%. Fr o m 1 april blir det 95%. Huga.


    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det?
    Det är ju inskolning just nu, och hittills verkar Folke tycka det är superkul. Lite oroligt är det dock, för just den avdelningen borde kanske saneras mot kräksjuka...de har haft rundgång på den sedan januari..

    * Aktivt prat från era goseungar?
    Jadå, en hel del - och mycket på "holländska" eftersom han har varit hemma med pappa sista halvåret. (Man måste vara familjemedlem för att öht känna igen att det är ord han säger, för det mesta.)

    * Bus från samma goseungar?

    Oh ja - han leker gärna kurragömma.. och han biter oss i tårna när han tycker vi ligger för länge i sängen :-)

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker?

    Ja, han har mycket vilja, men som tur är har han inte lika mycket temperament och samma röstresurser som storasyster. Han markerar att han blir arg och sen är det bra med det.

    * Roligaste leksaken?
    Det skulle nog vara sopkvasten, dammsugaren, tvättmaskinen eller trappan till ovanvåningen det.

    * Roligaste kompisen?
    Hela familjen.

    * Nåt annat kul att berätta?
  35. Medlem sedan
    Oct 2000
    #18
    Äh, vi har redan så många så det börjar bli rutin här
  36. 18
    Äh, vi har redan så många så det börjar bli rutin här
  37. Medlem sedan
    Apr 2003
    #19
    ÅH men grattis!! Vad roligt med ett syskon till!
  38. 19
    ÅH men grattis!! Vad roligt med ett syskon till!
  39. Lincoln
    #20
    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    -Hon har varit hemma med pappa och varit 1-2 dagar på förskola. men nu på tisdag börjar allvaret! Långa dagar då båda ska arbeta! Tack o lov så slutar jag 13 både måndagar o onsdagar så det e ju ganska ok iallafall.

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det? Hon älskar sin förskola.

    * Aktivt prat från era goseungar? Mamma pappa..annars mest däää, gaaa, och sånt!! =)

    * Bus från samma goseungar? ALLTS KA RIVAS UT UR HYLLOR OCH LÅDOR!! ALLT!

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker? Hon blir galet arg om hon inte får som hon vill. Slänger sig på golvet o skriker sig högröd i ansiktet!
    Jag blir lika arg på sånt beteende o det slutar med att hon får skrika av sig på sitt rum. Sen kommer hon ut glad igen..haha!

    * Roligaste leksaken? Jaga katterna!! Eller min mobbiltelefon som hon INTE får röra!

    * Roligaste kompisen? 3 killar på hennes förskola =)

    * Nåt annat kul att berätta? Nja..hon har alltid varit så lätt med både maten och sovandet! Aktiv är hon..ÖVERAKTIV!! Inget annat =)
  40. 20
    * Fortfarande hemma eller jobbar?
    -Hon har varit hemma med pappa och varit 1-2 dagar på förskola. men nu på tisdag börjar allvaret! Långa dagar då båda ska arbeta! Tack o lov så slutar jag 13 både måndagar o onsdagar så det e ju ganska ok iallafall.

    * Om dagis/dagmamma, hur funkar det? Hon älskar sin förskola.

    * Aktivt prat från era goseungar? Mamma pappa..annars mest däää, gaaa, och sånt!! =)

    * Bus från samma goseungar? ALLTS KA RIVAS UT UR HYLLOR OCH LÅDOR!! ALLT!

    * Egen vilja/olika uppfattningar om saker? Hon blir galet arg om hon inte får som hon vill. Slänger sig på golvet o skriker sig högröd i ansiktet!
    Jag blir lika arg på sånt beteende o det slutar med att hon får skrika av sig på sitt rum. Sen kommer hon ut glad igen..haha!

    * Roligaste leksaken? Jaga katterna!! Eller min mobbiltelefon som hon INTE får röra!

    * Roligaste kompisen? 3 killar på hennes förskola =)

    * Nåt annat kul att berätta? Nja..hon har alltid varit så lätt med både maten och sovandet! Aktiv är hon..ÖVERAKTIV!! Inget annat =)

Liknande trådar

  1. Enkätdags! Snodd från novembergruppen
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-08, 09:18
  2. Enkätdags (snodd)
    By smulan-75 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 22:41
  3. Enkätdags! Snodd enkät Okt.
    By Nu 2 Mirakel:) in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 21:59
  4. Enkätdags - snodd
    By M&E:na in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 21:09
  5. Enkätdags med snodd enkät
    By Linda m. Linus in forum _0307 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 12:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar