Symptom
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Symptom

    Hej på er alla ..

    Var ett tag sedan jag var här ..

    En fråga till er som har slutat SSRI preparat alltså Citalopram mfl .

    Vad fick ni för biverkningar av utsättningen och hur länge hade ni dem ??

    Jag har ätit Citalopram i snart 2 år men nu har jag slutat dock TVÄRR inte trappat ut den som man kanske borde .

    Mår bra men har känslan av attt vara " luddig ihuvudet" , YR , känns som om jag har någon influensa i kroppen ..
    Det "snurrar runt" i bland i skallen så jag tappar balansen och vinglar till..

    Hoppas på svar

    Hoppas er helg varit trevlig .
  2. 1
    Symptom Hej på er alla ..

    Var ett tag sedan jag var här ..

    En fråga till er som har slutat SSRI preparat alltså Citalopram mfl .

    Vad fick ni för biverkningar av utsättningen och hur länge hade ni dem ??

    Jag har ätit Citalopram i snart 2 år men nu har jag slutat dock TVÄRR inte trappat ut den som man kanske borde .

    Mår bra men har känslan av attt vara " luddig ihuvudet" , YR , känns som om jag har någon influensa i kroppen ..
    Det "snurrar runt" i bland i skallen så jag tappar balansen och vinglar till..

    Hoppas på svar

    Hoppas er helg varit trevlig .
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    #2
    Jadu, Mia. Jag har satt ut och in, allsköns lyckopiller, på alla möjliga sätt.
    Min erfarenhet är att sluta tvärt är ....riktigt oklokt.
    Värst är Efexor, den går knappt inte ens att smyga ut och defintivt inte att tvärsluta med.
    Minns för några år sedan, när jag slutade med Cipramil hastigt och lustigt att jag blev skitdålig. De där elstötarna i huvudet var värst, vred jag på huvudet kom de. Dag tre utan cipramil går till historien. Jag hade konstanta elstötar, yr, snubblig, helt jävla borta. Hade tid hos min pyskolog. Hon tvingade in mig på ett vilorum på mottagningen - och ringde min man. Hade jag kört hem själv hade hon ringt polisen.
  4. 2
    Jadu, Mia. Jag har satt ut och in, allsköns lyckopiller, på alla möjliga sätt.
    Min erfarenhet är att sluta tvärt är ....riktigt oklokt.
    Värst är Efexor, den går knappt inte ens att smyga ut och defintivt inte att tvärsluta med.
    Minns för några år sedan, när jag slutade med Cipramil hastigt och lustigt att jag blev skitdålig. De där elstötarna i huvudet var värst, vred jag på huvudet kom de. Dag tre utan cipramil går till historien. Jag hade konstanta elstötar, yr, snubblig, helt jävla borta. Hade tid hos min pyskolog. Hon tvingade in mig på ett vilorum på mottagningen - och ringde min man. Hade jag kört hem själv hade hon ringt polisen.
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Hej!
    Har precis slutat med Citalopram själv. Blev yr, borta, mådde illa och kände mig allmänt konstig. Blev inte bättre av att jag nu mår sämre än vad jag gjorde innan jag började ta dem.

    Läkaren tycker att jag ska börjar igen, men jag vill inte. Vill inte gå igenom biverkningarna av att sluta igen. Det höll ju i sig i flera veckor!
  6. 3
    Hej!
    Har precis slutat med Citalopram själv. Blev yr, borta, mådde illa och kände mig allmänt konstig. Blev inte bättre av att jag nu mår sämre än vad jag gjorde innan jag började ta dem.

    Läkaren tycker att jag ska börjar igen, men jag vill inte. Vill inte gå igenom biverkningarna av att sluta igen. Det höll ju i sig i flera veckor!
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Jag har slutat med flera olika sorter men aldrig slutat tvärt eftersom man blir riktigt dålig då, jag har trappat ut under ett par veckor och har aldrig haft nått problem kunde känna nångång att jag var konstig men då sa min läkare att ta en flisa av en tablett och det funkade..
    Vet inte hur länge du kommer känns dig sådaär men det tar nog tid för kroppen att vänja sig av med medicinen.. Det gäller ju många mediciner tyvärr.. Hoppas du blir bättre fort..
  8. 4
    Jag har slutat med flera olika sorter men aldrig slutat tvärt eftersom man blir riktigt dålig då, jag har trappat ut under ett par veckor och har aldrig haft nått problem kunde känna nångång att jag var konstig men då sa min läkare att ta en flisa av en tablett och det funkade..
    Vet inte hur länge du kommer känns dig sådaär men det tar nog tid för kroppen att vänja sig av med medicinen.. Det gäller ju många mediciner tyvärr.. Hoppas du blir bättre fort..

Liknande trådar

  1. Symptom efter symptom ramlar in...
    By amaria78 in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 07:16
  2. Symptom efter symptom ramlar in...
    By amaria78 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 12:31
  3. Symptom efter symptom ramlar in...
    By amaria78 in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 10:36
  4. Vad har ni för symptom?
    By Rikku in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 18:51
  5. Ny här och symptom?
    By 3:a im mars? in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 08:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar