Hur ser ni på sex?
Pappasnack
  1. Anonym
    #1

    Hur ser ni på sex?

    Jag och min sambo har avrit ett par i snart 2år. han var inte sen med at berätta att hans fd som han har barn med, hade svårt att få till det med sex, hon ville helt enkelt inte, som han sagt. Och så var det från och till under 3års tid. Han har poängterat för mig att får han inte sex hemma så letar han det någon annanstans. Vilket han även gjorde mot sitt barns mamma, var med en tjej på jobbet för att få sex..

    Jag tycker vi har rätt bra med sex, blir ju åtminstone 5-6 ggr per vecka, ibland flera gågner per dag.. helgerna är det oftast 2-3 ggr per dag.. men skulle jag säga att jag har huvudvärk (vilket jag också har haft) eller bara känner mig stressad över saker som måste bli gjorda och inte känner för sex, så blir han helkonstig och säger att han vill inte ha ett förhållande där inte sexlivet fungerar... men snälla nån! Ska vi ha sex 3-4 ggr per dag, varje dag, varje vecka?

    Inte nog med det, vi har barn också, och då kan man inte bli sur på barnen för att dem "stör" som han ser det att dem gör.

    Har ni andra män också sådana tankar och krav gällande sex?
    Sedan tar han ofta upp gämförelse med sitt ex, och säger ofta.. "precis som när man köper en bil, i början är det otroligt spännande och kul att köra den, tvätta den, men sedan efter ett tag vill man det inte längre, då vill man byta.."
    Han menar alltså på att det är jag som ledsnat på sex med honom.. men så är det ju INTE, men att kunna ha så mycket sex som han vill och nästan kräver går inte alltid.

    Och visst har tnaken slagit mig att han kanske är eller kommer vara sexuellt med någon kollega på sitt jobb, när han verkar vilja ha så mycket sex och varför skulle han inte, när han ändå gjort så mot hans barns mamma?
  2. 1
    Hur ser ni på sex? Jag och min sambo har avrit ett par i snart 2år. han var inte sen med at berätta att hans fd som han har barn med, hade svårt att få till det med sex, hon ville helt enkelt inte, som han sagt. Och så var det från och till under 3års tid. Han har poängterat för mig att får han inte sex hemma så letar han det någon annanstans. Vilket han även gjorde mot sitt barns mamma, var med en tjej på jobbet för att få sex..

    Jag tycker vi har rätt bra med sex, blir ju åtminstone 5-6 ggr per vecka, ibland flera gågner per dag.. helgerna är det oftast 2-3 ggr per dag.. men skulle jag säga att jag har huvudvärk (vilket jag också har haft) eller bara känner mig stressad över saker som måste bli gjorda och inte känner för sex, så blir han helkonstig och säger att han vill inte ha ett förhållande där inte sexlivet fungerar... men snälla nån! Ska vi ha sex 3-4 ggr per dag, varje dag, varje vecka?

    Inte nog med det, vi har barn också, och då kan man inte bli sur på barnen för att dem "stör" som han ser det att dem gör.

    Har ni andra män också sådana tankar och krav gällande sex?
    Sedan tar han ofta upp gämförelse med sitt ex, och säger ofta.. "precis som när man köper en bil, i början är det otroligt spännande och kul att köra den, tvätta den, men sedan efter ett tag vill man det inte längre, då vill man byta.."
    Han menar alltså på att det är jag som ledsnat på sex med honom.. men så är det ju INTE, men att kunna ha så mycket sex som han vill och nästan kräver går inte alltid.

    Och visst har tnaken slagit mig att han kanske är eller kommer vara sexuellt med någon kollega på sitt jobb, när han verkar vilja ha så mycket sex och varför skulle han inte, när han ändå gjort så mot hans barns mamma?
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2
    Kort svar: Jag har inga krav på sex. Jag älskar sex och vill ha sex "hur ofta som helst" men kräva sex.. Nix!
    Jag är inte tillsammans med någon som inte gillar sex ens.

    jag är oxå hyfsat lyhörd och vill verkligen inte ha sex om inte min kvinna vill det.

    Hur länge ska du "ställa upp"? Jag tycker att du ska sluta idag.
  4. 2
    Kort svar: Jag har inga krav på sex. Jag älskar sex och vill ha sex "hur ofta som helst" men kräva sex.. Nix!
    Jag är inte tillsammans med någon som inte gillar sex ens.

    jag är oxå hyfsat lyhörd och vill verkligen inte ha sex om inte min kvinna vill det.

    Hur länge ska du "ställa upp"? Jag tycker att du ska sluta idag.
  5. Anonym
    #3
    Jag går i din mans tankar men det beror på att min sambo tycker 1 gång i månaden är lagom. Din man är i himmelriket i mina mått mätt.
  6. 3
    Jag går i din mans tankar men det beror på att min sambo tycker 1 gång i månaden är lagom. Din man är i himmelriket i mina mått mätt.
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    För mig är sex viktigt och naturlig del av förhållandet men att säga att jag går någonstans annanstans för att få sex om jag inte får xx ggr är fel tycker jag, då skulle jag nog ha avslutat förhållandet med henne istället om jag inte tyckte att det fungerade.

    Fast jag skulle nog själv tröttna på sex om jag hade det så ofta och då är jag ändå skorpion *S* känns mer som ett sjukligt begär *S*

    *S* så ofta som du beskriver skulle jag vara helt utsliten efter ett tag.. inte ens hinna längta lite..

    Dessutom måste man ju respektera att den andre inte alltid vill.
  8. 4
    För mig är sex viktigt och naturlig del av förhållandet men att säga att jag går någonstans annanstans för att få sex om jag inte får xx ggr är fel tycker jag, då skulle jag nog ha avslutat förhållandet med henne istället om jag inte tyckte att det fungerade.

    Fast jag skulle nog själv tröttna på sex om jag hade det så ofta och då är jag ändå skorpion *S* känns mer som ett sjukligt begär *S*

    *S* så ofta som du beskriver skulle jag vara helt utsliten efter ett tag.. inte ens hinna längta lite..

    Dessutom måste man ju respektera att den andre inte alltid vill.
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5
    Jag känner igen hans tankar, då jag gärna skulle ha sex oftare än hon har lust. Men frustrationen lyfter hos mig nog inte på huvudet före det gått 1-4 veckor utan. Då kan bristen på sexuell bekräftelse börja kännas tung. Men aldrig i livet att jag skulle gå annanstans för att få sex, och aldrig skulle jag heller hota med det.
    Sex är viktigt, men det är också viktigt att inte bete sig som en idiot.
  10. 5
    Jag känner igen hans tankar, då jag gärna skulle ha sex oftare än hon har lust. Men frustrationen lyfter hos mig nog inte på huvudet före det gått 1-4 veckor utan. Då kan bristen på sexuell bekräftelse börja kännas tung. Men aldrig i livet att jag skulle gå annanstans för att få sex, och aldrig skulle jag heller hota med det.
    Sex är viktigt, men det är också viktigt att inte bete sig som en idiot.
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    Det är ju ett problem

    Hur kan man lita på den som bevisligen har varit otrogen innan och nu mer eller mindre använder det som utpressning mot dig för att få bra mycket mer sex än vad jag tror att de flesta har? Det är ett problem, ett som bara du kan svara på.

    Sex är underbart - när man har det tillsammans med någon som också vill ha det. Men att pressa partnern till sex skulle inte ge mig något, då klarar jag mig lika bra med "Frk höger" om det skall vara på det viset.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 6
    Det är ju ett problem Hur kan man lita på den som bevisligen har varit otrogen innan och nu mer eller mindre använder det som utpressning mot dig för att få bra mycket mer sex än vad jag tror att de flesta har? Det är ett problem, ett som bara du kan svara på.

    Sex är underbart - när man har det tillsammans med någon som också vill ha det. Men att pressa partnern till sex skulle inte ge mig något, då klarar jag mig lika bra med "Frk höger" om det skall vara på det viset.
  13. Medlem sedan
    Oct 2003
    #7
    Jadu, sex för mig ska vara på "lika villkor"......m.a.o. är han ute och cyklar långt nere i diket om jag får tycka!
  14. 7
    Jadu, sex för mig ska vara på "lika villkor"......m.a.o. är han ute och cyklar långt nere i diket om jag får tycka!
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Annars är ju utpressning en stäningshöjare, eller kanske inte

    Nä, jag håller med Ziggy i det här fallet och tillägger att han verkar vara en skitstövel.
  16. 8
    Annars är ju utpressning en stäningshöjare, eller kanske inte

    Nä, jag håller med Ziggy i det här fallet och tillägger att han verkar vara en skitstövel.
  17. Medlem sedan
    Nov 2009
    #9
    Jag tycker att Ziggy verkar vara rätt schysst


  18. 9
    Jag tycker att Ziggy verkar vara rätt schysst


  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    Men bara på politiksnack

    Jag får bjuda på det syftningsfelet.
  20. 10
    Men bara på politiksnack

    Jag får bjuda på det syftningsfelet.
  21. Medlem sedan
    Oct 2003
    #11
    Så bra att Jack T redan var där och näpsade så slapp jag bli kinkig!
    Det var ju riktigt roligt faktiskt.
  22. 11
    Så bra att Jack T redan var där och näpsade så slapp jag bli kinkig!
    Det var ju riktigt roligt faktiskt.
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12
    Han är blixtesnabb som de säger i Blekinge.
  24. 12
    Han är blixtesnabb som de säger i Blekinge.
  25. Medlem sedan
    Oct 2003
    #13
    Åjo....han lät det gå nästan fyra timmar innan han högg.
  26. 13
    Åjo....han lät det gå nästan fyra timmar innan han högg.
  27. Medlem sedan
    Nov 2009
    #14
    Ville ju vänta in dig men du kom ju aldrig
  28. 14
    Ville ju vänta in dig men du kom ju aldrig
  29. Medlem sedan
    Oct 2003
    #15
    Är lite senfärdig på den fronten ibland!
  30. 15
    Är lite senfärdig på den fronten ibland!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar