Enkätdags! - Sidan 2
_0409 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #21
    Lertomtar har nog haft riktigt roligt, det får man trösta sig med då man försöker sanera dem så att de inte kontaminerar omgivningen alltför mycket!
  2. 21
    Lertomtar har nog haft riktigt roligt, det får man trösta sig med då man försöker sanera dem så att de inte kontaminerar omgivningen alltför mycket!
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #22
    Mina tjejer är rätt spinkiga, iaf Jolina, Juni är nog mer "normalrund" Jolina kunde ha 110/116 ända till i höstas, alltså tills hon fyllde 7, sen flyttade jag över alla kläder i den storleken till Juni som då hade haft 98/104 tills hon fyllde fem
  4. 22
    Mina tjejer är rätt spinkiga, iaf Jolina, Juni är nog mer "normalrund" Jolina kunde ha 110/116 ända till i höstas, alltså tills hon fyllde 7, sen flyttade jag över alla kläder i den storleken till Juni som då hade haft 98/104 tills hon fyllde fem
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #23
    1) Vilken storlek på kläder/skor har ditt barn?
    -Alicia har 116 i kläder och 29-30 i skor
    2) Hur går det att klä på sig själv? Behövs mycket hjälp eller fixar h*n det mesta själv?
    -Hon fixar allt själv men är lite lat Cykelhjälmen hjälper vi till med dock.
    3) Overall eller tvådelat?
    -Tvådelat
    4) Är det roligast att vara ute eller inne? Vilka aktiviteter är roligast?
    -Innefröken. Men gillar när det är torrt ute.
    5) Kan sitt septemberbarn åka skidor/skridskor? Simma?
    -Hon åker skridskor jättebra. Salom har hon inte provat och långfärds är hon inte intresserad av. Simma har hon börjat lära sig men vi satsar i sommar tänkte vi. Hon cyklar med stödhjul också. Vågar inte lita på sig själv.
    6) Har ni någon hobby eller aktivitet? Vad och hur ofta?
    Hon dansar 1 gång i veckan och just nu rider hon den här månaden, nästa blir det nog lite simning, under vintern var det konståkning. Dansen har varit stadig i 4 terminer nu dock.
    7) Hur går det med bokstäver? Är det intressant? Kan h*n skriva sitt namn? Läsa? KÄnna igen bokstäver?
    -Alicia läser nu och skriver i princip det hon vill med stavfel naturligtvis
    8) Hur långt kan barnet ramsräkna?
    -Ramsräkna kan hon nog räkna nästan hur långt som helst, räkna saker med. Så långt hon orkar Hon försöker lära sig på engelska nu och klarar upp till 20 ramsräkning och till 12 att räkna saker och kunna siffran.
    9) Kan h*n någon matematik, dvs lägga ihop eller dra ifrån osv?
    -Jo då, enklaste matten kan hon. Typ om du har 5 äpplen och jag får 3 hur många har du kvar...
    10) Vilka saker vill du att barnet ska göra/hjälpa till med hemma? Är det samma saker som barnet vill?
    -Vi är usla på detta. Hon får dock hjälpa till att städa 1 dag i veckan i sitt rum.
    11) Vilken sorts böcker läser ni med barnet? Sagor, kapitelböcker, bilderböcker, faktaböcker? Inga böcker alls?
    -Vi läser mest kapitelböcker. Vi har plöjt Astrids sagor, och läser nu Lill-Kitty
    12) Spelar barnet dator- eller TV-spel? Vilka är populära?
    -Hon spelar alla dessa "tjej"spel på nätet, klä på dockor (virtuella klippdockor) och rita, färglägga. Hon spelar lite Barbie som veterinär på PC:n och annars mest V-Smile spelen.
    13) Spelar ni några vanliga spel tillsammans? Lägger pussel? Vilka är populära?
    -Hon har varit i en riktig pusselperiod under vintern och la flera pussel om dagen, upp till 104 bitar sedan orkar hon inte själv. Helst Disneymotiv eller Barbie. Vanliga spel brukar vi köra Barnalfapet, Magiska labyrinten eller Pippi spelet med Astrid Lindgren frågor (Rekommenderas varmt, det blir jämnt spel för hela familjen faktiskt)
    14) Sist men inte minst: Berätta något bra med ditt barn!
    -Alicia är så fantastiskt omtänksam att jag blir alldeles rörd. Hon värnar om alla på dagis och är det någon liten som är själv så brukar hon fråga om han eller hon vill vara med dem och leka . Ramlar någon så är hon direkt där och tröstar. När Leon slår henne gråter hon och säger: Leon du får inte slå mig för då måste jag kanske slå dig och det vill jag ju inte

    Favoritfilmer är alla Barbiefilmerna. Herregud säger jag bara, hon är ju helt tokig ungen
    Just nu vill hon bli veterinär.
  6. 23
    1) Vilken storlek på kläder/skor har ditt barn?
    -Alicia har 116 i kläder och 29-30 i skor
    2) Hur går det att klä på sig själv? Behövs mycket hjälp eller fixar h*n det mesta själv?
    -Hon fixar allt själv men är lite lat Cykelhjälmen hjälper vi till med dock.
    3) Overall eller tvådelat?
    -Tvådelat
    4) Är det roligast att vara ute eller inne? Vilka aktiviteter är roligast?
    -Innefröken. Men gillar när det är torrt ute.
    5) Kan sitt septemberbarn åka skidor/skridskor? Simma?
    -Hon åker skridskor jättebra. Salom har hon inte provat och långfärds är hon inte intresserad av. Simma har hon börjat lära sig men vi satsar i sommar tänkte vi. Hon cyklar med stödhjul också. Vågar inte lita på sig själv.
    6) Har ni någon hobby eller aktivitet? Vad och hur ofta?
    Hon dansar 1 gång i veckan och just nu rider hon den här månaden, nästa blir det nog lite simning, under vintern var det konståkning. Dansen har varit stadig i 4 terminer nu dock.
    7) Hur går det med bokstäver? Är det intressant? Kan h*n skriva sitt namn? Läsa? KÄnna igen bokstäver?
    -Alicia läser nu och skriver i princip det hon vill med stavfel naturligtvis
    8) Hur långt kan barnet ramsräkna?
    -Ramsräkna kan hon nog räkna nästan hur långt som helst, räkna saker med. Så långt hon orkar Hon försöker lära sig på engelska nu och klarar upp till 20 ramsräkning och till 12 att räkna saker och kunna siffran.
    9) Kan h*n någon matematik, dvs lägga ihop eller dra ifrån osv?
    -Jo då, enklaste matten kan hon. Typ om du har 5 äpplen och jag får 3 hur många har du kvar...
    10) Vilka saker vill du att barnet ska göra/hjälpa till med hemma? Är det samma saker som barnet vill?
    -Vi är usla på detta. Hon får dock hjälpa till att städa 1 dag i veckan i sitt rum.
    11) Vilken sorts böcker läser ni med barnet? Sagor, kapitelböcker, bilderböcker, faktaböcker? Inga böcker alls?
    -Vi läser mest kapitelböcker. Vi har plöjt Astrids sagor, och läser nu Lill-Kitty
    12) Spelar barnet dator- eller TV-spel? Vilka är populära?
    -Hon spelar alla dessa "tjej"spel på nätet, klä på dockor (virtuella klippdockor) och rita, färglägga. Hon spelar lite Barbie som veterinär på PC:n och annars mest V-Smile spelen.
    13) Spelar ni några vanliga spel tillsammans? Lägger pussel? Vilka är populära?
    -Hon har varit i en riktig pusselperiod under vintern och la flera pussel om dagen, upp till 104 bitar sedan orkar hon inte själv. Helst Disneymotiv eller Barbie. Vanliga spel brukar vi köra Barnalfapet, Magiska labyrinten eller Pippi spelet med Astrid Lindgren frågor (Rekommenderas varmt, det blir jämnt spel för hela familjen faktiskt)
    14) Sist men inte minst: Berätta något bra med ditt barn!
    -Alicia är så fantastiskt omtänksam att jag blir alldeles rörd. Hon värnar om alla på dagis och är det någon liten som är själv så brukar hon fråga om han eller hon vill vara med dem och leka . Ramlar någon så är hon direkt där och tröstar. När Leon slår henne gråter hon och säger: Leon du får inte slå mig för då måste jag kanske slå dig och det vill jag ju inte

    Favoritfilmer är alla Barbiefilmerna. Herregud säger jag bara, hon är ju helt tokig ungen
    Just nu vill hon bli veterinär.
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Enkätdags?
    By Tina. in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 14:58
  2. Enkätdags :)!!!
    By bossemor in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 17:49
  3. Enkätdags:
    By MEGA4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 21:49
  4. Ok enkätdags!
    By mucksan in forum _0805 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 19:47
  5. Enkätdags
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 16:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar