Illaluktande veck...
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2010
    #1

    Illaluktande veck...

    Någon som har något bra tips för hur man bäst tvättar vecken på sin lilla bebis, framförallt under hakan (halsen)? Vi har försökt med babyolja, men finns det något bättre sätt? Man vill ju gärna att ens bebis är ren och luktar gott överallt :-)
  2. 1
    Illaluktande veck... Någon som har något bra tips för hur man bäst tvättar vecken på sin lilla bebis, framförallt under hakan (halsen)? Vi har försökt med babyolja, men finns det något bättre sätt? Man vill ju gärna att ens bebis är ren och luktar gott överallt :-)
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    Jag brukar bara ta med en våt tvättlapp, eller peta bort med fingret om det är något gegg. Upplever inte att det luktar illa förutom precis när man håller på med det, så jag har inte brytt mig så mycket om det. Fungerar det inte med babyolja? Det är ju annars bra för huden.
  4. 2
    Jag brukar bara ta med en våt tvättlapp, eller peta bort med fingret om det är något gegg. Upplever inte att det luktar illa förutom precis när man håller på med det, så jag har inte brytt mig så mycket om det. Fungerar det inte med babyolja? Det är ju annars bra för huden.
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    Jag har för vana att torka med våtservett på kvällen när vi ska sova, och har jag råkat glömma det tar vi det på morgonen helt enkelt. Jag vill inte hålla på för mycket så det blir torrt eller irriterat.
  6. 3
    Jag har för vana att torka med våtservett på kvällen när vi ska sova, och har jag råkat glömma det tar vi det på morgonen helt enkelt. Jag vill inte hålla på för mycket så det blir torrt eller irriterat.
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    BADA! Det är många föräldrar som verkar vara lite rädda för vatten för att inte huden ska bli torr. Jag upplever att det är värre att gnida med tvättlappar mot den mjuka huden, Julian hatar det! Tvättservetter använder vi aldrig, de är indränkta i en massa kemikalier som jag inte vill ha på varken min eller bebisens hud.

    Tappa upp ett varmt bad, några droppar olivolja i vattnet och njut!
  8. 4
    BADA! Det är många föräldrar som verkar vara lite rädda för vatten för att inte huden ska bli torr. Jag upplever att det är värre att gnida med tvättlappar mot den mjuka huden, Julian hatar det! Tvättservetter använder vi aldrig, de är indränkta i en massa kemikalier som jag inte vill ha på varken min eller bebisens hud.

    Tappa upp ett varmt bad, några droppar olivolja i vattnet och njut!
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Nike, hur ofta badar du Julian? På BVC sa de idag när jag undrade när man kan börja med dagliga bad, att det behöver man väl inte förrän man är tonåring? Hm. Man kanske inte behöver det, men det är ju jättemysigt att bada lillpysen nu när han gillar det, och så blir han ju ren på kuppen!
  10. 5
    Nike, hur ofta badar du Julian? På BVC sa de idag när jag undrade när man kan börja med dagliga bad, att det behöver man väl inte förrän man är tonåring? Hm. Man kanske inte behöver det, men det är ju jättemysigt att bada lillpysen nu när han gillar det, och så blir han ju ren på kuppen!
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Hej! Han badar några gånger i veckan, inget bestämt utan när har verkar behöva det. På BB där jag jobbar brukar vi rekommendera föräldrarna att bada sina små när de känner för det- det är så individuellt. Vissa badar varannan vecka, andra varje dag. Gör som du själv vill, blir huden torr så finns det olja, bröstmjölk och annat som botar:-)
  12. 6
    Hej! Han badar några gånger i veckan, inget bestämt utan när har verkar behöva det. På BB där jag jobbar brukar vi rekommendera föräldrarna att bada sina små när de känner för det- det är så individuellt. Vissa badar varannan vecka, andra varje dag. Gör som du själv vill, blir huden torr så finns det olja, bröstmjölk och annat som botar:-)
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    härligt! tycker du och dina kollegor kunde ta en fika med mitt bvc.
  14. 7
    härligt! tycker du och dina kollegor kunde ta en fika med mitt bvc.
  15. Medlem sedan
    Feb 2010
    #8
    Tack för tipsen! Funkar bäst med bad och lite extra olja efteråt!
  16. 8
    Tack för tipsen! Funkar bäst med bad och lite extra olja efteråt!

Liknande trådar

  1. veck...!
    By mucksan in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 08:54
  2. veck på örsnibbarna
    By jätterädd nu in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 15:38
  3. Veck på vaxduk?
    By jojjjo in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 22:24
  4. Veck under ögat?
    By Anso m F-02 o A-05 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 22:24
  5. Väck och veck
    By Minks in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 10:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar