fest och lekar
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    fest och lekar

    Gud va kul,jag vill oxå gå på fest o leka lekar o träffa massa trevliga människor!Gud va kul de skulle vara.Jättejättekul!Fan vet inte när jag senast va på fest,vet inte ens när jag senast träffade nån anann än sambon,ungarna eller dom på jobbet..så jävla trist..
    ><((((0> o o ><((((0> oo

    BLUBB BLUBB BLUBB
  2. 1
    fest och lekar Gud va kul,jag vill oxå gå på fest o leka lekar o träffa massa trevliga människor!Gud va kul de skulle vara.Jättejättekul!Fan vet inte när jag senast va på fest,vet inte ens när jag senast träffade nån anann än sambon,ungarna eller dom på jobbet..så jävla trist..
  3. Medlem sedan
    Nov 2009
    #2
    Men fiia! Nu blir jag snart irriterad på dig!
    Du önskar och önskar och hoppas så att det ska hända nåt kul jämt. Men du gör ju inget åt det? Du MÅSTE göra nåt åt det, annars blir det aldrig roligare än såhär!
    Ta tag i det! Det finns miljoners saker du kan göra, det vet du!
  4. 2
    Men fiia! Nu blir jag snart irriterad på dig!
    Du önskar och önskar och hoppas så att det ska hända nåt kul jämt. Men du gör ju inget åt det? Du MÅSTE göra nåt åt det, annars blir det aldrig roligare än såhär!
    Ta tag i det! Det finns miljoners saker du kan göra, det vet du!
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Ne men ärligt talat så mycket finns de inte..
  6. 3
    Ne men ärligt talat så mycket finns de inte..
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Bjud på middag. Bjuder man inte själv ibland, så blir man sällan bjuden till andra.
  8. 4
    Bjud på middag. Bjuder man inte själv ibland, så blir man sällan bjuden till andra.
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Ja men saken är väl just den att finns inte en själ jag skulle kunna bjuda.Känner ju ingen här.
  10. 5
    Ja men saken är väl just den att finns inte en själ jag skulle kunna bjuda.Känner ju ingen här.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Den dagen man kan börja se förändringar är då man själv tar ansvar för sitt liv, så jäkla enkelt är det faktiskt!
    Jag var också lite så dära småsur o gnällig förr i tiden, sedan insåg jag att man är sin egen lyckas smed.
    Jag bjöd in folk på mat! skickade ut inbjudningar till folk runt om och kallade det för "vipåvägenfest" och jag blev förvånad att ALLA tackade ja
    Se till att träffa lite folk, bjud lite på dig själv! du kan ju inte gå runt att tro att saker bara ska hända? ta tag i det själv!
    Jag tror att du känner dig missnöjd med saker just nu...och då är det lätt att hamna i martyrfällan...kom igen nu! bjud grannar på påskfika!
  12. 6
    Den dagen man kan börja se förändringar är då man själv tar ansvar för sitt liv, så jäkla enkelt är det faktiskt!
    Jag var också lite så dära småsur o gnällig förr i tiden, sedan insåg jag att man är sin egen lyckas smed.
    Jag bjöd in folk på mat! skickade ut inbjudningar till folk runt om och kallade det för "vipåvägenfest" och jag blev förvånad att ALLA tackade ja
    Se till att träffa lite folk, bjud lite på dig själv! du kan ju inte gå runt att tro att saker bara ska hända? ta tag i det själv!
    Jag tror att du känner dig missnöjd med saker just nu...och då är det lätt att hamna i martyrfällan...kom igen nu! bjud grannar på påskfika!
  13. Medlem sedan
    Nov 2009
    #7
    Jo, det finns det.
    Men ok, det finns bara några säger vi då. Vad har du provat? Hur många olika sätt har du försökt på? Vad har du gjort?
  14. 7
    Jo, det finns det.
    Men ok, det finns bara några säger vi då. Vad har du provat? Hur många olika sätt har du försökt på? Vad har du gjort?
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Nyinflyttad? Bjud arbetkamrateran på vårfika, eller barnens kompisar med föräldrar (några du tycker verkar trevliga) på att titta på Melodifestivalen och äta chipps med er.
  16. 8
    Nyinflyttad? Bjud arbetkamrateran på vårfika, eller barnens kompisar med föräldrar (några du tycker verkar trevliga) på att titta på Melodifestivalen och äta chipps med er.
  17. Medlem sedan
    Aug 1999
    #9
    Håller med om detta.
    Hos oss känns det mer som om att vi bjuder och bjuder men får inget tillbaka. Undrar hur jag ska tolka det
  18. 9
    Håller med om detta.
    Hos oss känns det mer som om att vi bjuder och bjuder men får inget tillbaka. Undrar hur jag ska tolka det
  19. Medlem sedan
    Apr 2006
    #10
    Jaaa håller med dej till hundra procent Men e svårt att lära känna å få nya vänner i vuxen ålder..tycker jag iaf..
  20. 10
    Jaaa håller med dej till hundra procent Men e svårt att lära känna å få nya vänner i vuxen ålder..tycker jag iaf..
  21. Medlem sedan
    Nov 2009
    #11
    Jag har en helt annan tanke här......hur har det gått på sistone med din sambo och din son som inte drog jämnt?
    Har du funderat mer på att flytta hem igen?..
  22. 11
    Jag har en helt annan tanke här......hur har det gått på sistone med din sambo och din son som inte drog jämnt?
    Har du funderat mer på att flytta hem igen?..
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    Jag kände ingen av mina "grannar" heller...gick och kollade på brevlådor vad de hette
    Men de kom! vi hade supertrevligt och grillade ute
  24. 12
    Jag kände ingen av mina "grannar" heller...gick och kollade på brevlådor vad de hette
    Men de kom! vi hade supertrevligt och grillade ute
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13
    Du ska tolka det som om du är en jäkel på att fixa gott att äta och ingen vågar utmana dig
  26. 13
    Du ska tolka det som om du är en jäkel på att fixa gott att äta och ingen vågar utmana dig
  27. Medlem sedan
    Apr 2006
    #14
    Nej jag har väl inte gjort så många tappra försök,men som jag sa nedan så e de svårt tycker jag att få nya bekanta,nya vänner i vuxen ålder.Jag vet inte hur man gör ska jag ärligt säga..Jag e lixom inte den som ringer på grannen o bjuder på fika,nån jag bara hejjat på tidigare,skulle känna mej som en tönt..typ här e jag ensam o patetisk,vill du förbarma dej över mej?>Näe jag e så dålig på såntdär..
  28. 14
    Nej jag har väl inte gjort så många tappra försök,men som jag sa nedan så e de svårt tycker jag att få nya bekanta,nya vänner i vuxen ålder.Jag vet inte hur man gör ska jag ärligt säga..Jag e lixom inte den som ringer på grannen o bjuder på fika,nån jag bara hejjat på tidigare,skulle känna mej som en tönt..typ här e jag ensam o patetisk,vill du förbarma dej över mej?>Näe jag e så dålig på såntdär..
  29. Medlem sedan
    Apr 2008
    #15
    Eran mat är så väldigt god, så de vågar inte bjuda igen , av räddsla att ni skulle bli helt förskräckta av den vidbrända falukorv som de kan stå till tjänst med.
  30. 15
    Eran mat är så väldigt god, så de vågar inte bjuda igen , av räddsla att ni skulle bli helt förskräckta av den vidbrända falukorv som de kan stå till tjänst med.
  31. Medlem sedan
    Apr 2006
    #16
    Det har gått..ja de har väl gott bra..och jaa..från och till funderar jag,inte direkt så att jag ska flytta hem igen..men funderar över livet,hur de ser ut nu,hur de ser ut om 2 år,och hur de skulle sett ut om jag inte flyttat,hur de skulle se ut om jag flyttade nu.Jag tänker mycket,hela tiden,jag e sån,jag rannsakar allt jag gör,bra neller dåligt..
  32. 16
    Det har gått..ja de har väl gott bra..och jaa..från och till funderar jag,inte direkt så att jag ska flytta hem igen..men funderar över livet,hur de ser ut nu,hur de ser ut om 2 år,och hur de skulle sett ut om jag inte flyttat,hur de skulle se ut om jag flyttade nu.Jag tänker mycket,hela tiden,jag e sån,jag rannsakar allt jag gör,bra neller dåligt..
  33. Medlem sedan
    Nov 2009
    #17
    Jo, fast det där har vi ju pratat om förut?.. Det gäller att våga ta steget. Du behöver ju inte ringa på hos nån främmande person och fråga om h*n vill komma på middag hos dig. Men du har väl grannar? Prata med dem om väder och vind när du möter dem. Med tiden kan man prata även om annat.
    Gå med i en förening!
    Prata mer med barnens kompisars föräldrar!
    Har inte din sambo några vänner som även kan bli dina?
    Prata med kassörskan på ICA!
    Ta det i små steg. Först "väderochvind"-prat, sen kommer ni säkert in på nåt annat som leder till nåt tredje. Men det gäller ju att våga bjuda till själv, annars blir det aldrig nåt!
  34. 17
    Jo, fast det där har vi ju pratat om förut?.. Det gäller att våga ta steget. Du behöver ju inte ringa på hos nån främmande person och fråga om h*n vill komma på middag hos dig. Men du har väl grannar? Prata med dem om väder och vind när du möter dem. Med tiden kan man prata även om annat.
    Gå med i en förening!
    Prata mer med barnens kompisars föräldrar!
    Har inte din sambo några vänner som även kan bli dina?
    Prata med kassörskan på ICA!
    Ta det i små steg. Först "väderochvind"-prat, sen kommer ni säkert in på nåt annat som leder till nåt tredje. Men det gäller ju att våga bjuda till själv, annars blir det aldrig nåt!
  35. Medlem sedan
    Dec 2006
    #18
    Man får aldrig roligare än man gör sig.
  36. 18
    Man får aldrig roligare än man gör sig.
  37. Medlem sedan
    Dec 2006
    #19
    Bra skrivet! Håller med!
  38. 19
    Bra skrivet! Håller med!
  39. Medlem sedan
    Apr 2006
    #20
    nee..de e sant,men de låter så otroligt enkelt..
  40. 20
    nee..de e sant,men de låter så otroligt enkelt..
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Tv-lekar fest...
    By Vivi in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 21:54
  2. Lekar till fest?
    By Johannah in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 21:39
  3. Lekar till en 40-års fest?
    By aurian in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 19:23
  4. Lekar på fest
    By fru_bill in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 12:26
  5. lekar på 30 års fest
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 18:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar