Köpte för stora byxor...
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Köpte för stora byxor...

    ... vilket ju ifs kanske är roligare än för små.... var i väg i helgen och fixade nya byxor till min lilla business-trip senare i veckan (de jag köpte i vintras har surt nog krympt typ 3 cm på längden - otroligt irriterande för de sitter bra i övrigt och är sköna och snygga - men på tok för korta nu..). Men inser när jag gick omkring i ett par i morse att det nog är en storlek för stort... Måste åka och byta - annars kommer jag får springa omkring som värsta gällivare-hänget och dra upp byxorna. Inte vad jag hade tid med - men men.
    Mina små betraktelser från Californien: http://jacalica.blogspot.com/
  2. 1
    Köpte för stora byxor... ... vilket ju ifs kanske är roligare än för små.... var i väg i helgen och fixade nya byxor till min lilla business-trip senare i veckan (de jag köpte i vintras har surt nog krympt typ 3 cm på längden - otroligt irriterande för de sitter bra i övrigt och är sköna och snygga - men på tok för korta nu..). Men inser när jag gick omkring i ett par i morse att det nog är en storlek för stort... Måste åka och byta - annars kommer jag får springa omkring som värsta gällivare-hänget och dra upp byxorna. Inte vad jag hade tid med - men men.
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Hängslen?
  4. 2
    Hängslen?
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Mm.. det skulle ju vara ett riktigt fashion statement... (vad köper man ens hängslen??). ;-)
  6. 3
    Mm.. det skulle ju vara ett riktigt fashion statement... (vad köper man ens hängslen??). ;-)
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Några prinsesstårtor kanske?
  8. 4
    Några prinsesstårtor kanske?
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Kanske på Dillards? ELler Nordstroms, de har ju allt!
  10. 5
    Kanske på Dillards? ELler Nordstroms, de har ju allt!
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Vet att jag köpte ett par för några år sedan på herravdelningen...med nån motif från en beatles låt....massor av solar på. Dessvärre så var tuttarna lite för stora för att hängslena skulle sitta som de' var tänkt. Hehe. Undrar katten om de inte är kvar hos morsan ännu.
  12. 6
    Vet att jag köpte ett par för några år sedan på herravdelningen...med nån motif från en beatles låt....massor av solar på. Dessvärre så var tuttarna lite för stora för att hängslena skulle sitta som de' var tänkt. Hehe. Undrar katten om de inte är kvar hos morsan ännu.
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7

    Trist

    men om det går att byta strl- gör det! Hann du inte prova i butiken?

    Är det lätt annars att handla på öppet köp/ byta i USA?
  14. 7
    Trist men om det går att byta strl- gör det! Hann du inte prova i butiken?

    Är det lätt annars att handla på öppet köp/ byta i USA?
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Det är jättelätt - här kan man byta nästan vad som helst om man köpt det i en större affär. Jodå - jag provade i butiken - men då står man ju bara upp (man borde egentligen gå omkring, sitta ner, sätta sig på huk, sitta på en stol... ) - och tvekade mellan storlekar (jag är lite mellan) - men när jag gick omkring hemma i morse och fixade så konstaterade jag att nope - de är för stora...
  16. 8
    Det är jättelätt - här kan man byta nästan vad som helst om man köpt det i en större affär. Jodå - jag provade i butiken - men då står man ju bara upp (man borde egentligen gå omkring, sitta ner, sätta sig på huk, sitta på en stol... ) - och tvekade mellan storlekar (jag är lite mellan) - men när jag gick omkring hemma i morse och fixade så konstaterade jag att nope - de är för stora...
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Lysande idé! Hur snabbt kan man gå upp en byxstorlek? haha!
  18. 9
    Lysande idé! Hur snabbt kan man gå upp en byxstorlek? haha!
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10
    Ett par stygn i sömmen bak?
  20. 10
    Ett par stygn i sömmen bak?
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Då går det fortare att åka och byta. ;-)
  22. 11
    Då går det fortare att åka och byta. ;-)

Liknande trådar

  1. Köpte nya byxor igår
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-28, 21:00
  2. Var och köpte nya byxor idag (OT)
    By Bian in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 08:06
  3. Köpte nya byxor.... Förkorta!
    By Zirie in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 21:35
  4. Köpte Reima-jacka o byxor idag
    By anchita in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 20:05
  5. köpte ett par Bamse byxor
    By tolovi in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 13:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar