Bo trångt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Bo trångt

    Tror ni det påverkar familjens mående? Vi bor ganska trångt och ibland undrar jag om bråk, tjafs, tjat, upptrissade barn, irriterade föräldrar kan bero på det? Att man inte har nog med space liksom. Eller är det helt enkelt bara såhär det är?
  2. 1
    Bo trångt Tror ni det påverkar familjens mående? Vi bor ganska trångt och ibland undrar jag om bråk, tjafs, tjat, upptrissade barn, irriterade föräldrar kan bero på det? Att man inte har nog med space liksom. Eller är det helt enkelt bara såhär det är?
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Ja det tror jag

    att ha ett eget ställe att dra sig undan på är skitviktigt
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 2
    Ja det tror jag att ha ett eget ställe att dra sig undan på är skitviktigt
  5. Salander
    #3
    Jag skulle få knäppen om vi bodde för trångt men har man inget val så...Är glad att vi kunnat flytta till större!
  6. 3
    Jag skulle få knäppen om vi bodde för trångt men har man inget val så...Är glad att vi kunnat flytta till större!
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Ja det kan det göra, man så länge man har ett eget space att kunna dra sig tillbaka så tror jag inte stl har så stor betydelse..
  8. 4
    Ja det kan det göra, man så länge man har ett eget space att kunna dra sig tillbaka så tror jag inte stl har så stor betydelse..
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Jag tror att det kan påverka svara ja..
  10. 5
    Jag tror att det kan påverka svara ja..
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Det var entråd om trångboddhet på Familjeekonomi-snacket för ett tag sedan. Det finns iaf vetenskapliga bevis för att trångboddhet är sämre för hälsan mm på flera sätt. Barnen presterar sämre i skolan också och riksen är större barn hänger på stan etc om de är trångbodda. Sen är det väl alltid en definitionsfråga vad trågboddhet är. Fyra barn i varje rum och 11 pers på en toalett, som ena familjen i Familjen Annorlunda, är väl ett skräckexempel.
  12. 6
    Det var entråd om trångboddhet på Familjeekonomi-snacket för ett tag sedan. Det finns iaf vetenskapliga bevis för att trångboddhet är sämre för hälsan mm på flera sätt. Barnen presterar sämre i skolan också och riksen är större barn hänger på stan etc om de är trångbodda. Sen är det väl alltid en definitionsfråga vad trågboddhet är. Fyra barn i varje rum och 11 pers på en toalett, som ena familjen i Familjen Annorlunda, är väl ett skräckexempel.
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Ja och vi har ju gjort så bra lösningar vi kan så alla ska få ha sitt krypin liksom. Men just nu längtar jag tills vi kan köpa större!!
  14. 7
    Ja och vi har ju gjort så bra lösningar vi kan så alla ska få ha sitt krypin liksom. Men just nu längtar jag tills vi kan köpa större!!
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    Just nu har vi inget val eftersom jag pluggar och det går iofs i perioder men just nu känns det väldigt litet här!!
  16. 8
    Just nu har vi inget val eftersom jag pluggar och det går iofs i perioder men just nu känns det väldigt litet här!!
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Ja och det har vi ju, även om det kanske inte är optimala lösningar så finns de i alla fall.
  18. 9
    Ja och det har vi ju, även om det kanske inte är optimala lösningar så finns de i alla fall.
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Ok.
  20. 10
    Ok.
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11

    Det förstår jag

    tänker på de i tex Familjen Annorlunda..det är bara sjukt..sängar tamigfan överallt..snacka om jobbigt för barnen.

    Vi är många i min familj men vi hade egna krypin
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  22. 11
    Det förstår jag tänker på de i tex Familjen Annorlunda..det är bara sjukt..sängar tamigfan överallt..snacka om jobbigt för barnen.

    Vi är många i min familj men vi hade egna krypin
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    Ja riktigt så trångt har vi inte! Prestationen är det inget fel på och när de kommer i hängapåstan-åldern hoppas jag vi har ett större boende. Vi var ju medvetna om detta när jag började plugga så vi gör det bästa av det, men i perioder går man lite PÅ varandra liksom.
    Ska kolla tråden, tack!
  24. 12
    Ja riktigt så trångt har vi inte! Prestationen är det inget fel på och när de kommer i hängapåstan-åldern hoppas jag vi har ett större boende. Vi var ju medvetna om detta när jag började plugga så vi gör det bästa av det, men i perioder går man lite PÅ varandra liksom.
    Ska kolla tråden, tack!
  25. Misell
    #13
    Ja det tror jag även om jag också tror att det är högst individuellt. Trivs föräldrarna med litet utrymme så smittar det säkert av sig (i viss mån) på barnen.
    Försök att tänka på vad det är som får DIG irriterad när du blir det och se ifall det kan ha något med ytan att göra.
  26. 13
    Ja det tror jag även om jag också tror att det är högst individuellt. Trivs föräldrarna med litet utrymme så smittar det säkert av sig (i viss mån) på barnen.
    Försök att tänka på vad det är som får DIG irriterad när du blir det och se ifall det kan ha något med ytan att göra.
  27. Misell
    #14
    Hur trångt bor ni förresten?
  28. 14
    Hur trångt bor ni förresten?
  29. Medlem sedan
    May 2009
    #15
    Min syrra och hennes familj bodde trångt i många år. Först i en etta med matrum (mini-mini-tvåa med kök utan sittplats), två vuxna och ett barn. Sen flyttade de till en lägenhet med ytterligare ett rum + att i köket kunde man sitta till nöds om man var liten till växten . Då fick de ytterligare en unge. Där bodde de tills minsta var tre och äldsta sju.

    Jag tror faktiskt att det funkade ganska bra! Klart de gärna ville ha större, men jag tror inte att de mådde särskilt dåligt av att bo sådär ändå.
  30. 15
    Min syrra och hennes familj bodde trångt i många år. Först i en etta med matrum (mini-mini-tvåa med kök utan sittplats), två vuxna och ett barn. Sen flyttade de till en lägenhet med ytterligare ett rum + att i köket kunde man sitta till nöds om man var liten till växten . Då fick de ytterligare en unge. Där bodde de tills minsta var tre och äldsta sju.

    Jag tror faktiskt att det funkade ganska bra! Klart de gärna ville ha större, men jag tror inte att de mådde särskilt dåligt av att bo sådär ändå.
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    Vi bor i ett 1,5 planshus med 3,5 rum och en möblerbar hall på övervåningen, ca 85 kvadrat. Jo, det är ju säkert så att kidsen påverkas av vårt humör och just nu efter denna lååånga vinter känns det... Men det blir säkert bättre till våren sommaren och sen hoppas vi kunna flytta till större om (tidigast) 1 år.
  32. 16
    Vi bor i ett 1,5 planshus med 3,5 rum och en möblerbar hall på övervåningen, ca 85 kvadrat. Jo, det är ju säkert så att kidsen påverkas av vårt humör och just nu efter denna lååånga vinter känns det... Men det blir säkert bättre till våren sommaren och sen hoppas vi kunna flytta till större om (tidigast) 1 år.
  33. Medlem sedan
    Jun 2007
    #17
    Ja, det går ju såklart och framförallt med rätt attityd. Men just nu har jag tappat den nånstans. *letar*
  34. 17
    Ja, det går ju såklart och framförallt med rätt attityd. Men just nu har jag tappat den nånstans. *letar*
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    hela den familjen är väl ett skräckexempel efter vad jag sett på TV... Hur de framställs via TV.
  36. 18
    hela den familjen är väl ett skräckexempel efter vad jag sett på TV... Hur de framställs via TV.
  37. Misell
    #19
    Hur många är ni? Fyra?
    Tur ialla fall att ni har två våningar så att ni kan dela lite på er.
  38. 19
    Hur många är ni? Fyra?
    Tur ialla fall att ni har två våningar så att ni kan dela lite på er.
  39. Medlem sedan
    Jun 2007
    #20
    Oj, det kanske jag skulle sagt också vi är 5 personer och 2 ute/innekatter.
  40. 20
    Oj, det kanske jag skulle sagt också vi är 5 personer och 2 ute/innekatter.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. För trångt?
    By Omaster in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-06, 04:26
  2. Trångt
    By Minks in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 10:56
  3. TRÅNGT ! :(
    By glutenbagarn in forum Många barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 21:20
  4. Bo trångt?
    By Veronica m Saga&Tyra in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 10:06
  5. Trångt...
    By asolo in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 10:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar