Längdskidor-min nya passion!
Träning
  1. Medlem sedan
    Sep 1998
    #1

    Längdskidor-min nya passion!

    I år har jag köpt mig en längdutrustning efter att varje år tittat på Vasaloppet och suckat lite längtansfullt. Och nu har jag blivit såå fast i åkandet! Så utförsåkningen har blivit lidande och jag får tvinga mig in på gymet och styrketräna 1-2/v.

    3-4 ggr i veckan blir det en tur i längdspåren och det är så gudomligt härligt! Frisk luft, vacker snörik natur, jag maxar både kondition och styrka, varvat med lite skönt "glidande".

    Mår bra i både kropp och själ. Jag vill verkligen att snön ligger kvar några veckor till i mellansverige

    Nästa år blir det öppet spår...
    Carro m 4 barn
  2. 1
    Längdskidor-min nya passion! I år har jag köpt mig en längdutrustning efter att varje år tittat på Vasaloppet och suckat lite längtansfullt. Och nu har jag blivit såå fast i åkandet! Så utförsåkningen har blivit lidande och jag får tvinga mig in på gymet och styrketräna 1-2/v.

    3-4 ggr i veckan blir det en tur i längdspåren och det är så gudomligt härligt! Frisk luft, vacker snörik natur, jag maxar både kondition och styrka, varvat med lite skönt "glidande".

    Mår bra i både kropp och själ. Jag vill verkligen att snön ligger kvar några veckor till i mellansverige

    Nästa år blir det öppet spår...
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2

    vad roligt att höra!

    Roligt att du fastnat för längdskidåkning och visst har vi haft en fantastisk vinter! Det har vi inte varit bortskämda med på ett tag. Tids nog hinner du träna annat men jag tror på att man mår bra av frisk luft och ljus särskilt på vintern. Fortsätt du skida så länge det går :-)

    Själv åker jag Vasaloppet på söndag. Har du möjlighet att komma dit och prova på spåret nästa år så ta chansen, du kommer att bli vansinnigt trött och få ont här och där men det är roligt att vara en del av den starka traditionen och det är en fantastisk känsla att köra in mot målportalen i Mora efter förrättat värv. Håll fast vid det målet så önskar jag dig en lika bra vinter nästa säsong!
  4. 2
    vad roligt att höra! Roligt att du fastnat för längdskidåkning och visst har vi haft en fantastisk vinter! Det har vi inte varit bortskämda med på ett tag. Tids nog hinner du träna annat men jag tror på att man mår bra av frisk luft och ljus särskilt på vintern. Fortsätt du skida så länge det går :-)

    Själv åker jag Vasaloppet på söndag. Har du möjlighet att komma dit och prova på spåret nästa år så ta chansen, du kommer att bli vansinnigt trött och få ont här och där men det är roligt att vara en del av den starka traditionen och det är en fantastisk känsla att köra in mot målportalen i Mora efter förrättat värv. Håll fast vid det målet så önskar jag dig en lika bra vinter nästa säsong!
  5. Medlem sedan
    Sep 1998
    #3
    lycka till på söndag!! ja nästa år hoppas jag testa själv :-)
  6. 3
    lycka till på söndag!! ja nästa år hoppas jag testa själv :-)

Liknande trådar

  1. efter 10 km längdskidor
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 14:38
  2. Längdskidor
    By Gine in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 14:48
  3. Längdskidor
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 20:00
  4. Längdskidor
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 21:52
  5. Längdskidor mm?
    By Miia m kidzen in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 19:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar