Ida med Albert och Vilfred
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Ida med Albert och Vilfred

    Jag ville bara se hur det är med dig och din familj? Har ni lyckats få ett nytt boende och mår ni bra? *orolig*

    Kramar...
    ♥Goaste lilla Cornelia född den 17:e Maj 2006 (bf 24/5-06)♥
    ♥Vårt underverk Colin född den 30:e Aug 2010 (bf 1/10-10)♥
  2. 1
    Ida med Albert och Vilfred Jag ville bara se hur det är med dig och din familj? Har ni lyckats få ett nytt boende och mår ni bra? *orolig*

    Kramar...
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Hej gulliga du.
    Jo det är bra med oss alla. Direkt efter branden bodde vi hos min mamma ett par veckor. Vi fick ett fint erbjudande om ersättningsbostad som vi nu bor i. Ett gammalt jättestort hus med öppen spis bl a som vi får bo i tills det andra byggts upp igen. Det kan ta runt 1-1½ år säger de just nu.

    Jag har börjat jobba igen efter att ha varit hemma med Vilfred. Och på jobbet är det fullt fart så ibland glömmer man vad som hänt med hemmet.

    Albert gjorde sig hemmastad rätt fort. Vi sover alla i samma rum men ibörjan när folk kom på besök så skulle han visa dem "hans rum som mamma och pappa och Vilfred får sova i" Han går ju på dagis som vanligt på dagarna och rörjer runt som alla våra majbarn, haha. Om han är annorlunda efter branden eller om det hör till utvecklingen är svårt att säga. Han sover iaf bra och vill fortfarande bli brandman, precis som innan branden.

    Det mesta vi pysslar med nu är att handla och handla och handla lite till...

    Om två veckor ska vi till Kanarieöarna och sola o bada. Albert har pratat om det på dagis läääänge nu

    Kramar tillbaks!
  4. 2
    Hej gulliga du.
    Jo det är bra med oss alla. Direkt efter branden bodde vi hos min mamma ett par veckor. Vi fick ett fint erbjudande om ersättningsbostad som vi nu bor i. Ett gammalt jättestort hus med öppen spis bl a som vi får bo i tills det andra byggts upp igen. Det kan ta runt 1-1½ år säger de just nu.

    Jag har börjat jobba igen efter att ha varit hemma med Vilfred. Och på jobbet är det fullt fart så ibland glömmer man vad som hänt med hemmet.

    Albert gjorde sig hemmastad rätt fort. Vi sover alla i samma rum men ibörjan när folk kom på besök så skulle han visa dem "hans rum som mamma och pappa och Vilfred får sova i" Han går ju på dagis som vanligt på dagarna och rörjer runt som alla våra majbarn, haha. Om han är annorlunda efter branden eller om det hör till utvecklingen är svårt att säga. Han sover iaf bra och vill fortfarande bli brandman, precis som innan branden.

    Det mesta vi pysslar med nu är att handla och handla och handla lite till...

    Om två veckor ska vi till Kanarieöarna och sola o bada. Albert har pratat om det på dagis läääänge nu

    Kramar tillbaks!
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Åh vad skönt att höra att ni mår väl trots omständigheterna! Det låter mysigt med ett hus som har en öppen spis! Vad bra att att Vilfred inte har tagit branden så allvarligt & att han fortfarande vill bli brandman )) Ni får ha det så mysigt på Kanarieöarna och njuta i fulla drag av lugnet och värmen!! Ta hand om er!!

    Kramar....
  6. 3
    Åh vad skönt att höra att ni mår väl trots omständigheterna! Det låter mysigt med ett hus som har en öppen spis! Vad bra att att Vilfred inte har tagit branden så allvarligt & att han fortfarande vill bli brandman )) Ni får ha det så mysigt på Kanarieöarna och njuta i fulla drag av lugnet och värmen!! Ta hand om er!!

    Kramar....
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    OJ - har ert hus brunnit ner!!!
    Gick det att rädda något, var ni själv i huset!
    Det är nog en av de värsta mardrömmar, önskar er verkligen allt gott!
  8. 4
    OJ - har ert hus brunnit ner!!!
    Gick det att rädda något, var ni själv i huset!
    Det är nog en av de värsta mardrömmar, önskar er verkligen allt gott!
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Jo det brann ner till grunden den 28 december. Vi vaknade av hunden som gav oss några extra minuter innan brandvarnaren satte igång... På med ytterkläder bara och ut, mannen fick med datorn med bilderna i. Tio minuter efter det var det övertänt... Började hos grannen, bor i radhus, åtta av tio hus förstörda. Otroligt omvälvande upplevelse. Inget man någonsin kan tänkas sig att man ska vara med om Men allt som oftast glömmer jag bort det, att det har hänt. Hjärnan är lite konstig.
  10. 5
    Jo det brann ner till grunden den 28 december. Vi vaknade av hunden som gav oss några extra minuter innan brandvarnaren satte igång... På med ytterkläder bara och ut, mannen fick med datorn med bilderna i. Tio minuter efter det var det övertänt... Började hos grannen, bor i radhus, åtta av tio hus förstörda. Otroligt omvälvande upplevelse. Inget man någonsin kan tänkas sig att man ska vara med om Men allt som oftast glömmer jag bort det, att det har hänt. Hjärnan är lite konstig.

Liknande trådar

  1. Vilfred 1 år på Kanarieöarna
    By Ida m Albert&Vilfred in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 10:58
  2. Andranamn till Vilfred
    By Ida m Albert&Vilfred in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 23:20
  3. Ida med Albert
    By Lulle79 m Idun 22/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 20:38
  4. Ida m Albert!
    By rut123 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 17:26
  5. Vilfred?
    By Emilise in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 09:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar