Den sämsta skolan i
Skolbarn
  1. Sämst!
    #1

    Den sämsta skolan i

    08-området och varför?
  2. 1
    Den sämsta skolan i 08-området och varför?
  3. Gunvor
    #2
    Den skola där mitt barn inte blir sedd och förstådd. Där inga kamrater finns som h*n kan trivas med, och där arbetssättet inte passar mitt barn.
    Det kan vara vilken skola som helst, troligen inte samma för mitt barn som för andras.
  4. 2
    Den skola där mitt barn inte blir sedd och förstådd. Där inga kamrater finns som h*n kan trivas med, och där arbetssättet inte passar mitt barn.
    Det kan vara vilken skola som helst, troligen inte samma för mitt barn som för andras.
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Har dessvärre inte hunnit testa mig igenom alla än....
  6. 3
    Har dessvärre inte hunnit testa mig igenom alla än....
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Finns väl några tusen skolor där, så hur ska någon veta vilken som är sämst?
  8. 4
    Finns väl några tusen skolor där, så hur ska någon veta vilken som är sämst?
  9. Anonym
    #5

    Små skolor=bra?

    Vår äldsta ska börja skolan i höst, och när vi valt skola får vi ofta reaktionen att 'men den är alldeles för stor'. Där vi bor vill de flesta komma in på en väldigt liten skola. Mitt intryck är att den lilla skolan är FÖR liten, och jag har inget bra intryck av skolledningen där. Att man vill ha hög personaltäthet kan jag förstå, likaså små klasser. Men är det alltid så bra med små skolor? I det här fallet är den stora skolan visserligen riktigt stor, men lågstadiet (som är tvåparallelligt) är ju helt separat från resten av skolan. Min känsla är snarare att en större skola ofta kan vara mer professionell och att risken med en liten skola är att det blir 'lågt i tak'.

    Man kan givetvis ha olika åsikter, och olika barn har olika behov. MEN, det som förvånar mig är hur många föräldrar som per automatik verkar tycka det är bra med små skolor. Och överhuvud taget hur starka åsikter folk kan ha, när det sen visar sig att de egentligen inte alls har några argument.

    Jag är nyfiken på hur ni andra resonerar, för jag förstår inte riktigt de starka åsikterna om att små skolor ska vara så bra. När jag frågar vad som är bra med den lilla skolan får jag aldrig mer svar än att den är liten. Är det ett sätt att förenkla en svår fråga, eller finns det något (forskninsresultat eller likn.) som tyder på att små skolor skulle vara bättre än en stor?
  10. 5
    Små skolor=bra? Vår äldsta ska börja skolan i höst, och när vi valt skola får vi ofta reaktionen att 'men den är alldeles för stor'. Där vi bor vill de flesta komma in på en väldigt liten skola. Mitt intryck är att den lilla skolan är FÖR liten, och jag har inget bra intryck av skolledningen där. Att man vill ha hög personaltäthet kan jag förstå, likaså små klasser. Men är det alltid så bra med små skolor? I det här fallet är den stora skolan visserligen riktigt stor, men lågstadiet (som är tvåparallelligt) är ju helt separat från resten av skolan. Min känsla är snarare att en större skola ofta kan vara mer professionell och att risken med en liten skola är att det blir 'lågt i tak'.

    Man kan givetvis ha olika åsikter, och olika barn har olika behov. MEN, det som förvånar mig är hur många föräldrar som per automatik verkar tycka det är bra med små skolor. Och överhuvud taget hur starka åsikter folk kan ha, när det sen visar sig att de egentligen inte alls har några argument.

    Jag är nyfiken på hur ni andra resonerar, för jag förstår inte riktigt de starka åsikterna om att små skolor ska vara så bra. När jag frågar vad som är bra med den lilla skolan får jag aldrig mer svar än att den är liten. Är det ett sätt att förenkla en svår fråga, eller finns det något (forskninsresultat eller likn.) som tyder på att små skolor skulle vara bättre än en stor?

Liknande trådar

  1. Sämsta mamman...
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 16:01
  2. sämsta reklamen just nu...
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 12:29
  3. Ok, sämsta veckodagen då!
    By Familjnu in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 21:48
  4. Det är ekrligen sämsta
    By HeidiN72 in forum Melodifestivalen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 22:05
  5. Sämsta mamman:-(
    By Dina_KL in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 13:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar